زنگان-کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

ارسال مطلب
مهرزنجان
حرف تو

بسیج و بصیرت

سیب

----- شما در زنگان هستید zanghan.ir -----

زنگان جایی برای نخبگان وبلاگ نویسان "زنجانی"

تیتر بزنید جایزه بگیرید
 تیتر بزنید جایزه بگیرید
آخرین نظرات
معرفی کتاب
 معرفی کتاب
پیوندهای روزانه
پیوندها
 مصاحبه با وبلاگ نویسان

توصیه شهدا به لزوم وحدت در جبهه انقلاب

کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان | سه شنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۴، ۰۷:۴۳ ق.ظ

وبلاگ ایثار و شهادت نوشت

شهید علی رضا آرمات (1364-1345 بندرعباس)

ای مردم مسلمان! هوشیار باشید، چون زمان حساسی است و ما الان چنگ در حلقوم آمریکا انداخته [ایم] و فقط با وحدت و اتکال به نیروی ایمان و پشتیبانی ولایت فقیه می توانیم آمریکا را مغلوب کنیم.

شهید سید جعفر بشیری (1364-1342 تهران)

برادران عزیز! همان طور که خودتان می دانید، دشمن دائماً سعی می کند بین شما تفرقه بیندازد و خود سوء استفاده کند؛ شما با وحدت خود، این هدف دشمن را خنثی کنید.

شهید عبدالامیر ترنجی زاده (1364-1345 دزفول)

شما را توصیه می کنم به اینکه پشتیبان هم باشید و وحدت داشته باشید و بعد اینکه [پیروز شدید]، روزی نکند از مسجد دور شوید که ما هرچه داریم، از مساجد است؛ مسجد جایی است که انسان به گناه نمی افتد؛ در مسجد و جلسات قرآن شرکت کنید و به سخنان امام گوش کنید و عمل کنید؛ به جبهه بروید و نکند سنگر برادران را خالی بگذارید.

شهید سید عبدالظریف تقوی (1364-1341 دهدشت)

وصیتم با شما این است که وحدت داشته باشید و از این اختلافات و درگیری ها که هیچ سودی ندارد به جز معصیت، صرف نظر کنید که اگر به خواب بروید، بهتر است تا در بهر چنین مسائلی باشید.

شهید عبدالرسول جمالی (1361-1345 شهرضا)

اکنون که انقلاب احتیاج به وحدت و یکپارچگی و کوشش دارد، خودتان (1) را به چیزهای واهی و پوچ سرگرم نکنید؛ باید نهادهای انقلاب را برای خود، محلی جهت خدمت قرار دهیم، نه اینکه بخواهیم خرده حساب های شخصی را بررسی کنیم؛ باید فکر کنیم و ببینیم که این انقلاب تاکنون، چقدر از افراد و شخصیت ها برای او شهید شدند.

شهید عباس چاکرالحسینی (1362-1345 خمینی شهر)

من به عنوان بسیجی کوچک، از سپاه و ارتش و بسیج و غیره می خواهم (2) با هم [دست] وحدت داده و مثل همیشه با هم باشید تا بتوانیم (3) اسلام را به همه ی جهان صادر کنیم... مسجدها را خالی نگذاریم، به قول امام، مسجد سنگر است؛ مسجدها را حفظ کنیم؛ ضد انقلاب از مسجد می ترسد؛ چون آنجا مردم دور هم جمع می شوند؛ اگر مسجد پر شد، بدانید که آن روز پیروزید؛ در مسجد دعا یادتان نرود؛ چون آنجا دعا زودتر مستجاب می شود؛ آمریکا و امثال آن از وحدت کلمه [ای] می ترسند که امام تأکید زیادی بر آن دارد.

شهید سیدرضا حسینی فرد (1365-1347 مهریز)

برادرانم! ای دوستان! مطالعه ی قرآن، نهج البلاغه و کتاب های اسلامی دیگر را فراموش نکنید؛ در راه الله قدم بردارید؛ در بین همدیگر وحدت داشته باشید؛ همدیگر را ارشاد کنید و راهنمای یکدیگر باشید.

