زنگان-کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

ارسال مطلب
مهرزنجان
حرف تو

بسیج و بصیرت

سیب

----- شما در زنگان هستید zanghan.ir -----

زنگان جایی برای نخبگان وبلاگ نویسان "زنجانی"

تیتر بزنید جایزه بگیرید
 تیتر بزنید جایزه بگیرید
آخرین نظرات
معرفی کتاب
 معرفی کتاب
پیوندهای روزانه
پیوندها
 مصاحبه با وبلاگ نویسان

کدام مذاکره ؟ کدام اقتدار ؟ ...

کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان | چهارشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۲، ۰۸:۲۱ ق.ظ

وبلاگ"طلبه جوان"نوشت

حتما در این چند روز اخیر همه شما از اخبار موجود در جامعه و حواشی آن اطلاع دارید و باز هم کم و بیش آن را دنبال می کنید.

مهم ترین خبر هفته اخیر سفر رئیس جمهور کشور به نیویورک و حضور در اجلاس سازمان ملل بود که با حواشی زیادی همراه بود ؛البته ناگفته نماند که قبل از حضور ایشان سر و صدای رسانه ای زیادی از سوی مطبوعات و سایت های اصلاح طلب به راه

  افتاده بود و حتی بعضی از روزنامه ها مانند « آرمان » نتوانستند طاقت بیاورند تا آقای ظریف با جای کری ، وزیر امور خارجه آمریکا دست بدهد بعد عکس آنها را چاپ کنند بلکه با دستپاچگی تمام با فتوشاپ این عکس را از قبل تنظیم کردند . بله ! همانطور که متوجه شدید یکی از مباحث پرحاشیه سفر رئیس جمهور به نیویورک دیدار با سران و مقامات آمریکایی بود که رسانه های اصلاح طلب به قول معروف برای آن از مدت ها پیش لَه لَه می زدند و آرزویشان عکس گرفتن وزیر یا رئیس جمهور با مقامات آمریکایی بود که این دیدار اتفاق افتاد. اما سخن من چیز دیگری است ...! بسیاری از مقامات کشورمان در یکی دو روز اخیر به مواضعی که جناب روحانی در سازمان ملل و در مصاحبه های خبری با رسانه های آمریکایی گرفته بودند واکنش نشان داده و آن را یک موضع مقتدرانه اعلام کردند ! اما مطمئن باشید این آقایان برای اینکه پیش دشمنان خارجی سوء استفاده نشود چنین نظراتی بیان می کنند و الا خود آقایان هم می دانند ، کدام اقتدار ...؟!! نمی دانم شاید از دید آقای روحانی به رسمیت شناختن رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی یک نوع اقتدار است که گفته بود اسرائیل باید عضو ان پی تی شود ! جناب آقای روحانی عضو شدن در ان پی تی یعنی اینکه اسرائیل را به عنوان یک کشور مستقل قبول داریم چون فقط کشورها در آنجا عضو می شوند ! نکند شما رژیم اشغالگر قدس را به عنوان یک کشور مستقل قبول دارید ؟؟! آقای روحانی شما چنان از اعتماد سازی های متقابل بین ایران و آمریکا حرف می زدید که همه فکر می کردند که دیگر همه چیز تمام شد و همه تحریم ها لغو می شود ، ولی هنوز به تهران نرسیده اختلاف ها شروع شد و شما گفتید که آمریکایی ها اول تماس گرفتند و آنها گفتند ایرانی ها اول تماس گرفتند ؛ این بود اعتماد سازی انبوه متقابل !!!! با این پشتوانه اعتماد سازیمی خواهید در برابر آنها از موضع مقاومت برآئید ؟؟!!!! شما و همه ما خوب می دانیم که آمریکایی به این تماس و گفت و گو با ایران نیاز داشتند تا این اقتدار 35 ساله را خدشه دار کنند و به همه کشورهای انقلاب کرده منطقه که الگویشان در مقاومت ، ایران اسلامی است بفهمانند که ایران هم مجبور به مذاکره با آمریکا شد! اگر آمریکا می توانست مشکلات خود را حل می کرد که کشورش به تعطیلی کشانده نشود همانطور که دیروز بعد از 17 سال به خاطر مشکلات در تصویب بودجه آمریکا اکثر دستگاه های دولتی تعطیل شدند . آقای روحانی ! رئیس جمهور عزیز ! پس چه شد ثمرات این مذاکره تلفنی که شما می گفتید اوباما اعلام کرد حقوق هسته ای ایران را به رسمیت می شناسد ولی مشاور امنیت ملی آمریکا خانم رایس و جان کری در مصاحبه باCNN اعلام کردند که بر مواضع قبلی خود استوار هستند و حقوق بی حقوق ! پس شما از کدام اقتدار و مذاکره صحبت می کنید ؟؟! اما خوشم آمد از روزنامه های اصلاح طلب مانند « ابتکار» « بهار» « آفتاب یزد»  که برای خراب نشدن وضعیت شروع به جنجال مطبوعاتی کردند و برای تحت الشعاع قرار دادن این مباحث، به مسائل ریز روز استقبال در فرودگاه پرداختند و با تیترهایی مانند « بازگشت کفن پوشان!» «باز هم افراطی ها و تندرو ها» سعی کردند تا این مسائل ریز را به صدر اخبار برسانند تا اخبار نیویورک به حاشیه برود. اما دوستان اصلاح طلب شما که شعار زنده باد مخالف سر می دادید ؛ پس چه شد !؟ پس چرا وقتی صدای مخالفی بر علیه شما بلند می شود با انواع تیترهای تند و توهین کننده او را می کوبید!؟ چرا هر کس مخالف شما است می شود تندرو و افراطی !؟ با این کارها نمی توان راه به جایی برد ...!

اما جناب ظریف ! وزیر محترم امور خارجه ! از نظر جمهوری اسلامی ایران سایت فیسبوک به خاطر دارا بودن محتویات مجرمانه غیر قانونی است و شما که مرد قانون هستید چرا کارهای غیر قانونی می کنید ! نکند جریان شما هم مانند قضایای آقازاده ها است !؟


خودم نوشت:

خدا قدیمی ها را رحمت کند که همیشه می گفتند طرف اگر لالایی بلد بود خودش خوابش می برد ؛ آمریکا هم اگر حل مشکلات از دستش بر می آمد مشکلات جامعه خود را حل می کرد تا 40 میلیون بی خانمان نداشته باشد!

یا علی ...

                     

  • کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
صفحه اصلی
درباره ما
تماس با ما
ثبت وبلاگ
گلدون وبلاگی
ارسال مطلب
فا تولز ، ابزار رایگان وبمستر