زنگان-کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

ارسال مطلب
مهرزنجان
حرف تو

بسیج و بصیرت

سیب

----- شما در زنگان هستید zanghan.ir -----

زنگان جایی برای نخبگان وبلاگ نویسان "زنجانی"

تیتر بزنید جایزه بگیرید
 تیتر بزنید جایزه بگیرید
آخرین نظرات
معرفی کتاب
 معرفی کتاب
پیوندهای روزانه
پیوندها
 مصاحبه با وبلاگ نویسان

قرآن روی تاقچه ها

کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان | دوشنبه, ۲ تیر ۱۳۹۳، ۰۸:۴۶ ق.ظ

وبلاگ پایگاه قرآنی عترت نوشت

در منزل یکی از آشنایان در تهران تاقچه ای بود که شبیه به تاقچه های قدیمی بزک شده بود.من هم در دوره ی حفظ بودم و سعی داشتم جزء سی را هر طور شده یک ماهه در میان آن گرما تمام کنم.به خونه ی همه ی فامیلا سر میزدم و صله ی رحم میکردم.تا آن که برگشتم به خونه ی همون آشنامون و اونجا موندم.

تقریبا سه هفته اونجا بودم.یه قرآن جیبی داشتم که باهاش هر جا که میخواستم قرآن مرور میکردم تا حفظیاتم از یادم نره.تا این که یه روز این قرآن جیبی رو که به جونم بند بود گم کردم.همه جا رو تو خونه ی آشناها زیر و رو کردم ولی انگار آب شده بود رفته بود تو زمین.تا این که از پیداکردنش منصرف شدم.این آشنامون یه خانم خیلی خوش اخلاق داشت.ازش یه قرآن خواستم.گفت برو روی اون تاقچه هه یکی داریم.اونو بردار.من هم که خیلی طالب بودم اون تاقچه رو رسما زیرو رو کنم رفتم سروقتش و با وضو و دست خیس به قرآن دست زدم.با کمال تعجب دیدم که دستم گِلی شد.آره،روی قرآن اونقدر گرد و خاک بود که تا به آب دستم خورد همه جاش گِلی شد.تعحب کردم.فورا یه دستمال آوردم و قرآن رو تمیز کردم.از خانمش که برام به عنوان یه خانم مذهبی و قرآنی شناخته شده بود،پرسیدم:(شما کی این قرآن رو برداشته اید؟مگه قرآن نمی خونید؟)خانمه با یه نیشخند جواب داد:(مگه کسی مرده که براش قرآن بخونیم؟!!!)این رفتار خانومه واقعا منو شوکه کرد.از نیشخندش هم واقعا ناراحت شدم.دیگه اصلا دلم نمیخواست اونجا بمونم.لباس هامو جمع کردم و به زور از دست تعارفات آشنامون خلاص شدم و به شهرمون برگشتم.دیگه هم تا پدرم میگفت برو اینو به فلانی برسون یه چند روز هم خونه ی آشنامون بمون،میگفتم:(خدا پدرتو بیامرزه،ما سفر نخواستیم،هر جا میخوای خودت برو.من خونه ی آشناهه نمیرم)

واقعا که ما چطوری میتونیم خودمون رو مسلمان بدونیم،وقتی که قرآن رو برای مجلس عزا مناسب میدونیم.حکمت خواندن قرآن اینه که ما از نعمات بهشتیان و عذاب جهنمیان آگاه بشیم و از گناه دست برداریم و به خوبی ها عمل کنیم.فایده ی قرآن خوندن چیه وقتی که ما دیگه مرده ایم و نمیتونیم به خوبی ها مون اضافه کنیم و از بدی هامون کم کنیم.چنانکه در قرآن هم اشاره شده قرآن نذر و هشدار برای ماست تا اعمالمون رو درست کنیم.و در عین هشدار،بشارت هم هست تا به خدا و بخشش و نعمات اون امید داشته باشیم و برای خوبی ها تلاش کنیم.

۶. قُلْ أَیُّ شَیْءٍ أَکْبَرُ‌ شَهَادَةً قُلِ اللَّـهُ شَهِیدٌ بَیْنِی وَبَیْنَکُمْ وَأُوحِیَ إِلَیَّ هَـٰذَا الْقُرْ‌آنُ لِأُنذِرَ‌کُم بِهِ وَمَن بَلَغَ أَئِنَّکُمْ لَتَشْهَدُونَ أَنَّ مَعَ اللَّـهِ آلِهَةً أُخْرَ‌ىٰ قُل لَّا أَشْهَدُ قُلْ إِنَّمَا هُوَ إِلَـٰهٌ وَاحِدٌ وَإِنَّنِی بَرِ‌یءٌ مِّمَّا تُشْرِ‌کُونَ ﴿الأنعام: ١٩﴾6.بگو:(گواهی چه کسی از همه برتر است؟)بگو:(خدا میان من وشماگواه است.واین قرآن به من وحی شده تا به وسیله ی آن شما و هر کس را که{این پیغام به او}برسد،هشدار دهم.آیا واقعاشما گواهی می دهید که در جَنب خدا،خدایان دیگری است؟)بگو:(من گواهی نمیدهم)بگو:(او تنها معبودی یگانه است،و من بی تردید از آنچه شریک{او}قرار می دهید بیزارم.)

جدای از این آیه ی مبارکه که قرآن را به عنوان یک ناجی برای ما معرفی میکند،در آیه ی شریفه ای دیگر در سوره ی مبارکه ی فرقان این چنین آمده است.(وَقَالَ الرَّ‌سُولُ یَا رَ‌بِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هَـٰذَا الْقُرْ‌آنَ مَهْجُورً‌ا ﴿٣٠﴾ و پیامبر{خدا}گفت:پروردگارا همانا امت من این قرآن را رها کردند30/فرقان)آیا رها کردن نخواندن آن است.بلی ممکن است یک منظر رهاکردن،نخواندن آن باشد ولی مهمترین و اصلی ترین منظر از رهاکردن،عمل نکردن و از یاد بردن اصل قرآن است.چیزی که گاه از یادبردن ائمه،گاه گناه و گاه عدم توجه به قرآن از مصادیق آن میشود.پس اگر میخواهید در روز قیامت از کسانی نباسید که پیامبر(ص)از آنان گلایه میکنند،قرآن را هم بخوانید و هم بدان عمل کنید تا رستگار واقعی باشید.پس بیایید قرآن را از تاقچه های خانه هامان و صدبار مهمتر از آن از تاقچه های دلهامان برداریم و سوره ی توبه ای بخوانیم و از خدا به خاطر چه بی توجهی به خواندن و چه عدم عمل به فرامینش،طلب مغفرت و بخشش نماییم.

پ.ن:قدم اول را در آستانه آغاز ماه خدا بردارید.شما که نمیخواهید با روی سیاه یه میهمانی اش بروید؟

  • کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
صفحه اصلی
درباره ما
تماس با ما
ثبت وبلاگ
گلدون وبلاگی
ارسال مطلب
فا تولز ، ابزار رایگان وبمستر