شهید صفرعلی دوستدار (1361-1339 رشت)

برادران! نگذارید که این مزدوران آمریکایی، به اسلامی که با خون هزاران شهید به این درجه رسیده، لطمه وارد کنند (4) و تا می توانید وحدت را حفظ کنید؛ دیگر اینکه، برادران! مسجد را رها نکنید؛ همان طور که امام عزیز ما گفتند، مسجد سنگر [است]، سنگرها را حفظ کنید.

شهید محمد رستم پور (1361-1345 خلخال)

برادران و خواهران حزب الله!... نگذارید انقلاب اسلامی، خدای نکرده شکست بخورد. وحدت خودتان را حفظ کنید. « وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا » (5)؛ « همگی به ریسمان و به وحدت الهی چنگ بزنید و به خدا متکی باشید و از تفرقه بپرهیزید ».

شهید رضا رضایی (1366-1347 سلماس)

پیام تمامی شهدا: وحدت، وحدت، وحدت و کلاً حفظ وحدت.

شهید عبدالرضا رضایی (1365-1350 فراشبند)

از شما امت حزب الله می خواهم که با روحانیت مبارز و به خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همکاری کنید و وحدت خود را حفظ نمایید.

شعید منصور رفیعی (1363-1340 شبستر)

ای جوانان عزیز و ای برادران و ای دوستان! اگر می خواهید در زیر پرچم پر افتخار خدای متعال زندگی سعادتمندی داشته باشید، دست از این دنیای مادی بکشید و به معنویات فکر کنید و وحدت همیشگی خودتان را حفظ کنید و تا آن جایی که اسلام با دشمنان در جنگ است و احتیاجی بر شما شد، ننگ است در خانه بنشینید و شعار بدهید.

شهید حسن روحی (1367-1343 فومن)

از روحانیت معظم و متعهد و آگاه و دلسوز که همیشه و در همه ی زمینه ها پیش قدم بوده اند (و در شهر ما تعداد آن ها انگشت شمارند)، خواستارم در کنار نیروهای صادق و مخلص و مؤمن حزب الله (که در انتخابات اخیر چهره ها خوب مشخص شد)، با ایجاد وحدت و تشکیلات منسجم و برنامه ریزی های صحیح (که از اساسی ترین کارهاست) که جهت جذب و هدایت جوانان و ایجاد محیط های سالم و برنامه های دیگر و سازماندهی حزب الله است، تلاش و کوشش نمایند تا بتوانیم با این اسلحه جلو [ی] آن من پرست ها و نادان ها را بگیریم.
... و دیگر نکته ای که به شما بگویم و همیشه من از این موضوع رنج می بردم، داشتن (6) یک تشکیلات صحیح و برنامه ریزی درست بود که ان شاء الله بتوانید تشکیلات حزب الله را قوی کنید و جلسات دوستانه را زیادتر کنید و وحدت خود را بیشتر نمایید و قدر نیروهای مخلص را داشته باشید.
... و سخنی با مسئولین شهر که بایستی با همبستگی و وحدت هرچه بیشتر با روحانیت دلسوز و حزب الله مظلوم، به این مردم محروم خدمت نمایید و در مصرف بیت المال دقت نموده و با همه، یکسان رفتار کنید.

شهید علی رضا رهبری (1362-1346 میانه)

ای امت شهیدپرور ایران! من از شما می خواهم که قدر این امام، این ابرمرد و نائب امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را بدانید. از بیانات ایشان که فقط برای پیشبرد اسلام است، استفاده نمایید که بی شک حسین دوران است که به راستی خداوند، نعمت عظیمی را به ما اعطا فرموده است و مساجد را خالی نگذارید که سنگری بزرگ است که می توانید هم با نفس اماره و هم با دشمنان خارجی اسلام مبارزه کنید و در نمازهای جماعت و به خصوص در نمازهای عبادی - سیاسی جمعه شرکت کنید و وحدتتان را حفظ کنید و همیشه پشتیبان ولایت فقیه و روحانیت عزیز باشید.

