زنگان-کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

ارسال مطلب
مهرزنجان
حرف تو

بسیج و بصیرت

سیب

----- شما در زنگان هستید zanghan.ir -----

زنگان جایی برای نخبگان وبلاگ نویسان "زنجانی"

تیتر بزنید جایزه بگیرید
 تیتر بزنید جایزه بگیرید
آخرین نظرات
معرفی کتاب
 معرفی کتاب
پیوندهای روزانه
پیوندها
 مصاحبه با وبلاگ نویسان

آقای رئیس جمهور؛ با سوادها را دریاب... !!!

کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان | شنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۲، ۰۸:۱۹ ق.ظ

وبلاگ"طلبه جوان"نوشت

نقد و انتقاد و نقادی یکی از شیوه های مرسوم در هر جامعه ای است که از سوی طیف یا جریان مخالف انجام می پذیرد که بسیاری از آن به عنوان نقد سیاسی یا نقد تخریبی یاد می کنند .

اما یکی از خصوصیات نقد این است که باید سازنده باشد و اتفاقا همین نوع نقادی اگر در جامعه ای کم رنگ شود سبب عقب گرد یا عدم پیشرفت سریع جامعه خواهد شد که در صورت فراگیر شدن انتقاد سازنده به دور از هیاهوهای سیاسی و یا هر چیز دیگری در میان صاحبان اندیشه و خرد ، پر واضح است که آن جامعه رشد بسیار سریع و چشم گیری خواهد داشت.

در این میان روزنامه ها و مطبوعات به سبب دسترسی عموم مردم به این رسانه، نقش پر رنگ تری را ایفا می کنند و در بسیاری از موارد می توانند با انتقادهای سازنده موضوعی را به مسئولین گوشزد کرده و مشکلی را حل نمایند.

در جامعه اسلامی ما نیز روزنامه ها و مطبوعات زیادی وجود دارند که هر کدام بر اساس سلایق مدیر عامل و سردبیر روزنامه و همچنین بر اساس سلایق حزبی و سیاسی آنها انتقادهایی را در روزنامه های خود منتشر می کنند که البته  همه آنها را به یک چشم دیدن بی انصافی است !! چرا که برخی از این سردبیرها انتقادهای سازنده و خوبی همراه با تحلیل ارائه می دهند که در صورت توجه مسئولین می تواند بسیار سازنده نیز باشد ... اما همواره در کنار روزنامه های منتقد روزنامه هایی نیز وجود دارند که به سبب قوی نبودن مطالب و تیم انتشار و در نتیجه عدم جذب مخاطب برای روزنامه، به سبک روزنامه ها و نشریات زرد رفتار کرده و برای جذب مخاطب به برخی از هنجار شکنی ها متوسل می شوند که چندان خوشایند نیست و البته ناگفته نماند برخی از این روزنامه ها هم عمدا به بیان مطالب توهین آمیز در مورد مقدسات مردم جامعه می پردازند که از جمله آن می توان به روزنامه ها و نشریاتی مانند « سلام » « عصر آزادگان » « آفتاب امروز » « عصر سخن » و ... در سال های دولت جناب خاتمی اشاره کرد که  به بحران سازی فضای موجود در کشور می پرداختند و حتی در مواردی به هنجار شکنی رو آورده و به مقدسات مردم نیز توهین نمودند ؛ توهین هایی مانند[ هیئت های مذهبی عامل خشونت اند و بسیجیان هسته تشکیل دهنده این خشونت ها ] [ آدم ها و معصومین بدون نظارت، خود به خود در معرض انحراف هستند ] [ احکام شرعی در مورد زنان ظالمانه است ] که البته به سبب مساعد نبودن شرایط از ذکر بسیاری از مصادیق چشم پوشی می کنیم ولی دوستان جهت پی گیری این مصادیق می توانند به کتاب ( ترور خاموش ) مراجعه نمایند.

خوشبختانه در مواردی اقدامات روزنامه های هنجار شکن با پاسخ محکم قوه قضائیه روبرو می شود و بزرگان نیز پاسخ صریح به توهین آنها می دهند که البته در این میان دوستانی که « آروغ روشنفکری » می زنند ساکت نمانده و لب به اعتراض می گشایند که تعطیلی این روزنامه ها خلاف آزادی بیان است و مواردی از این قبیل ؛ اما وقتی پای حزب خودشان در میان است سریع روزنامه را تعطیل که نه ، ولی قلع و قمع می کنند تا اثری نیز از آن باقی نماند مانند هفته نامه 9 دی که بعد از انتقاد به دولت سریعا تعطیل شد !!!!! روزنامه های اصلاح طلب و با سواد « بهار » و « قانون » چندی پیش هر کدام در اقداماتی جداگانه مقدسات جامعه را به سخره گرفته و در مواری دست به تحریف مقدسات زدند و روزنامه بهار امامت علی (ع) را امری سیاسی دانست نه منصوب از طرف خداوند برای خلافت و روزنامه قانون نیز قانون اساسی را که بر گرفته از آیات قرآن کریم است زیر سوال برد اما متاسفانه نه از سوی دولت با سوادها و نه از سوی اصلاح طلبان مورد انتقاد و اعتراض واقع نشد بلکه برخی ها اعلام حمایت نیز کردند؛ ماجرا به اینجا ختم نشد و به سبب تساهل و تسامح این دوستان چند روز پیش هم هفته نامه اصلاح طلب و تازه تأسیس « آسمان » که به دنبال جذب مخاطب برای هفته نامه خود می باشد و حدود 400 میلیون نیز از دولت یازدهم کمک فرهنگی گرفته است به یکی از این هنجار شکنی ها دست زد و حکم صریح و الهی [ قصاص ] را عامل ترویج خشونت و به دور از اعمال انسانی خواند در حالی که قصاص سبب جلوگیری از ادامه جنایت ها و خشونت ها در جامعه است و در این مورد هم نه رئیس جمهور با سواد و نه اصلاح طلبان موضع انتقادی اتخاذ نکردند و دوباره برخی ها اعلام حمایت نیز کردند.

اما دوستان اصلاح طلب و رئیس جمهور با سواد ! شما که داعیه دار پیروی از خط امام (ره) هستید !! ما که بی سوادیم ، اما شما که سواد دارید حتما به خاطر می آورید که در سال 60 حکم قصاص به همین صورت از سوی جبهه ملی مورد حمله قرار گرفته و آن را خلافت اعمال انسانی دانستند که وقتی خبر به امام رسید فرمان ارتداد آنها را صادر کرد!!!


خودم نوشت:

دردناک است ...! خیلی دردناک !!! وقتی همه فکر کنند که چقدر سرت شلوغ است ولی فقط خودت بدانی که چقدر تنهایی ...!!!

           

  • کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

آقای رئیس جمهور؛ با سوادها را دریاب... !!!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
صفحه اصلی
درباره ما
تماس با ما
ثبت وبلاگ
گلدون وبلاگی
ارسال مطلب
فا تولز ، ابزار رایگان وبمستر