زنگان-کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

ارسال مطلب
مهرزنجان
حرف تو

بسیج و بصیرت

سیب

----- شما در زنگان هستید zanghan.ir -----

زنگان جایی برای نخبگان وبلاگ نویسان "زنجانی"

تیتر بزنید جایزه بگیرید
 تیتر بزنید جایزه بگیرید
آخرین نظرات
معرفی کتاب
 معرفی کتاب
پیوندهای روزانه
پیوندها
 مصاحبه با وبلاگ نویسان

اسیر نام و عنوان نباشیم

کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان | سه شنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۴، ۰۷:۵۰ ق.ظ

وبلاگ اسلام دوست داشنتنی نوشت

یکی از مسائل رایج جامعه کاربرد زیاد و غیر لازم القاب و عناوینی مانند دکتر، مهندس، سردار، استاد، آیت الله، خطیب توانا و شهیر و... است.

در موارد قابل توجهی، این القاب درباره برخی افراد کاملا نابجا هم می باشد و اصولا کسی که به وی دکتر، مهندس و... گفته می شود دارای چنین مرتبه علمی و مدرک مربوط به آن نیست. در مواردی هم که فردی واقعا دارای این مرتبه و جایگاه باشد، همه جا نیاز به کاربرد این عناوین نیست؛ زیرا پیامد منفی مانند خودنمایی کردن، عجب و خود پسندی، خود برتر بینی به دنبال دارد. فاصله و احساس بیگانگی بین افراد به وجود می آورد. گاهی کاربرد این القاب و عناوین واقعا چندش آور  می شود! یادش به خیر در سال های اول انقلاب همه همدیگر را برادر، خواهر، حاج آقا، مومن، عزیز دلم و... خطاب می کردند. القابی که دنیایی از صفا، صمیمیت، خاکی بودن، سادگی، اخلاص، آرامش، همرنگی و... به همراه داشت. در این باره خاطره ای زیبا و بسیار آموزنده از امام راحل(ره)، آن مرد الهی، وجود دارد. حجت الاسلام حاج شیخ حسین انصاریان(واعظ مشهور) می گفت: اوایل انقلاب، نیروهای انقلابیِ کرمانشاه دچار دو دستگی شده بودند و اختلافشان بالا گرفته بود. مرحوم امام(ره) من را با یک نفر دیگر فرستاد تا موضوع را بررسی و حل کنیم. پس از بررسی معلوم شد که یکی از علمای بزرگ شهر در سخنرانی هایش از مرحوم امام(ع) با عنوان "حاج آقا روح الله" نام می برد. این عنوان پیش از انقلاب در حوزه علمیه رایج بوذ. جوانان انقلابی اعتراض می کنند که باید عنوان حضرت آیه الله العظمی امام خمینی را به کار برید. همین موضوع زمینه اختلاف در فضای اول انقلاب می شود و در پی بگو مگوهای زیاد کار به جاهای باریک می کشد. وفتی به مرحوم امام(ع) گزارش دادم، وی خیلی راحت فرمود: معلوم نیست، آن حجی هم که رفتیم، مورد قبول خدا باشد و من شایسته عنوان "حاج آقا" هم باشم!!(پایان خاطره/ این خاطره را خودم پای منبر حاج آقا شنیدم) همچنین وقتی که آیت الله مشکینی به عنوان رئیس مجلس خبرگان و در دیدار اعضای این مجلس با امام، تعابیری در ستایش و مدح امام(ع) به کار برد، حضرت امام واکنش نشان دادند و گفتند که من از آقای مشکینی انتظار نداشتم. مرحوم فخرالدین حجازی هم در یکی از دیدارها القابی درباره امام(ره) به کار برد که با واکنش امام رو به رو شد. هر دوی این موضوع در تلویزیون پخش شد. در مقابل نمونه ای هم سراغ دارم که آقایی با یکی از روزنامه ها همکاری داشت و برای آن مقاله می نوشت و چون دست اندکاران روزنامه حاضر نشدند نام ایشان را زیر مقاله اش با عنوان آیت الله بنویسند، از ادمه همکاری با آنان منصرف شد!! نکته پایانی اینکه همیشه مواظب شیطان باشیم. برای فریب هر کس از راه مناسب او استفاده می کند. 

  • کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
صفحه اصلی
درباره ما
تماس با ما
ثبت وبلاگ
گلدون وبلاگی
ارسال مطلب
فا تولز ، ابزار رایگان وبمستر