گلدون وبلاگی"زنگان" شماره8
"کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان" گلچینی از بهترینمطالب وبلاگنویسان استان زنجان را با عنوان«بهترین های وبلاگی»در معرض دید مخاطبان قرار می دهد.
در گلدون وبلاگی این هفته خواهید خواند...
- ۱ نظر
- ۳۰ آذر ۹۲ ، ۰۸:۳۹
"کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان" گلچینی از بهترینمطالب وبلاگنویسان استان زنجان را با عنوان«بهترین های وبلاگی»در معرض دید مخاطبان قرار می دهد.
این روایت از کتاب «هزار و یک حکایت اخلاقی» به تالیف « آقای محمد حسین محمدی» برداشت شده است:
ابوهاشم جعفری گفت: روزی حضرت ابوالحسن علیه السلام( حضرت رضا یا امام علی النقی علیهما السلام) به من فرمود :« چرا با عبدالرحمن بن یعقوب نشست و برخاست می کنی؟» گفتم: او دایی من است. فرمود:« او دربارۀ خدا به عقیدۀ بزرگی قائل است؛ زیرا خداوند را به صفت جسمانیت توصیف می کند ، پس یا با او بنشین و ما را ترک کن یا با ما بنشین و او را واگذار.»
عرض کردم: من که عقیدۀ او را قبول ندارم ، آیا مرا هم در این مورد گناهی است؟ فرمود:« فکر نمی کنی که او مورد خشم خداوند واقع شود ، تو نیز آن جا شریک بلای او می گردی. مگر نمی دانی یکی از اصحاب حضرت موسی علیه السلام پدرش در قوم فرعون بود.همین که لشکر موسی از آب خارج شدند ، آن شخص از آن ها جدا شد تا پدر خود را نصیحت کند، ناگاه عذاب خداوند قوم فرعون را فروگرفت واو به همراه آنان غرق شد.
وبلاگ"شهیدان "نوشت
بسم الله الرحمن الرحیم
با به صدا در آمدن زنگ مدرسه، همه به کلاس آمدند.مدتی گذشت و دراین هنگام مبصر کلاس مشغول ساکت کردن بچه ها و نوشتن عناوینی مانند:«خوب ها» و «بدها» بر روی تخته سیاه بود.
بالاخره معلم وارد کلاس شد.همۀ دانش آموزان دفتر انشا هایشان روی میز قرار دادند.تقریبا اکثر بچه ها می خواستند که امروز قرعه به نام آن ها بیفتد تا انشایشان در حضور معلم و دانش آموزان دیگر بخوانند. موضوعی که معلم برای نوشتن انشا داده بود موضوع جالب و به روزی بود.اما موضوع چه بود؟؟؟؟
«باید ها و نباید های یک رییس جمهور ؟؟؟» موضوع جذابی بود که بچه ها با شور و اشتیاق در مورد آن انشا نوشته بودند.
معلم نام محمدعلی را از روی دفتر نمره خواند و او با خوشحالی پای تخته رفت و شروع کرد به خواندن:
«بسم الله الرحمن الرحیم.
موضوع انشا:باید ها و نباید های یک رییس جمهور
همان طور که می دانید رییس جمهور یک شخص خیلی مهم در یک کشور محسوب می شود. در کشور ما هم بعد از رهبری ،رییس جمهور در مقام دوم اهمیت قرار دارد؛ به همین دلیل مردم بر روی واژه واژۀ سخنان او (به قول گفتنی) حساب باز می کنند.
*البته لازم بذکر هست که که این ها ارمغان دوستان نابابی هستند که با نام های پیشرفت در پی ربودن پاکی جوانان ما هستند*
وبلاگ" یا مهدی ادرکنا"نوشت
از حضرت صادق (علیه السلام) شنیدم که می فرمود:
حقّ تعالی به حضرت ابراهیم (علیه السلام) وحی فرمود که: بزودی از برای تو از ساره پسری متولّد می شود.
ساره گفت: که من پیره زن و عجوزه ام.
حقّ تعالی فرمود: بزودی فرزندی آورد و فرزندان آن پسر تا چهارصد سال در دست دشمن من معذّب می گردند، به سبب آنکه کلام مرا ردّ نمود.
وبلاگ" نامه های حوزوی" نوشت
بررسی اندیشههای موجود در حوزه علمیه امروز/1
رضا تاران: پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی جایی است که یک ساعت و ۴۰دقیقه با شریف لک زایی گفتوگو کردم. در این مدت شریف را شخصیتی با انصاف یافتم که از همه اساتید به نیکی یاد میکرد و از مخالفان درخواست میکرد تا برای ارتقای کار، طرح پژوهشی حکمت سیاسی متعالیه را نقد کنند.
شریف لک زایی در ۱۳۵۲ به دنیا آمد. در سال ۱۳۶۸ وارد حوزه علمیه قم شد. همزمان، تحصیلات دانشگاهیاش را آغاز کرد. در سال ۱۳۸۱ رساله خود را در مقطع کارشناسی ارشد علوم سیاسی با عنوان «رابطه فرد و دولت در نظریههای ولایت فقیه» در دانشگاه باقرالعلوم (ع) قم به پایان رساند. همچنین در سال ۱۳۹۱ از رساله دکتری خود با عنوان «نگرشهای فلسفی – سیاسی در آرای صدرالمتألهین» در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تهران دفاع کرد. لک زایی هم اکنون عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی است و مدیریت طرح پژوهشی حکمت سیاسی متعالیه را به عهده دارد.
* زمینهها و ضرورتهای طرح سیاست متعالیه از منظر حکمت متعالیه چه بود؟
نوع نگاه به انقلاب اسلامی و اهداف آن باعث شد چنین دغدغهای برایمان مطرح شود. بحث این است که انقلاب اسلامی آمد بگوید که ما ذیل غرب تعریف نمیشویم. طبیعتاً اگر قرار باشد جمهوری اسلامی بعد از انقلاب خود را در ذیل غرب تعریف کند پارادوکسی شکل خواهد گرفت، یعنی پیش و پس از انقلاب با هم تفاوتی نخواهد داشت. بنابراین من انقلاب را اینگونه میبینم. باید بُعد معرفتی، علمی و فرهنگی را بسیار برجستهتر از ابعاد سیاسی-اقتصادی و نظامی ببینیم. با این نگاه این پرسش پیش میآید که اگر بخواهید خود را متمایز از غرب بدانید چه کارهایی باید صورت گیرد؟ چه نیازهایی باید تأمین شود؟ چه دانشهای مورد نیازی باید تولید شود؟