زنگان-کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

ارسال مطلب
مهرزنجان
حرف تو

بسیج و بصیرت

سیب

----- شما در زنگان هستید zanghan.ir -----

زنگان جایی برای نخبگان وبلاگ نویسان "زنجانی"

تیتر بزنید جایزه بگیرید
 تیتر بزنید جایزه بگیرید
آخرین نظرات
معرفی کتاب
 معرفی کتاب
پیوندهای روزانه
پیوندها
 مصاحبه با وبلاگ نویسان

چرا حقوق زن و مرد در ایران برابر نیست ...!؟

کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان | سه شنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۲، ۰۷:۲۶ ق.ظ

      وبلاگ"طلبه جوان" نوشت
     
چرا حقوق زن و مرد در ایران و اسلام مساوی نیست ؟! چرا در قرآن آمده " الرجال قوامون علی النساء " ؟! چرا زن ها کمتر از مردها ارث می برند ؟!چرا زن نباید در جامعه مانند مرد فعالیت داشته باشد ؟!چرا در جوامع غربی زن ها مانند مردان کار می کنند ولی در ایران نه ؟! این نشان از عقب ماندگی ما نیست ؟! چرا زن ها باید حجاب داشته باشند ولی مردها آزادانه زندگی کنند؟!اگر نداشتن حجاب باعث ایجاد مشکل می شود پس چرا جوامع غربی اینقدر پیشرفت کرده اند؟!

این سوالات تعداد اندکی از آن سوالاتی است که امروزه ماهواره ها و همفکران آنها در بین مردم شایع کرده اند و با این سوالات و استدلال های ناقص به این نتیجه می رسند که جامعه اسلامی – ایرانی ما نا کارامد است! پس باید روال و منش و روش اداره کشور تغییر کند و البته نگرش به زنان کمی عوض شود و زنان جامعه ما هم بتوانند مانند زنان اروپایی پیشرفت کنند ! و کسانی هم که مطالعه و اطلاعات کافی ندارند سریع در برابر استدلال های ناقص آنان تسلیم می شوند و حتی خود شروع به ترویج این شبهات در جامعه می کنند که چرا در حق زنان ظلم می شود ...!؟ اما بحث اینجاست که عزیزان ! شما در برخی حساب و کتاب ها اشتباه نموده اید ! شما قبل از بررسی این شبهات ابتدا باید ماهیت وجودی زن را مورد بررسی قرار دهید که خداوند بر اساس توانایی هایی که در وجود زن گذاشته است از وی چه انتظاراتی دارد ...؟! بحث اینجاست که بنا به گفته علی ع « ان المرأة ریحانه ، لیس بقهرمانة » زن موجودی لطیف و حساس مانند گل است ؛ نه اینکه قهرمان میدان نبرد و کار زار باشد ! پس با کنار هم قرار دادن این احادیث می توان به نقش لطیف و البته پر اهمیت زنان در جامعه پی برد ! البته این مباحث به معنای عدم حضور بانوان در اجتماع نیست بلکه به این معناست که برخی از کارها و انجام برخی از مشاغل از شخصیت زن مسلمان و از آرمان هائی فطرت الهی در وجود او به ودیعت نهاده است به دور می باشد !!! متاسفانه در سال های اخیر شاهد ساخت فیلم های سخیف از سوی برخی کارگردانان با فیلم نامه های سخیف بودیم که واقعا با اندکی تامل می توان به اقتصادی بودن آن و فقط به صرف درآمد زایی کارگردان آن پی برد ! در برخی از این فیلم ها زنان به کارهایی مانند پنچر گیری و تعویض روغنی و امثال این کارها مشغول هستند که از شخصیت زن مسلمان ایرانی به دور است ! و البته با کمی به عقب برگشتن می توان به تاریخچه ورود فیلم هائی با این سبک به سینمای ایران از هالیوود پی برد ! این فرهنگ آیا همان تهاجم فرهنگی یا به گفته مقام معظم رهبری شبیخون فرهنگی ، ناتو فرهنگی و هجوم خاموش نیست !؟ که کارگردان های فیلم های ایرانی به تقلید از فیلم های غربی و هالیوودی زنان را به غیر از فطرتی که دارند نشان می دهند ...! در فیلم های هالیوودی از زن چهره ای خشن مانند برخی مردان و با روحیه جنگاوری و جنگجوئی نشان می دهد که کاملا با کلام علی ( علیه السلام ) در تعارض است !

در بخش دیگری از این شبهات به آیه " الرجال قوامون علی النساء " اشاره می کنند و می گویند بر طبق این آیه مردان بر زنان برتری دارند چون آیه می فرماید: مردان بر زنان قوام دارند ! آخر دوست عزیز اگر به کتب تفسیری و شأن نزول آیه مراجعه کنید می بینید که در زمان پیامبر ص ( که الان نیز رایج است ) برای سر پا ماندن درخت انگور چوبی را در کنار آن می گذاشتند تا به آن تکیه کند و رشد آن راحت تر باشد؛ قرآن هم از این رو از باب مثال آوردن گفته تا هضم مطلب برای مردم راحت تر باشد یعنی ( مردان برای زنان به منزله آن چوبی هستند که در کنار درخت انگور قرار می دادند ؛ پس مرد تکیه گاهی است برای زن ) نه اینکه منظور آیه برتری مرد نسبت به زن باشد !! چون خداوند در جای دیگر ملاک برتری را تقوا قرار داده است نه مرد یا زن بودن !                    

           ما تا آخر ایستاده ایم ...!     


  خودم نوشت :

پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان ، ماه آمرزش و مغفرت را به همه شما دوستان گرامی تبریک عرض می کنم!  

  • کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

تاریخچه پوشش در ایران

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
صفحه اصلی
درباره ما
تماس با ما
ثبت وبلاگ
گلدون وبلاگی
ارسال مطلب
فا تولز ، ابزار رایگان وبمستر