زنگان-کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

ارسال مطلب
مهرزنجان
حرف تو

بسیج و بصیرت

سیب

----- شما در زنگان هستید zanghan.ir -----

زنگان جایی برای نخبگان وبلاگ نویسان "زنجانی"

تیتر بزنید جایزه بگیرید
 تیتر بزنید جایزه بگیرید
آخرین نظرات
معرفی کتاب
 معرفی کتاب
پیوندهای روزانه
پیوندها
 مصاحبه با وبلاگ نویسان

چرا حقوق زن و مرد در ایران برابر نیست ...؟! بخش دوم

کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان | سه شنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۲۶ ق.ظ

  وبلاگ "طلبه جوان "نوشت

اگر یادتان باشد در پست قبلی که قسمت اول این مقاله بود در مورد برخی از شبهاتی که در جامعه، در مورد مساوی نبودن حقوق زن و مرد وجود دارد؛ صحبت کردیم و به برخی از این شبهات از جمله اینکه چرا در قرآن خداوند فرموده است « الرجال قوامون علی النساء » پاسخ گفتیم ! اما در ادامه باز هم این سوالات مطرح است که چرا مرد باید دو برابر زن ارث ببرد و این بی عدالتی در حق زن نیست؟! و اینکه در جوامع غربی با اینکه زنان فعالیت های زیادی دارند و هر جایی هم حضور دارند ولی مشکلی پیش نیامده و همچنان به پیشرفت خود ادامه می دهند !

 اگر انسان کمی مطالعه و تحقیق در مورد موضوعات قرآنی داشته باشد و یا حداقل مشورتی با علما در مورد اینکه چرا مرد دو برابر زن ارث می برد، داشته باشد متوجه می شود که دلیل آن چندان هم پیچیده نیست ! خب انسان عاقل! زنی که ارث می برد آن پول را برای خود بر می دارد و فقط برای خودش خرج می کند ( البته با استثناء زنان سرپرست خانوار ) و شاید مقداری از آن را هم خرج زندگی نکند و همه اش را برای خود خرید کند و یا برای خود پس انداز کند ! و این در حالی است که وظیفه مرد تامین نفقه یا همان خرجی زندگی است و باید وسائل مورد نیاز معاش زن را تهیه کند و در این راه از طریق کار کردن می تواند هزینه مورد نیاز زندگی اش را تامین کند و یا از طریق ارثی که به وی رسیده است ! یعنی مرد هم آن ارث را و آن پول  را برای تامین معاش همان زن استفاده خواهد کرد و مانند زن نمی تواند همه اش را برای خود خرید یا پس انداز کند؛ چون وظیفه او تامین خرجی خانواده به هر طریقی است ! و لذا از اینجا می توان دلیل تفاوت ارث بردن زن و مرد را فهمید ...!! اما بعضی ها می گویند که شما به زن اجازه نمی دهید مانند زنان غربی در جامعه در هر جایی که دوست دارند حضور داشته باشند و این باعث عقب ماندگی ماست !! اما در جواب باید گفت که تعریف شما از پیشرفت و عقب ماندگی چیست ؟ پیشرفت به چه قیمتی ؟ به قیمت از دست دادن خانواده و اعتماد نداشتن زوجین به هم ؟ وقتی زن هر جایی دوست داشت، برود و مرد هم مانند او هر جایی دلش خواست برود ؛ نتیجه اش می شود آمار وحشتناک  موسسات غربی مبنی بر اینکه 95 درصد مردان و 45 درصد زنان آمریکائی با غیر همسر خود رابطه نامشروع داشته اند !!!!اگر پیشرفت این است، ما این پیشرفت را نمی خواهیم ! در حالی که زنان ایرانی شکر خدا در اکثر فعالیت های اجتماعی که در شأنیت و شخصیت او باشد حضور چشمگیر دارند ولی متاسفانه هر از گاهی چیزهایی مشاهده می شود که چندان خوشایند نیست!

چرا باید در ایران باعث 15 درصد طلاق ها شبکه « فارسی وان » باشد ؟ جوابش راحت است ! چون آنها ترویج کننده همان سبک زندگی غربی هستند که آن آمار وحشتناک را دارد ! سبکی که مرد علاوه بر همسر خود با زن دیگری دوستی دارد و اگر چنین نباشد او عقب مانده محسوب میشود و زن هم همچنین، اگر علاوه بر شوهر خود با مرد دیگری دوست نباشد ؛ عقب مانده و به قول معروف اُمُل است و از جامعه عقب افتاده است ! اگر کمی به این مباحث فکر کنیم تازه به زیبایی های اسلام پی می بریم که برای هر یک از زن و مرد حدودی مشخص کرده است و حتی برای ریزترین مباحث زندگی انسان برنامه ای جداگانه دارد !!            

الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة علی بن ابی طالب ( علیه اسلام ) ...



خودم نوشت: 

تمدن و پیشرفت در دنیای غرب را در عکس زیر که گویای همه چیز است، ببینید !!!
  • کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

طلاق

بلاگفا

بلاگ

وبلاگ نویسی

وبلاگهای زنجان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
صفحه اصلی
درباره ما
تماس با ما
ثبت وبلاگ
گلدون وبلاگی
ارسال مطلب
فا تولز ، ابزار رایگان وبمستر