شهید منصور رهسپار (1363-1344 شیراز)

من توصیه می کنم که وحدت خود را، ای ملت عزیز! از دست ندهید و اگر قدر این نعمت را ندانید، به فساد می افتید. برادرانه با هم کمک کنید، از کمک کردن به یکدیگر نهراسید و همه چیزتان را به یکدیگر انفاق کنید.

شهید سید موسی رهنمایی (1365-1347 شهرضا)

با هم متحد باشید که دشمن از اتحاد شما نابود و از تفرقه ی بین شما شاد [می شود] و خدای نکرده ممکن است بر سر شما ملسط گردد و زمان، زمان حَجّاج شود که دیگر کسی نتواند ذکر خدا در دل گوید؛ اگر وحدت داشته باشید، ابرقدرتان از شما در ترس و هراس می افتند و اگر متفرق باشید، دشمن همین را می خواهد؛ دیگر خود بقیه را بدانید که اگر متفرق باشید، چه پیش می آید.

شهید منصور زارعی (1365-1341 ممسنی)

از ملت عزیز ایران می خواهم که همیشه وحدت و جماعت خود را گسترش دهند و از تفرقه و جدایی های جزئی، به خاطر رضای خدا، دوری کنند تا بتوانیم اسلام را به تمام جهان صادر کنیم. از ما می خواهیم که همیشه گوش به فرمان امام خمینی باشید و از روحانیت در خط امام پشتیبانی کنید.

شهید سعید زاهدی (1362-1344 تهران)

عزیزان من! همیشه با اسلام و انقلاب و امام باشید و بدانید یک گام عقب نشینی، یک قدم نزدیک شدن به کفر و شرک می باشد. همیشه در مواضعتان، پشتیبان ولایت فقیه باشید. نسبت به کمبودها صابر باشید... مبادا از یکدیگر جدا شوید. همیشه یار و یاور هم باشید. در سختی ها به یکدیگر کمک کنید. وحدت و یگانگی خود را حفظ کنید و ایمان خود را به هیچ چیز نفروشید.

شهید محمد زاهدی حق (1363-1346 تبریز)

و ای امت شهیدپرور! همیشه بر این مردم، کلمه ی ملت به کار نبرید؛ همیشه کلمه ی امت به کار برید. با یکدیگر وحدت را حفظ کنید و همیشه پشتیبان نیروی اسلام، اعم از سپاه، بسیج و ارتش و غیره باشید که این ها یاران حسین بن علی (علیه السلام) هستند پیش شما و همیشه در نمازهای جمعه و دعای کمیل شرکت داشته باشید که این دو مراسم، ماشین درست کاری و راست کاری در جاده ی لغزنده اند.

شهید محمد زحمتکش (1365-1348 مشهد)

من به عنوان یک برادر کوچک از شما می خواهم که وحدت خود را همچنان حفظ کرده و همواره دنباله روی اماممان باشید، مبادا غفلت کنید.

شهید محمد زلفی غازانی (1361-1344 تبریز)

وصیت من به ملت ایران عزیزم و سایر ملل مستضعف جهان این است که وحدت و یکپارچگی خودشان را حفظ کنند و تا نابودی کامل ظلم و بیدادگری، دست از مبارزه ی حق طلبانه شان برندارند و خط سرخ شهادت را پیشه ی خود قرار دهند.

شهید سید جعفر سجادی (1365-1341 خوانسار)

عزیزانم!... می بایستی قلب ها و اعمالمان را از هرگونه خودخواهی ها و غرورهای کاذب و جاهلانه به دور داریم و چشم داشتی به این دنیای فانی نداشته باشیم تا بتوانیم خالصانه در جهت این انقلاب کوشا باشیم و دین خود را نسبت به اسلام عزیز ادا کنیم. سپس وحدت و انسجام خود را هرچه بیشتر نموده و در همه جا و همه حال، مراقب این انقلاب نوپا باشیم تا دیوصفتان زشت خوی، خدشه ای بر آن وارد نسازند.

