زنگان-کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

ارسال مطلب
مهرزنجان
حرف تو

بسیج و بصیرت

سیب

----- شما در زنگان هستید zanghan.ir -----

زنگان جایی برای نخبگان وبلاگ نویسان "زنجانی"

تیتر بزنید جایزه بگیرید
 تیتر بزنید جایزه بگیرید
آخرین نظرات
معرفی کتاب
 معرفی کتاب
پیوندهای روزانه
پیوندها
 مصاحبه با وبلاگ نویسان

خطر ! سوال ندارم

کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان | شنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۲، ۰۷:۴۱ ق.ظ

   وبلاگ"بنده نامه "نوشت

                                         خطر! سوال ندارم

به نظر می رسد ازمهمترین مشکلات بعضی از جوانان و نوجوانان کشورمان ، نداشتن سوال برای پرسیدن است ! نداشتن سوالهای مهم زندگی! سوالهایی مانند : هدف زندگی چیست؟! اصلا چرا زنده ایم ؟! راه یک زندگی ایمانی و خوب چگونه است ؟و ...

ازدلایل نداشتن و نپرسیدن اینگونه سوالات مبنایی و مهم ، می توان به بی اهمیتی و دست چندم بودن این پرسشها نزد این عزیزان اشاره کردکه اصلا لذتی از فکر کردن در این موارد نمی برد . آنقدر مسائل دیگری (هرچندکم اهمیت و بی مقدار) در ذهن خود جای داده است که این نوع سوالات و مطالب ، دغدغه ای در او ایجاد نمی کند .

*آنقدر لذّتهای دنیا و مظاهر مادّی زندگی زیاد شده است که فرصتی برای فکر کردن درباره موضوعات مهم زندگی یک انسان و همین طور لذت بردن از تفکّر ، پیدا نمی کند!سوالتشان یا ازجدیدترین گوشی های همراه است ! یا از جدیدترین فیلم ها و سریال ها یا ازجدیدترین مدّاحی های آن مداح ، یا از تازه ترین اثرهای آن خواننده ! فوتبال و حواشی و برد و باخت های آن هم که مایه همیشگی خوشحالی و ناراحتی ست! چه ساعت ها و روزهایی که پای بازی های رایانه ای ، سر و مغز ز کف نداده است  !

*آنقدر لذات سمعی و بصری دور و اطرافش را گرفته اند که این سوال که : درعصر کنونی چطور و چگونه یک سبک زندگی دینی و ایمانی داشته باشم در کوچه پس کوچه های ذهن مشوّشش گم شده است ( البته این سوالات را اصلا به ذهنش راه نداده است تا که گم شود!) آنقدر عمل گرا و عینیّت زده بزرگ شده است که موضوعات و مسائل فکری و ذهنی عمیق و مبنایی ، هیچ رغبت و لذّتی را در فکر و ذهن خسته و آشفته اش ایجاد نمی کند.

*برای این افراد شاید عجیب به نظر آید که شهید مطهری میگفت که در دوران نوجوانی آنقدر بحث خدا و توحید و مسائل مربوط به آن ، ذهن من را درگیر خود میکرد که ساعت ها درب حجره را می بستم و به آن فکر می کردم!

* به نظر شما کسی که اکثر ساعات فراغتش ( حتّی زمان کار و درس و خواب و غذا خوردن و راه رفتن و...  ) را هندذفری موبایلش را در گوشش قرار داده است و شدیدا استماع ! میکند و گوش و ذهنش لحظه ای آرامش و خلوت را به خود نمی بینند می تواند ذهنی آرام برای تفکر عمیق داشته باشد !؟

* البته از این مطلب هم نباید غافل شد که : بعضا تبلیغات غیر هوشمند و پراکنده دینی که بدون در نظرگرفتن اولویتها و  بدون لحاظ کردن زمینه فکری و روحی مخاطب است، در بی انگیزگی و بی علاقگی بعضی مخاطبان تاثیر دارد. که می توات در رفتارهایی که حاکی از بی حسی و بی تفاوتی آنهادر قبال موضوعات دینی است ، مشاهده کرد . بنابراین می بایست در کنار تبلیغات دقیق ظاهری ، دعوت به تفکر و آماده سازی فضای اندیشه ای را مدّ نظر قرار داد.

 

 

  • کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

نظرات (۱)

  • حسین سلطانی
  • مطلب جالب و پر محتوایی نوشتی
    پاسخ:
    تشکر از شما

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    صفحه اصلی
    درباره ما
    تماس با ما
    ثبت وبلاگ
    گلدون وبلاگی
    ارسال مطلب
    فا تولز ، ابزار رایگان وبمستر