زنگان-کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

ارسال مطلب
مهرزنجان
حرف تو

بسیج و بصیرت

سیب

----- شما در زنگان هستید zanghan.ir -----

زنگان جایی برای نخبگان وبلاگ نویسان "زنجانی"

تیتر بزنید جایزه بگیرید
 تیتر بزنید جایزه بگیرید
آخرین نظرات
معرفی کتاب
 معرفی کتاب
پیوندهای روزانه
پیوندها
 مصاحبه با وبلاگ نویسان

اگر یقینش از آن محکمتر بود بر هوا راه مى رفت...

کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان | چهارشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۱۲ ق.ظ

وبلاگ اخلاق وحیانی نوشت

(داستان غیر واقعی است)

یکی هست در محله ما....
ﻫﻤﻪ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﯾﮏ ﺷﺐ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ ...
ﺣﺘﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﺁﺵ ﻧﺬﺭﯼ ﻫﻢ ﻧﻤﯿﺒﺮﻧﺪ ﺍﻭ ﺑﺎ ﮐﺴﯽ
ﮐﺎﺭﯼ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﺍ ﻣﯿﻔﺮﻭﺷﺪ ﻭ ﻧﺎﻥ ﺷﺒﺶ ﺭﺍ ﻣﯿﺨﺮﺩ
ﺣﺎﺝ ﺁﻗﺎ ﻣﯿﮕﻮﯾﺪ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﻣﺤﻠﻪ ﺑﺮﻭﺩ ﭼﻮﻥ ﻫﻤﻪ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﻣﺴﺠﺪﯼ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﺑﻪ ﺩﺭ ﮐﺮﺩﻩ...

سوالی که برام پیش اومد اینه ﻭﻟﯽ ﭼﺮﺍ ﻣﺴﺠﺪﯼ ﻫﺎ ﺑﺎ ﯾﮏ ﻓﺎﺣﺸﻪ ﺍﺯﺭﺍﻩ ﺑﻪ ﺩﺭ ﺷﺪﻧﺪ ﻭلی فاحشه ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﻫﻤﻪ ﻣﺴﺠﺪﯼ ﺑﻪراه راست هدایت نشد 



ﺷﺎﯾﺪ ﻓﺎﺣﺸﻪ ﺑﻪ ﮐﺎﺭﺵ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺩﺍﺭﺩ

ﻭ ﻣﺴﺠﺪﯼ ﻫﺎ ﻧﻪ...

راستی یقین وباور که از آن به ایمان راستین تعبیر میشو چه آثاری دارد؟

خداوند متعال در قران میفرماید:

«ثم کلا سوف تعلمون* کلا لو تعلمون علم الیقین* لترون الجحیم* ثم لترونها عین الیقین* ثم 

لتسئلن یومئذ عن النعیم؛ باز چنان نیست که شما مى پندارید به زودى خواهید

دانست* چنان نیست که شما خیال مى کنید اگر شما علم الیقین (به آخرت)

داشتید (به سراغ این موهومات و تفاخرها نمى رفتید)* شما قطعا جهنم را خواهید

دید* سپس (با ورود در آن) آن را به عین الیقین مشاهده خواهید کرد* سپس در

همان روز است که از نعمت (روى زمین) پرسیده خواهید شد» (تکاثر/ 4-8).

 در حدیثى آمده است که خدمت رسول الله (ص) عرض کردند: شنیده ایم بعضى از

یاران عیسی روى آب راه مى رفتند ؟ ! فرمود: «لو کان یقینه اشد من ذلک لمشى

على الهواء: اگر یقینش از آن محکمتر بود بر هوا راه مى رفت»


مرحوم علامه طباطبایی بعد از ذکر این حدیث مى افزاید: همه چیز بر محور یقین به

خداوند سبحان و محو کردن اسباب جهان تکوین از استقلال در تاثیر دور مى زند،

بنابراین هر قدر اعتقاد و ایمان انسان به قدرت مطلقه الهیه بیشتر گردد اشیاء جهان

به همان نسبت در برابر او مطیع و منقاد خواهد شد. و این است رمز رابطه یقین و

تصرف خارق العاده در عالم آفرینش. به هر حال یقین گاه از دلیل عقلى حاصل مى

شود، مثل اینکه دودى را از دور مشاهده مى کنیم و از آن یقین به وجود آتش حاصل

مى شود، در حالى که آتش را ندیده ایم، این را علم الیقین گویند. گاه نزدیکتر مى

رویم و شعله هاى آتش را با چشم مى بینیم، در اینجا یقین محکمتر مى شود و آن

را عین الیقین مى نامند. گاه از این هم نزدیکتر مى رویم و در مجاورت آتش یا داخل

آتش قرار مى گیریم و سوزش آن را با دست خود لمس مى کنیم، مسلما این

مرحله بالاترى از یقین است که آن را حق الیقین مى نامند.

 

  • کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

یکی هست در محله ما

ﺩﻭﺳﺖ داشتن

صادق هدایت

نظرات (۱)

http://www.nabzesahar.ir/1393/03/18/%D8%A7%D8%B2-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%B1%D9%85%D8%AF%D8%B1%D9%87-%D8%AA%D8%AC%D9%84%DB%8C%D9%84-%D8%B4%D8%AF/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
صفحه اصلی
درباره ما
تماس با ما
ثبت وبلاگ
گلدون وبلاگی
ارسال مطلب
فا تولز ، ابزار رایگان وبمستر