زنگان-کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

ارسال مطلب
مهرزنجان
حرف تو

بسیج و بصیرت

سیب

----- شما در زنگان هستید zanghan.ir -----

زنگان جایی برای نخبگان وبلاگ نویسان "زنجانی"

تیتر بزنید جایزه بگیرید
 تیتر بزنید جایزه بگیرید
آخرین نظرات
معرفی کتاب
 معرفی کتاب
پیوندهای روزانه
پیوندها
 مصاحبه با وبلاگ نویسان

اعمال شب قدر از زبان امام صادق(ع)

کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان | پنجشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۰۳ ق.ظ

وبلاگ هیئت اباصالح نوشت

از علىّ بن ابى حمزه روایت شده است که گفت: در محضر امام صادق علیه السّلام بودم، که ابو بصیر به آن امام معروض داشت: فدایت شوم، آن شبى که امیدها را عرضه مى‏ دارند و خواستنى‏ها را مى ‏خواهند کدام شب است؟ 


اعمال شب قدر از زبان امام صادق(ع)
پس امام علیه السّلام فرمود: آنها را در شب بیست و یکم یا بیست و سوّم عرضه مى‏ کنند، 
ابو بصیر گفت: پس اگر بر احیاى هر دو شب قدرت نداشته باشم؟
 آن حضرت علیه السّلام‏ فرمود: چه سهل است احیاى دو شب در برابر آنچه تو میطلبى! 
راوى گفت: گفتم: بسا سالها اتّفاق افتاده است که ما در سرزمین خودمان ماه را دیده‏ ایم، ولى کسى نزد ما آمده که خلاف آن را در سرزمین دیگر به ما خبر مى‏ دهد، در این صورت چه کنیم؟ 
فرمود:چه سهل است احیاى چهار شب در برابر آنچه تو می طلبى! 
گفتم: فدایت شوم، شب بیست و سوّم شب «جهنى» است؟ 
فرمود: چنین مى‏ گویند. 
گفتم: فدایت شوم، سلیمان بن خالد روایت کرده است که، در نوزدهم نام کسانى که مقدّر است تا به حجّ روند نوشته مى ‏شود، 
امام فرمود: اى ابا محمّد نام جمعیت واردین و وافدین حجّ و بلاها و مرگها و روزیها و همگى حوادثى که تا شب قدر سال آینده اتّفاق مى ‏افتد، در شب قدر نوشته مى‏ شود، پس آنها را در بیست و یکم و بیست و سوّم طلب کن، و در هر یک از آن دو شب صد رکعت نماز بگزار، و اگر بتوانى آن دو شب را تا روشن شدن هوا احیا بدار، و در آن دو شب غسل بجا آور، گفت: گفتم: اگر آن نماز را ایستاده نتوانم؟ فرمود نشسته بگزار، 
گفتم: پس اگر توان آن را نداشته باشم؟ 
فرمود: به روى بسترت بجا آور، 
گفتم: پس اگر نتوانم؟ 
فرمود: باکى بر تو نیست که در اوّل شب با اندکى خواب چشم خود را گرم کنى. زیرا در ماه رمضان درهاى آسمان گشوده، و شیاطین به بند کشیده، و اعمال- اعمال مؤمنین- پذیرفته مى ‏شود، خوب ماهى است ماه رمضان، در زمان رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله این ماه را مرزوق مى ‏نامیدند.

منبع:من لا یحضره الفقیه / ترجمه غفارى، على اکبر ومحمد جواد و بلاغى، صدر، ج‏۲، ص506
 

  • کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

نظرات (۱)

سایت زیبایی بود استفاده کردیم
شبای قدر ما رو هم دعا کنید
پاسخ:
التماس دعا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
صفحه اصلی
درباره ما
تماس با ما
ثبت وبلاگ
گلدون وبلاگی
ارسال مطلب
فا تولز ، ابزار رایگان وبمستر