زنگان-کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

ارسال مطلب
مهرزنجان
حرف تو

بسیج و بصیرت

سیب

----- شما در زنگان هستید zanghan.ir -----

زنگان جایی برای نخبگان وبلاگ نویسان "زنجانی"

تیتر بزنید جایزه بگیرید
 تیتر بزنید جایزه بگیرید
آخرین نظرات
معرفی کتاب
 معرفی کتاب
پیوندهای روزانه
پیوندها
 مصاحبه با وبلاگ نویسان

فیسبوک؛ شبکه اجتماعی یا جاسوسی !!؟

کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان | پنجشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۲، ۰۸:۴۲ ق.ظ

وبلاگ"طلبه بصیر "نوشت

شبکه های اجتماعی یکی از خدماتی است که بعد از سرایت اینترنت در جهان به شکلی سریع جای خود را در بین مردم و به خصوص جوانان پیدا کرد و تبدیل شد به محلی برای تبادل اطلاعات با دیگر هموطنان و حتی با مردم جهان که برخی از آن برای نوشتن خاطرات روزانه و یا گذاشتن برخی از عکس های مورد علاقه خود استفاده می کنند و دوست دارند تا بقیه نیز این عکس را دیده و نظری در مورد آن بدهند ! مانند بازیگران و یا بازیکن های معروف که عکس های خود را در صفحات شخصی خود در محیط شبکه های اجتماعی قرار می دهند و اتفاقا از آنها استقبال خوبی نیز به عمل می آید !!! یکی از این شبکه های اجتماعی که اتفاقا مخاطبان بسیاری را در کل جهان  به خود اختصاص داده است فیسبوک « facebook » نام دارد که بنا بر اعلام آمارهای رسمی و غیر رسمی چیزی در حدود 700 میلیون کاربر از سراسر دنیا دارد که آمار قابل توجهی است !

اما این شبکه اجتماعی ـ بخوانید شبکه جاسوسی ـ نقشی فراتر از یک شبکه اجتماعی را در دنیا ایفا می کند که مورد اعتراض بسیاری از کشورها واقع شده است و بسیاری از کارشناسان آن را دیگر یک شبکه اجتماعی فلمداد نمی کنند بلکه نام شبکه جاسوسی را برازنده آن می دانند! بله درست است ! در بسیاری از کشورها نیز مانند ایران سیستم فیلترینگ فعال است و اتفاقا جالب است بدانید که آمریکا یکی از کشورهائی است که بیشترین فیلترینگ را در سایت های خود به کار می برد و این نیز یک مسأله طبیعی است چون همه کشورها برای خود یک قانون و خط قرمزهای امنیتی دارند که باید برای نقض نشدن آن تلاش کنند و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست ! اما شبکه اجتماعی ـ بخوانید جاسوسی ـ فیسبوک و برادر آن شبکه اجتماعی ـ بخوانید جاسوسی ـ توئیتر « twitter » در ایران برای اخلال در امنیت ملی تلاش های فراوانی را انجام دادند از جمله در فتنه سال 88 فعالیت های آنها به اوج خود رسید همانطور که مقام معظم رهبری نیز چند روز پیش در جمع بسیجیان فرمود که [دشمنان در فتنه 88 فکر کردند با «فیسبوک» و «توئیتر» می توانند نظام اسلامی ایران را بر اندازند]...!! با توجه به این جمله ماهیت این شبکه کاملا مشخص و آشکار می شود ؛ که از جمله فعالیت های آن می توان به فراخوان های تجمع غیر قانونی در روزهای مختلف سال در ایام فتنه اشاره کرد ! البته بسیاری از شبکه اجتماعی در دنیا وجود دارد که همه از آنها استفاده می کنند و در ایران نیز شبکه اجتماعی « کلوب » و « فیس نما » که خود بنده در آنجا صفحه دارم تحت قانون جمهوری اسلامی ایران مشغول فعالیت هستند ( هر چند اشغالاتی نیز بر آنها وارد است ) و نکته قابل توجه در آنها تحت قانون بودن آنها است ! اما شبکه اجتماعی جاسوسی فیسبوک و توئیتر در اکثر کشورها نقض قانون کرده و به محل مبتذلی برای گذاشتن عکس ها و فیلم های مستهجن و بعضا خانوادگی ( علاوه بر آن فعالیت های اخلال گرانه امنیتی ) تبدیل شده است و به همین خاطر که حقوق اخلاقی جامعه را به طور کامل نقض می کند در کشورهائی مانند استرالیا، مغرب، مصر، چین و ... فیسبوک سابقه فیلتر شدن دارد و تنها در ایران نیست که این شبکه اجتماعی جاسوسی فیلتر است ! البته بسیاری از هموطنان عزیز برای اینکه از فیض وجودی آن بی بهره نباشند با استفاده از فیلتر شکن ( VPN ) به آن دسترسی دارند و از فضای سراسر معنوی (!!!) آن استفاده می کنند و در این حالت برخی از مسؤولین مانند معاون ارتباطات رئیس محترم جمهور تلاش زیادی برای رفع فیلتر آن دارد که دلیل آن مشخص نیست ! و شاید هم دلیلش استفاده برخی از مسؤولان از این شبکه ها باشد !! شاید ... اما سخن مقام معظم رهبری در مورد این شبکه ها حجت را بر همه تمام کرد و ماهیتشان را مشخص !!!


خودم نوشت:

موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات ژنو را به همه دوستان و ملت عزیز ایران تبریک عرض می کنم ... هر چند جای بحث و اشکال نیز هست !!!

نمونه ای از فعالیت های فیسبوک در ایران البته با عرض پوزش از انتشار این صفحه :

      

  • کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
صفحه اصلی
درباره ما
تماس با ما
ثبت وبلاگ
گلدون وبلاگی
ارسال مطلب
فا تولز ، ابزار رایگان وبمستر