زنگان-کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

ارسال مطلب
مهرزنجان
حرف تو

بسیج و بصیرت

سیب

----- شما در زنگان هستید zanghan.ir -----

زنگان جایی برای نخبگان وبلاگ نویسان "زنجانی"

تیتر بزنید جایزه بگیرید
 تیتر بزنید جایزه بگیرید
آخرین نظرات
معرفی کتاب
 معرفی کتاب
پیوندهای روزانه
پیوندها
 مصاحبه با وبلاگ نویسان

دختر زیبا

کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان | چهارشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۱۵ ق.ظ

وبلاگ"ایـــــن روزهــا"نوشت

در زمانهای قدیم دختری بسیار  زیبا روی در شهر خوی بود. دختری که همه خانها و ثروتمندارن خواستگار او بودند. ولی در این میان دختر با فردی کشاورز ازدواج کرد. بعد از دو سال ازدواج این دو پسر خواست به حج برود. در حالی که مانده بود خانم خود را کجا بگزارد. نه دختر پدر و مادری داشت نه پسر. از این رو پسر به نزد عالمان شهر رفت و از آنها خواست همسر او را تا وقت آمدن او از سفر حج در خانه خود نگه دارند که هیچ کس قبول نکرد و گفتند: همسر تو بسیار زیبا روی است و ما میترسیم مرتکب گناه شویم.

مرد آخر سر به نزد همسایه خود میرود که فردی لوتی بود. و از او می خواهد تا وقت آمدن از حج از همسر او مراقبت کند. لوتی قبول می کند و پسر عازم حج میشود.

چون با شتر به حج میرفت سفرش حدود ۱ سالی و شاید هم بیشتر طول می کشد(البته به گفته پدرم) بعد از آن که آن پسر به خوی میرسد به در خانه آن لوتی میرود تا همسر خود را با خود ببرد. در را میزند. همسر لوتی در را باز میکند. میگوید کیستی؟ او می گوید من فلانی هستم که همسرم را به خانه شما گذاشتم. همسر لوتی میگوید مرد خانه در منزل نیست و تا او نیاید نمی توانم همسرت را به تو بدهم. پسر از او میپرسد همسرت کجاست؟ زن جواب میدهد : روزی که تو به حج رفتی همسرم هم به تبریز رفت و تا امروز آنجا است. پسر دلیلش را پرسید و زن جواب داد: چون ترسید مرتکب گناه شود به تبریز رفت تا تو آسوده به سفر روی.

  • کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

دختر زیبا

نظرات (۱)

سلام جالب بود اگه خواستی لینک کنیم
پاسخ:
سلام
تشکر ازشما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
صفحه اصلی
درباره ما
تماس با ما
ثبت وبلاگ
گلدون وبلاگی
ارسال مطلب
فا تولز ، ابزار رایگان وبمستر