زنگان-کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

ارسال مطلب
مهرزنجان
حرف تو

بسیج و بصیرت

سیب

----- شما در زنگان هستید zanghan.ir -----

زنگان جایی برای نخبگان وبلاگ نویسان "زنجانی"

تیتر بزنید جایزه بگیرید
 تیتر بزنید جایزه بگیرید
آخرین نظرات
معرفی کتاب
 معرفی کتاب
پیوندهای روزانه
پیوندها
 مصاحبه با وبلاگ نویسان

کم رنگی تحقق رسالت (فرهنگی) مجلات!!!

کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان | شنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۲، ۰۸:۰۱ ق.ظ

وبلاگ"طلــبه امـــــروز ... طلبــه فــــــردا"نوشت

استفاده ابزاری از زنان در رسانه ها اتهامی است برای کشورهای غربی اما اگر دقت کرده باشیم واقعیت این است که این معضل درکشور ما رو به گسترش است که یکی از مهمترین عامل آن همان رسانه ها و مجلات و نشریات زرد و عامه پسندی است که شاید شما هم در اکثریت مواقع آنها را در دستان اقشار مختلف مردم دیده باشید که ساعات زیادی را هزینه ی ورق زدن و تماشای عکس ها و مطالبی می کنند که ذره ای آنها را در پیشبرد اهداف های متعالی یاری نمیکند و دست اندر کاران این نشریات مهمترین عوامل بی اخلاقی ها و ترویج روابط ناصحیح جوانان می باشند. پس با وجود این رویکرد دوگانه و ماکیاولیستی که با هدف جذب مشتری بیشتر در جهت بالا رفتن منافع اقتصادیشان روز به روز نیروی پاک و عظیم جوانی بیشتری را می ربایند باید با شمشیر آخته ی نقد به سراغ این نشریات رفت تا رسالت فرهنگی خود را قربانی منافع خود نکنند .

اگر به قانون مطبو عات ایران نیم نگاهی بیندازیم خواهیم دید که ماده ی 6(فصل 4) آشکارا میگوید((نشریات به جز در موارد اخلال به مبانی و احکام اسلامی و حقوق عمومی و خصوصی که در این فصل معین میشوند آزادند))و در ادامه 12 مورد اختلال را می شمارد که بند دوم آن "اشاعه فحشا و منکرات و انتشار عکس ها و تصاویرو مطالب خلاف عفت عمومی است.ساده ترین راه برخورد ما نیز متوسل شدن به همین بند است که باید این مجلات را به دلیل ترویج سبک زندگی غربی و مصرف گرایی محکوم کنیم .

آیا این متولیان فرهنگی ما با خود فکر نکرده اند که می توانند با نزدیک شدن به فضای دینی و خارج شدن از فضاهای غربی و تبلیغ نکردن فرهنگ های انها چه گام های مهمی در جهت سیراب کردن جوان تشنه از معرفت و حقیقت  داشته باشند . وزمینه ی مناسبی برای تحقق مبنا سازی نوعی زندگی مومنانه ایجاد کنند! تا حال چند باربا دیدن تصاویر کودکان معصوم همراه با آرایش های متنوع بر روی مجلات انتقاد کردیم؟ !

امروزه صدا و سیما کماکان به عنوان عامل موثر در توسعه ی فرهنگ است ولی گاه در فیلم ها سریال ها و تبلیغات شاهدیم یک زندگی غربی توسط این مجموعه موثر در جامعه نهادینه می شود بدلیل کم کاری و غفلتی که د بعد فرهنگی وجود داشته کشور ما بعد از 34 سال کماکان مصرف کننده ی فرهنگ غرب است و هرروز شاهد آثار و لطمات این وابستگی هستیم.

 

...........................................................................................................................................


سلام بر یاران منتظر

*گاهی  با دور شدن از همه  فضاهای  غیر واقعی  میتوانی  خودت  رابیابی و  آرامش را*

اما حیف واقعی هام غیر واقعی شدند....امروزه

  • کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
صفحه اصلی
درباره ما
تماس با ما
ثبت وبلاگ
گلدون وبلاگی
ارسال مطلب
فا تولز ، ابزار رایگان وبمستر