زنگان-کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

ارسال مطلب
مهرزنجان
حرف تو

بسیج و بصیرت

سیب

----- شما در زنگان هستید zanghan.ir -----

زنگان جایی برای نخبگان وبلاگ نویسان "زنجانی"

تیتر بزنید جایزه بگیرید
 تیتر بزنید جایزه بگیرید
آخرین نظرات
معرفی کتاب
 معرفی کتاب
پیوندهای روزانه
پیوندها
 مصاحبه با وبلاگ نویسان

ما و ربّنای شجریان !

کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان | شنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۲۴ ق.ظ

    وبلاگ"بنده نامه"نوشت

ظاهرا کار برخی افراد ، از کاه ، کوه ساختن است ! افرادی که وظیفه شان چیزهای کوچک را بزرگ جلوه دادن است  و مسائل بزرگ را کوچک .دوست دارند موضوعات حاشیه ای را به متن تبدیل کنند و مسئله ای غیر مهم را به مسئله ای امنیتی و سیاسی ! و نتیجه کارشان هم ، خواه ناخواه ، در مقابل هم قرار دادن مردم به خاطر مسائل ریز و ایجاد حساسیت های کاذب است.

بگذارید همینجا مثالش را عرض کنم :           ربنای استاد شجریان

* این اثر طبیعتا در فضای هنری کشور جایگاهی برای خود دارد و هم در بین مردم توانسته اثری مقبول واقع شود.این قطعه هنری سالها همسفره افطار مسلمانان این مرز و بوم بوده و بدون هیچ حساسیتی مردم آنرا می شنیدند تا اینکه چند سالی ست به دلایل مختلف ، از صداوسیما پخش نمی شود .( به درست و غلط بودنش در این مطلب کاری نداریم ) . اززمان عدم پخش این اثر ، هم صداوسیما با خودش خوددرگیری پیدا کرده ! ( مثلا پخش صدای نوجوانی که از روی صدای ربنای شجریان تقلید میکند ) و هم دربین برخی محافل پخش یا عدم پخش ربنای استاد شجریان شده است نمادو ملاک حق و باطل بودن نظام و ...! کسی نیست بگوید که اگر واقعا نمیخواهید این قطعه را پخش کنید و نامی از شجریان نباشد ، چرا بازخوانی این اثر را باصدای نوجوان پخش میکنید کهتداعی کننده همان کار شجریان هست!!! این کار که بیشتر حساسیت ایجاد میکند!

*  بعضی هاهم برای نشان دادن انقلابی بودن خود ! عدم رغبت به آثار شجریان را به رخ می کشند !!! و آن ور آبی ها هم ! در این اوضاع ، سعی می کنند شجریان و آثار او را نماد مخالفت مردم با حکومت جا بیندازند!!! حتی کار به جایی می رسد که نامزد ریاست جمهوری برای رأی انتخاباتی و افزایش محبوبیت هم که شده می بایست از شجریان نامی ببرد !

- در حالیکه به نظر میرسد  اصلا صورت قضیه صحیح نیست ! نه لزوما دوستداران صدای استادشجریان ضد انقلابند و نه مخالفان او انقلابی ! - نه آنقدر باید بالا برد که از دید بعضی ها بشود تئوریسین فکری هنری با تیپ اپوزیسیون! و نه آنقدر از جایگاه خود تنزل داد که مانند برخی ها در آن هنری که دارد هم زیر سوالش ببریم! فی الواقع  ، استاد شجریان استاد آوازی بزرگ در زمینه موسیقی و خواننده ای خوش صداست! که هم میتوانی ازدید هنری دوستش داشته باشی و هم نه ! همین !

* مسئله اینجاست که چرا باید یک اثر هنری به مساله ای سیاسی و امنیتی تبدیل شود ؟! آیا مگر معیار حق و باطل بودن نظام ، خوش داشتن یا نداشتن آثار شجریان است !؟ به نظر شما آیا در این مورد حساسیتی بیجا بین نیروهای انقلابی ایجاد نشده است؟! چرا خودمان آب را گل آلود میکنیم که بیگانه ها هم از آن ماهی بگیرند و خودمان را به جان خودمان بیندازند ! آیا اگر ربّنای شجریان در ماه مبارک رمضان پخش شود ، لطمه ای به انقلاب می خورد!!!؟ به نظرتان خود صداوسیما با عدم پخش آن حساسیت بیهوده ایجاد نکرده است !؟

* مدتی هم هست که مطلبی با عنوان نظر رهبر انقلاب در مورد ربنای شجریان در اینترنت پخش شده که دیدگاه تخصصی و هنری ایشان را بیان میکند. رهبر انقلاب در این گفتار به دلایل هنری بر این باور است که از اثرهای مذهبی دیگری استفاده شود.حالا شما منتظر باشیدو ببینید برخی ها چگونه با این نظر هنری ( نه سیاسی ) برخورد خواهند کرد! مطمئنا با تمسّک به این مطلب ، شجریان را در مقابل رهبر انقلاب قرار خواهند داد و استفاده ای سیاسی از این دیدگاه هنری رهبر عزیز خواهند داشت !!! و بازهم با ایجاد موجی بیهوده و ناصواب، جمعی را از دایره دوستداران رهبرانقلاب جدا خواهند کرد !!!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
صفحه اصلی
درباره ما
تماس با ما
ثبت وبلاگ
گلدون وبلاگی
ارسال مطلب
فا تولز ، ابزار رایگان وبمستر