زنگان-کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

ارسال مطلب
مهرزنجان
حرف تو

بسیج و بصیرت

سیب

----- شما در زنگان هستید zanghan.ir -----

زنگان جایی برای نخبگان وبلاگ نویسان "زنجانی"

تیتر بزنید جایزه بگیرید
 تیتر بزنید جایزه بگیرید
آخرین نظرات
معرفی کتاب
 معرفی کتاب
پیوندهای روزانه
پیوندها
 مصاحبه با وبلاگ نویسان

مصاحبه با مدیر وبلاگ " طلبه جوان "

کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان | سه شنبه, ۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۱۰ ق.ظ

"کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان" وبلاگ "طلبه جوان"را به عنوان وبلاگ برتر ماه قراداده است...که در اینجا مصاحبه ای با نویسنده وبلاگ نویس"طلبه جوان"انجام دادیم که تقدیم می کنیم...
مصاحبه با وبلاگ طلبه بصیر
سلام عرض می کنیم خدمت شما وبلاگ نویس محترم استان زنجان، شهرستان زنجان

 خوشحالیم که در خدمت شما هستیم و تشکر می کنیم از اینکه پیشنهاد مصاحبه با سایت

"کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان" 

 را پذیرفتید.   برای آغاز صحبت، لطفا در ابتدا خودتان را معرفی کنید وبفرمایید چند سال دارید و در چه مقطعی تحصیل می کنید؟

به نام خدا . در آغاز بنده هم از شما کمال تشکر و قدردانی رو بابت ترتیب دادن این مصاحبه دارم .

بنده داود رحمانی هستم، 22 سالمه که البته تا چند روزه دیگه میشم 23 ساله و الان هم که در خدمت شما هستم در حال تحصیل در پایه 8 حوزه علمیه زنجان هستم.

*این حرف که در وبلاگتون نوشتین دلیل خاصی داره؟ (8 سال به عقب برگردم ، دوباره حوزه علمیه را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنم)

بله حتما دلیل خاصی داره ! چون من سعی می کنم بدون هدف حرفی یا مطلبی رو نگم . هدف از نوشتن این جمله هم این بود که همه مخاطبان وبلاگ بنده بدونن که حوزه علمیه رو کاملا با دیدی باز انتخاب کردم و الان هم که حدود 8 سال از اون تاریخ میگذره به هیچ وجه از این انتخاب پشیمان نیستم و در حالی که می تونستم دانشگاه رو برای ادامه تحصیل انتخاب کنم ، حوزه علمیه رو با کمال افتخار انتخاب کردم و الان هم اگر 8 سال به عقب برگردم دوباره حوزه علمیه رو برای ادامه تحصیل انتخاب می کنم.

 

 * از چه زمانی  وبلاگ نویسی را شروع کردید و چگونه با اینترنت و فضای مجازی آشنا شدید؟

خب آشنایی من با اینترنت برمی گرده به سال 1383 یعنی حدودا قبل از ورود به حوزه من کار با اینترنت رو شروع کردم و از اون موقع هم کم کم با این رسانه مفید و در عین حال مضر آشنا شدم و حدودا مهارتم رو افزایش دادم ؛ اما وبلاگ نویسی رو حدودا از سال 1386 با یه وبلاگ در مورد مقام معظم رهبری شروع کردم و از اون تاریخ به بعد شاید نزدیک به 6 یا 7 تا وبلاگ راه اندازی کردم ولی بعد از مدتی حذفش کردم ولی خدا رو شکر پای وبلاگ طلبه بصیر ( طلبه جوان ) ایستادم و تا حدودی هم به اهدافم رسیدم .

 

*چرا اسم "طلبه بصیر" را برای وبلاگ خود انتخاب کردین؟دلیل خاصی داره؟

راستش استارت و جرقه راه اندازی این وبلاگ با یه سخن مقام معظم رهبری در ذهن من روشن شد و اون هم سخنرانی حضرت آقا در مورد طلاب و دانشجویان جوان بود که فرمودند: طلاب و دانشجویان جوان افسران جنگ نرم هستند و باید بصیرت خود را بالا ببرند ؛ بعد از این سخنرانی من هم تصمیم گرفتم یه وبلاگ با این عنوان راه اندازی کنم تا به اندازه خودم تاثیر گذار باشم هر چند کم بود ، ولی به قول شاعر:

آب دریا را اگر نتوان کشید   هم به قدر تشنگی باید چشید

*فضای وبلاگ نویسی استان خود را چگونه  ارزیابی می کنید؟

متاسفانه فضای وبلاگ نویسی در زنجان چندان فعال نیست اما خدا رو شکر تو چند سال اخیر وبلاگ های ارزشی رشد خوبی داشتن و امیدوارم که با پیوستن جوانان مستعد و متعهد بشه این حلقه رو کاملش کرد.