شهید رمضان سرابی (1367-1347 همدان)

شما ای برادران و دوستان عزیز که به نحوی توفیق آشنایی تان را داشته ایم! ان شاء الله حلالمان کنید و وحدت خود را محکم کنید و به حرف های پوچ منافقین گوش ندهید. همچنان که تا به حال جبهه ها را گرم نگه داشته اید، از این به بعد گرم تر نگه دارید.

شهید سید داود سید ناصری (1362-1346 تهران)

منافقین باید بدانند که هیچ [وقت] نمی توانند جلوی این انقلاب کاری بکنند؛ زیرا ما امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) داریم، رهبر داریم و وحدت کلمه داریم و هیچ وقت شکست در کار انقلاب ما نیست و همان طور که امام عزیز گفتند، ما در دو حال پیروز هستیم، چه بکشیم و چه کشته شویم.

شهید نصرت الله شربتی (1365-1343 بندرگز)

امت حزب الله! امام بزرگوار را تنها نگذارید و به فرامین سعادت آفرین امام عظیم الشأن گوش فرا داده و عمل کنید. آن دسته از برادران که می توانند، به جبهه بروند [و] تا سرنگونی حزب کافر بعث و صدام [و] صهیونیسم و استکبار جهانی به رزم بی امان ادامه دهند و در پشت جبهه از رزمندگان اسلام حمایت و پشتیبانی و برای فتح نهایی دعا کنند؛ در نماز جمعه از رزمندگان اسلام حمایت و پشتیبانی و برای فتح نهایی دعا کنند؛ در نماز جمعه و جماعت شرکت کنند که حضور در صحنه، یک تکلیف و موجب حراست از انقلاب اسلامی و تداوم راه شهیدان است؛ اخلاص در عمل و حفظ وحدت وظیفه ی اصلی حزب الله است.

شهید سید مهدی شریعتی (1361-1337 نجف آباد)

ای مسئولین ارگان ها و دست اندرکاران حکومت اسلامی! بدانید که وحدت و پشت کار شما وسیله ی وحدت و انسجام است و بسیح آن ها در جهت رشد انقلاب و تحقق اهداف مقدس آن است و با توکل به خدا و پشتیبانی امام و امت جهت تحقق قانون اساسی یعنی خون بهای شهدا صبر و استقامت کنید، دست منافقین و خود فروختگان غرب و شرق را از ارگان های مملکتی کوتاه کنید و در این راه از سرزنش و سنگ اندازی های سرزنش کنندگان نهراسید و بدانید که ما مردم پشتیبان شما و برنامه های اسلامی و انقلابی مان خواهیم بود و تا پای جان از شما حمایت خواهیم نمود.

شهید سید علی شریفی (1362-1337 خمین)

وحدت و انسجام و تشکل داشته باشید و از روحانیت مسئول و متعهد جدا نشوید و مسجد را خالی نگذارید که انقلاب ما از مسجد و به رهبری روحانیت آغاز و پیروز شد.

شهید یدالله شهاب (1361-1337 سمنان)

به شما عزیزان بگویم که در این برهه از تاریخ که ما می خواهیم از ابرقدرت ها ببُریم و مستقل شویم، به وحدت کلمه بیش از همه احتیاج داریم و بدون هیچ گونه اختلافی به ریسمان خدا چنگ بزنید تا ان شاء الله به امید خدا اسلام، ابرقدرتی گردد که زمینه ی [ظهور] مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را مهیا سازد.

شهید صادق صفدری (1360-1335 کرمانشاه)

مبادا غفلت کنید و وحدت را از یاد ببرید و تا جان در بدن دارید، از این نهضت اسلامی که خداوند نصیبمان کرده، نگه داری کنید؛ خداوند به شما اجر عظیم عنایت فرماید.

