زنگان-کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

ارسال مطلب
مهرزنجان
حرف تو

بسیج و بصیرت

سیب

----- شما در زنگان هستید zanghan.ir -----

زنگان جایی برای نخبگان وبلاگ نویسان "زنجانی"

تیتر بزنید جایزه بگیرید
 تیتر بزنید جایزه بگیرید
آخرین نظرات
معرفی کتاب
 معرفی کتاب
پیوندهای روزانه
پیوندها
 مصاحبه با وبلاگ نویسان

آخرین مد لباس !!...

کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان | سه شنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۰۲ ق.ظ

وبلاگ"حوزه علمیه خواهران "نوشت
    این روزها که چشم های برخی از زنان و دخترکان جامعه ما به جای افقی دورتر به نام حفظ شئونات اخلاقی و به تبع آن عاقبت به خیری خود و دیگران، به افقی نزدیکتر، یعنی تنوع طلبی همراه با هوس و خواهش های نفسانی افتاده است، انگار حرف های شهید مطهری در ذهن تداعی می شود که در کتاب"توحید" به رشته تحریر در آمده است:


"یکی از اشتباهات بزرگ همین است که بعضی خیال می کنندکه انسان طبعا طالب تنوع است و اصلا تنوع را و اینکه از نوعی به نوع دیگر، لذت ها و محبوب هایش را عوض کند، دوست دارد، و خود تنوع مطلوب است؛ در صورتی که این طور نیست و اینکه تنوع مطلوب است؛ به این علت است که هیچ مطلوبی قدرت ندارد مطلوبیت خود را برای همیشه حفظ کند و جهتش این است که آن مطلوبْ مطلوب مجازی بشر است و مطلوب حقیقی و واقعی نیست. اگر شیئی مطلوب واقعی و حقیقی باشد، انسان از او سرد نمی شود و اگر از او سرد نشد، طالب تنوع نیست."(توحید صفحه ۵۱)

شاید جملات این شهید عزیز کمی سنگین باشد، اما چکیده این چند خط به ما می فهماند که تنوع طلبی اصولا از اینجاشروع می شود که انسان به نهایت خواسته خود نرسیده است و هر لحظه احساس می کند باید به چیز جدیدتری رو بیاورد.

انسان که تابع مد و تنوع طلبی شد هیچ گاه به سکون و یک نوع بودن راضی نیست، با هر موجی رنگ عوض می کند و تغییر می کند. این از آن جهت است که به مطلوب حقیقی خود نرسیده است و این مطلوب را در همه چیز جستجو می کند. این موضوع فقط در مورد حجاب صدق نمی کند، اصولاً سبک و شیوه زندگی را در مجموع زیر پوشش خود می گیرد.

پس در یک نتیجه گیری ساده به این نتیجه می رسیم که زنان و دختران ما نیز مانند همه نوع بشر به دنبال ایده آل و مطلوب واقعی هستند، اما در رجوع به منبعی که می تواند آنها را به این مطلوب برساند دچار اشتباه شده اند. آنها در رسیدن به مطلوب واقعی، خدا را مد نظر نداشته اند، این ادعا وقتی ثابت می شود که حرکات آنها را در قالب دین تحلیل کنیم. با رفتن به این راه اشتباه است که چیزهایی مانند ساپورت و … می شود نیاز و مطلوب آنها و اتفاقاً این را در مسیر به روز بودن، حق خود نیز می دانند.

در حالی که کسانی که (منظور در اینجا زنان و دختران هستند) به مطلوب واقعی خود رسیده اند، و رضایت خدا را محور رفتار و کردار خود قرار داده اند، به راحتی و با آرامش، حجاب کامل را انتخاب میکنند(منظور خانم هایی هستند که به حجاب کامل عشق می ورزند) و این طور فکر نمی کنند که هر روز باید به رنگی باشند تا روحیه تنوع طلب خود را ارضاءکنند.

به قول یکی از بزرگان، مَثل خدا و بندگانش مَثل درخت و شاخه هایش هست، که هر چه شاخه از تنه درخت دورتر باشد شکننده تر میشود و هر چه نزدیکتر، قدرتش بیشتر می شود. 

از خدا دور نشویم تا به هر نسیمی از جا کنده نشویم. این دنیا آخرین مد لباسش را خودش به ما تحمیل می کند. کفنی سفید که ماندگارترین لباس به تن انسان است.

جلباب

  • کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

نظرات (۱)

سلام.بزرگوار لطف کنید بنده رو با نام صراط لینک کنید.تشکر
پاسخ:
با سلام
لینک شدید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
صفحه اصلی
درباره ما
تماس با ما
ثبت وبلاگ
گلدون وبلاگی
ارسال مطلب
فا تولز ، ابزار رایگان وبمستر