*آیا به وبلاگهای دیگر هم سر می زنید؟

بله ! سعی می کنم به بعضی از وبلاگ ها سر بزنم و اکثرا هم اونایی که بنده رو به وبلاگشون دعوت کردن سعی می کنم دعوتشون رو در حد امکان اجابت کنم.

*معمولا چه مقدار برای بروز رسانی وبلاگتون وقت میذارید؟

به روز رسانی وبلاگ من بستگی داره به اون موضوعی که برای مطلب جدید انتخاب می کنم ؛ مثلا یه موقعی اتفاق می افته که یه جایی یه مطلبی به ذهنم خطور می کنه یا یه مسئله حاشیه ای تو جامعه وجود داره، روی اون فکر می کنم و مطلب رو تو ذهنم بال و پر میدم بعد میام تو وبلاگ می نویسم .

*دغدغه های شما در وبلاگ نویسی چیست؟

دغدغه بنده بیشتر همون بصیرتی است که حضرت آقا فرمودن و سعی می کنم همین منش و روش رو ادامه بدم، همون طور که اسم وبلاگ هم هست طلبه بصیر

*اهمیت جنگ نرم برای شما چگونه است و هدف شما از فعالیت در این عرصه چیست؟

خب ببینید جنگ نرم بحث تازه ای نیست و اگه توجه داشته باشید حضرت آقا چندین ساله بحث جنگ نرم و ناتو فرهنگی رو مطرح کردن ولی در این چند سال اخیر گوش های شنوایی پیدا شده و در این میدان مبارزه فعالیت می کنن؛ بنده هم سعی می کنم تا حد توان به اون موضوعاتی که در جامعه مشتبه است و شاید تحلیلش برای مردم مشکل باشه ، بپردازم ولی همه مخاطبان وبلاگ بنده انسان های خوب و فرهیخته ای هستند. اما همه ما باید این میدان جنگ نرم رو بسیار جدی بگیریم و هر کسی به اندازه خودش شروع به مبارزه کنه همونطور که امپریالیسم غرب با تمام امکاناتش به میدان اومده .

*بهترین وبلاگی که تا به حال دیدید چه بوده؟

باور کنید همه وبلاگ هایی که سر زدم همشون از یه لحاظ خوب بودن و در بُعد خاصی برتر بودن و به همین دلیل نمی تونم وبلاگ خاصی رو اسم ببرم.

وبلاگ طلبه بصیر

 * اوقات فراغت خود را چگونه می گذرانید و چه کتابی مطالعه می کنید؟

اوقات فراغتم رو سعی می کنم به سه بخش تفریح و ورزش ، خانواده و مطالعه تقسیم کنم و در بخش مطالعه هم رویکردم بیشتر جنبه سیاسی داره هر چند کتب استاد مطهری رو هم مطالعه می کنم.

*آیا به گشت زنی در اینترنت هم می پردازید؟ بیشتر چه مطالبی نظر شما را جلب می کند؟

گشت زنی که نمیشه گفت ، چون بیشتر سعی می کنم به خبرگزاری های خوب سر بزنم یا به بعضی از سایت های تحلیلی سیاسی ؛ اما به روز بودن در حیطه اخبار رو برای خودم یه امر واجب می دونم و سعی می کنم از لحاظ اخبار به قول معروف آنلاین باشم.

*نظرتون راجع به "کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان " چیه ؟

سایت بسیار خوبیه و به نظر من کمبود و جای خالیه چنین سایتی در فضای مجازی زنجان که به پوشش مطالب خوب و ارزشی استان بپردازه ، احساس میشد و از شما هم به خاطر ایجاد فضایی برای اتحاد سایت ها و وبلاگ های استان تشکر می کنم.

*مهمترین کار برای شما در زندگی چیست؟

فعلا که مهم ترین کار برام اتمام دروس حوزوی است و برای بعد از اون هم برنامه دارم که انشاء الله اگه بتونم به اتمام برسونم خیلی خوب میشه.

