زنگان-کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

ارسال مطلب
مهرزنجان
حرف تو

بسیج و بصیرت

سیب

----- شما در زنگان هستید zanghan.ir -----

زنگان جایی برای نخبگان وبلاگ نویسان "زنجانی"

تیتر بزنید جایزه بگیرید
 تیتر بزنید جایزه بگیرید
آخرین نظرات
معرفی کتاب
 معرفی کتاب
پیوندهای روزانه
پیوندها
 مصاحبه با وبلاگ نویسان

چکمه دشمن روی شناسنامه ایرانی

کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان | دوشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۸:۱۳ ق.ظ

وبلاگ"یاوران اباصالح" نوشت"

در گذشته اگر به لیست نام های ایرانیان نگاه می کردید ، متوجه می شدی که نام هایی همچون ، نقی ، تقی ، عبدالله ، جواد ، سکینه ، خدیجه و نام هایی این چنینی رواج داشته است.

امروز اگر چه ، ذره ای از ارادت ملت ایران به اهل بیت کم نشده است ، اما بعضی مسائل فضا را برای انتخاب چنین اسم هایی سنگین کرده است.


از گذشته تا به حال ، بعضی نام ها همچون علی ، محمد ، حسن ، حسین ، فاطمه  ، زینب ، رقیه و نام هایی از این دست ، بیشترین طرفدار را در میان ایرانیان داشته و دارند و این خود نشان از این موضوع دارد که از اعتقادات ملت ایران و ارادتشان به این نام ها ذره ای کم نشده است.

موضوع مهم اینجاست ، چرا بعضی القاب اهل بیت همان طور که در سال های گذشته دیده ایم ، همچنان مورد هجوم دشمنان قرار گرفته است؟ یکی از دوستان می گفت : در دوران شاه تئاتری پخش می شد که در آن یکی از القاب ائمه مورد تمسخر قرار می گرفت، مردم هم بدون آن که بدانند ، همین خط تمسخر را ادامه دادند و کار تا به آنجا پیش رفت و وقتی به خود آمدند  که دیگر برایشان سخت بود همان نام را برای خود انتخاب کنند.

اما مشکل کجاست ؟ مشکل از دشمن که نیست ؟!!  که همان گونه که از اسمش پیداست ، او بنا را بر دشمنی گذاشته است و حتی برای تغییر زیر بنای فرهنگ ما ده ها سال وقت هم می گذارد.

غرب اگر از "بی بی سی" و "صدای آمریکا" و "فارسی وان" و" من و تو" و  فلان خواننده همجنس بازِ فراری برای هدفش استفاده نکند باید تعجب کرد.

مشکل دقیقا اینجاست که در کنار "این توطئه بیرونی" یک "غفلت درونی" و حتی در بعضی موارد ، هم نوایی با دشمن صورت می گیرد.

نمونه بارز همنوایی ناخواسته ، یکی همین صداوسیما که حتی در آن به نحوه نام گذاری شخصیت های سریال ها هم توجه نشده است.

لازم به توضیح ندارد ، شما مخاطب بهتر از من نویسنده می دانی که شخصیت های مثبت سریال های رسانه ملی چه نام هایی داشته و شخصیت های منفی چه اسامی دارند.

از نمونه بارز همنوایی "ناخواسته با دشمن" اگر بگذریم ، نمونه بارز غفلت ، خود ماهستیم که این چنین بی تفاوت نشسته ایم و تا زمانی که دشمن به امامان ما حمله نکند ، نهضت بازخوانی شخصیت آن بزرگواران را شروع نمی کنیم.

این روزها به خوبی می توان چکمه دشمن را ، روی شناسنامه ایرانی حس کرد ، همان دشمنی که آمده تا اسم ها را تغییر دهد و کار را تا به آنجا برساند که از علی النقی ، فقط امام دهم بودن آن را بدانیم.

کمی خودمانی تر بگویم :

رفیق ، دشمن در عرصه فرهنگ ، ابتدا "اسم" ها ر ا تغییر می دهد ،  بعد می آید به سراغ"رسم" ها...

  • کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
صفحه اصلی
درباره ما
تماس با ما
ثبت وبلاگ
گلدون وبلاگی
ارسال مطلب
فا تولز ، ابزار رایگان وبمستر