زنگان-کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

ارسال مطلب
مهرزنجان
حرف تو

بسیج و بصیرت

سیب

----- شما در زنگان هستید zanghan.ir -----

زنگان جایی برای نخبگان وبلاگ نویسان "زنجانی"

تیتر بزنید جایزه بگیرید
 تیتر بزنید جایزه بگیرید
آخرین نظرات
معرفی کتاب
 معرفی کتاب
پیوندهای روزانه
پیوندها
 مصاحبه با وبلاگ نویسان

در پنهانی هم چشانمان را کنترل کنیم...!

کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان | سه شنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۲، ۰۸:۱۷ ق.ظ

وبلاگ"طلبه امروز...طلبه فردا"نوشت
اگر جوانی برای انجام کارهای درسی و ضروری خود وارد وب سایت ها می شود و گه گاهی به وب های دیگر ی میرود که فضای غیر اخلاقی هستندو عکس ها و مطالبی را مییابد که متعارض با فرهنگ و ارزش کشور ما هستنددرحالیکه این کار عادتی برایش شده ،برای درمان این بیماری روحی چه باید کند؟؟

*البته لازم بذکر هست که  که این ها ارمغان دوستان نابابی هستند که با نام های پیشرفت در پی ربودن پاکی جوانان ما هستند*

پاسخ به یک سوال:

راهکارهای معرفتی در هر کجا ودر هر زمان که توان های محدود و خارجی برای کنترل کم بیاورد به کمکش میشتابند .نظارت والدین و امر و نهی آنها که جنبه هدایتی دارد وموجب احاطه ی آنها بر رفتارهای فرزندانشان میشود بر مدیریت آنها تاثیر دارد ولی به نظر من آنچنان نمیتواند عامل مهم بر کنترل رفتار باشد.محیط و عوامل بازدارنده ی بیرونی تایک زمان کوتاه و ناپایدار میتوانند مانع باشند.چه میزان جوان به عزت و کرامت خود پی برده اند؟وخودشان برای کنترل خود کافی اند؟!

مراجه به درون خود استمداد از قوای درونی که به کمک تقوا (به معنای خود نگه داری )تقویت شده است میتواند کنترل کننده ی ورودی هایی باشد که برچسب ورود ممنوع خورده انداگر خدایی نکرده دچار وسوسه های شیطانی شدیم ،عهد هایمان رادر شب های خوب خدا فراموش کردیم  ارزش اشکهایمان را نادید گرفتیم دقایقی مهمان وجودمان باشیم که چقدر این نفس کرامت دارد به جایگاه چشم توجه کنیم ،درمقابل خدا بابت این نعمت سپاس گذار باشیم ،از همه مهمتر توجهی به شناختن برکات چشم  پاک داشته باشیم.

راهکارهای ظاهری مانیز میتواند مشکل گشا باشد؛هرجوانی اگر زمینه ی ازدواج دارد به قول استاد گرانقدر ما زود تند سریع اقدام کند البته بامطالعه ومشورت با پدر و مادر و مشاوران روحانی وبه خاطر مسائل مادی وزیاده  خواهی و تجملات خود را از نعمت خانواده محروم نکند .اما یک حدیث بسیار آموزنده از حضرت امیر(ع):«اگر کسی شهوت شخصی اش تحریک شود اما همسر نداردپس دو رکعت نماز بخواند و خدارابسیار حمد گوید،بسار صلوات بفرستد واز خدا مسألت کند تااز فضل خویش عطایش کند اگر چنین کند خدا از روی مهر و رأفت خود خودش نیاز او را برطرف میکند .»کافی است عامل به یک حدیث باشیم آنوقت  میبینیم که چه میزان توانسته ایم از تنش های روحی وروانی در جامعه ی پر از استرس خودمان را نجات دهیم!! 

دوم این که روزه داری مسیری برای رسیدن به تقواست.باتوجه به ظرفیت و توان خود سعی کنید دوشنبه ها و پنج شنبه ها روزه بگیرید در صورت امکان تا سه روز ادامه بدید .درقدم سوم خودتان به حساب خودتان رسیدگی کنید قبل از این که پروندتان رو شود،عهدی به نیت پایدار باخود و خدایتان ببندید وبا توسل به یکی از معصومین که ارادت خاصی نسبت به ایشان دارید مراقب باشید که اگر صحنه ی حرامی دیدید برای خودتان سخت بگیرید.

و آخرین گام این که وقت خود را با برنامه های مفید پر کنید و از گشت زنی در اینترنت دوری کنید .«نزدیک کارهای زشت نروید چه آشکار چه پنهان »انعام  آیه151،برای بعضی از ماها نزدیک شدن به گناه به مثابه انجام گناه است.

حواسمان باشد پرسه زدن در اطراف منطقه ممنوعه خطر با کله فرود آمدن را به همراه خواهد داشت در نهایت هدف دار وارد اینترنت شدن و خروج از آن بعد از فراغت از انجام کارها از ضروریات است.

نماز به جماعت خواندن –دعا کردن و ذکر گفتن- تلاوت قرآن از جمله کارهای رفتاری معنوی اندکه به زندگی برکت را سرازیر می کنند.

واین آیه را «الم یعلم بأن الله یری» همیشه تکرار کنید واگر نتیجه نگرفتید القائات شیطان شما را مأیوس نکند چرا که جاری کردن ذکر در زبان به مرور زمان در روح و روان اثرگذار است.

                                                                     

  • کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
صفحه اصلی
درباره ما
تماس با ما
ثبت وبلاگ
گلدون وبلاگی
ارسال مطلب
فا تولز ، ابزار رایگان وبمستر