*الان به غیر از تحصیل به کار دیگه ای هم مشغول هستید ؟

بله حدود یک سال میشه که دوره ی خبرنگاری رو گذروندم و مشغول خبرنگاری هستم و دفتر خبرگزاری رسا رو در زنجان افتتاح کردیم و در کنار تحصیل به خبرنگاری هم مشغول هستم.

*پس یعنی میشید طلبه خبرنگار ؟!

حدودا بله

مصاحبه با طلبه بصیر

*به چه تفریحات و ورزش هایی علاقه دارید؟

بیشتر با دوستان به کوهنوردی میریم که تو حوزه هم همه ما رو به این اسم میشناسن، البته ووشو سبک ساندا ( مبارزه ) هم کار می کردم و الان به خاطر دلایلی یه مدت هست که ساندا کار نمی کنم ولی به امید خدا به زودی دوباره شروع می کنم.

*با شنیدن کلمات زیر اولین چیزی که به ذهنتون میرسه رو بیان کنید :

حضرت مهدی (عج) :  آخرین فرمانده

رهبر:  دیده بان

حوزه علمیه: پادگان امام زمان (عج)

طلبه: افسر جنگ نرم

وبلاگ طلبه بصیر: خاکریز جنگ نرم

کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان: خیلی ازش ممنونم

حرف تو: قشنگ

دا:  خاطرات جبهه

ردّ خون: روزهای فراموش نشدنی جبهه

دوست: برادر

زیات عاشورا: زیارت ارباب

زنجان: عشق

سکوت: بغض یعنی سکوت بارانی

حسن روحانی: چی بگم والا ...

 بالاترین افتخار شما در زندگی؟ طلبگی

آخرین حرف شما: یا علی مدد

آخرین دعا: اللهم عجل لولیک الفرج

-ممنون از اینکه وقتتون رو در اختیار ما قرار دادید.

من هم از شما بابت اینکه بنده رو برای مصاحبه قابل دونستید و برای این مصاحبه وقت گذاشتید تشکر می کنم.

 

  • کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

نظرات (۷)

تاسف داره که شما با کسی مصاحبه میکنید که جز حق خوری کار دیگه ای بلد نیست . عوض مصاحبه با فلانی میرفتید با جعفر صیدی طلبه ی پایه شش مصاحبه می کردید نه با .....
پاسخ:
ما با وبلاگ نویس های فعال در این سایت مصاحبه می کنیم.
  • مفردمذکرمجرد
  • بابت "حسن روحانی: چی بگم والا ..." متاسفم...
    من هم به ایشون رای ندادم ولی الان ایشون با تنفیذ رهبری عزیز رئیس جمهور ماست،ضمنن شخصی مذهبی و طلبه هم هستن...
    پاسخ:
    "حسن روحانی: چی بگم والا ..." 


     برا چی متاسفی؟؟!!
    خب ایشون نظر خودشو گفته 
    خب شما جای اون بودین چی می گفتین؟؟؟؟

    آموزش یکی از راهکارهای زیاد شدن آمار وبلاگ

     

    پاسخ:
    تشکر از ارسال مطلبتون در سایت"زنگان"
  • پایگاه اینترنتی سربداران
  • سلام خداقوت  
    اجرک الله وب پرمحتوا و دشمن شکنی دارید احسنت بر شما 
    اگر مایل به تبادل لوگو یا لینک هستید این بنده حقیر رو با خبر کنید 
    اللهم عجل لولیک الفرج 
    در پناه حق 
    یاعلی
     

    http://sarbedaran313.ir/
    پاسخ:
    با سلام
    وبلاگ شما در لیست پیوندهای" کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان" قرار گرفت.
    سلام
    چه حرکت خوبی کردید و کانونی شده اینجا برای وبلاگ نویسای زنجانی.
    موفق باشید
    پاسخ:
    سلام
    خاهش می کنم
    امید وارم با ارسال مطالبتون ما را در پیش برد اهداف یاری کنید.
    با تشکر از شما
    یا علی
  • محمد حسین
  • با سلام
    من هم برای جنابعالی آرزوی موفقیت و شادکامی دارم.
    همچنین از زحمات مدیر محترم کانون وبلاگ نویسان زنجان تشکر می کنم.
    پاسخ:
    سلام
    تشکر از شما
    سلام
    مصاحبه خوبی بود 
    موفق باشید
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از شما

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    صفحه اصلی
    درباره ما
    تماس با ما
    ثبت وبلاگ
    گلدون وبلاگی
    ارسال مطلب
    فا تولز ، ابزار رایگان وبمستر