شهید مهدی صفدری (1365-1350 نجف آباد)

برادران عزیز! می خواهم که از خط گرایی، حزب گرایی و گروه گرایی دست بردارید و همگی با وحدت کامل به حبل خدا چنگ بزنید (7) و همگی دارای یک هدف باشید (8) و در راه یک هدف گام بردارید. (9)

شهید ناصر صفری یزدی (1359 - 1335 مشهد)

در وصیت نامه ام چیزی برای گفتن ندارم، به غیر از اینکه برایم دعا نمایید که خداوند گناهانم را ببخشد و از کسانی که در رأس حکومت هستند و صادق هم می باشند، می خواهم وحدت خود را بازیابند؛ همچنان که اماممان گفته است: « این وحدت بود که ما را به پیروزی رساند » و من هم در این لحظه ی حساس برای برقراری این وحدت، از خدا می خواهم که به مردم ما کمک کند و از پدر و مادرم می خواهم که یک روز را در مشهد نُقل پخش نمایند برای آغاز وحدت نوین در مملکت مان؛ این [را] به گوش تمامی کسانی که در رأس هستند، برسانید و بگویید که در سنگرهای اسلام، جوانان خواستار این می باشند.

شهید حسن طاهری اشنی (1368-1345 اصفهان)

ای امت همیشه در صحنه! وحدتتان را حفظ کنید، نگذارید خدای ناکرده کوچک ترین تفرقه ای بین شما ایجاد شود. نکند بعضی از دشمنان حرفی بزنند (10) و آن حرف ها را شما باور کنید، مبادا شما را از علما [ی] بزرگ و از ائمه ی جمعه جدا کنند، مبادا بین شما نیروهای انتظامی و نظامی تفرقه ایجاد کنند، آگاه باشید، بیدار باشید که دشمنان از هر راهی خواستند وارد بشوند شکست خوردند، حال راه اختلاف را پیش گرفته اند.

شهید حسین عباسی (1365-1344 خمین)

در پایان شما را دعوت می کنم به تقوا و ترس از خدا و وحدت کلمه و اتحاد و همبستگی، تا دشمنان نتوانند در بین شما نفوذ کنند. از تمامی برادران و خواهران مسلمان انتظار می رود که در مراسم نماز جمعه و دعای کمیل و توسل شرکت نمایند و دعای فرج امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را بخوانند که بنا بر حدیث، در ظهور آن حضرت بسیار مؤثر است.

شهید علی رضا عربی آیسک (1365-1333 مشهد)

[ای] برادران مسئول! مواظب باشید تا هوای نفس بر شما غالب نشود. برادران! باید بدانید که هرچه پست و مقامتان بالاتر (11) رود؛ مسئولیت سنگین تر می گردد. امروز جامعه ی اسلامی احتیاج به انسان های پاک و خالص دارد که در رأس امور قرار بگیرند. برادران! پایگاه های بسیج را تنها نگذارید و همه محض رضای خداوند در این جهاد مقدس شرکت نمایید... [و] سفارشم به همه ی شما وحدت وحدت (12) وحدت [است].

شهید عباس عسگری (1361-1342 اقلید)

شما ای پاسداران اسلام! ما به خاطر اسلام و دفاع از آن زیر [گلوله ها] کشته شدیم؛ بی حرمتی ها دیدیم؛ در بند حق افتادیم تا اسلام از بندها آزاد شود؛ تن به مرگ سپردیم تا اسلام زندگی را از سر گیرد؛ ما از اسلام دفاع کردیم با زبان، با شمشیر، با دست، با چنگ، با دندان؛ آخرین رمق خود را در این راه باختیم؛ موجودی خود را مایه گذاردیم؛ در هیچ حال یگانگی، اتفاق [و] وحدت کلمه ی خود را از دست ندادیم.

شهید مسعود غریب زاده (1362-1344 جهرم)

از برادران عضو بسیج دانش آموزی می خواهم که با تمام ارگان ها در ارتباط باشید و وحدت خود را با اتحادیه ی انجمن اسلامی قوی تر کنید و وحدت و اتحاد خود را بیشتر حفظ کنید؛ چون منافقین بیشتر در این کار هستند که انجمن اسلامی و بسیج را با هم درگیر کنند؛ چون بسیج و انجمن اسلامی در سطح مدارس است؛ پس برنامه های خود را با هم تنظیم کنید در سطح مدارس.

شهید نادر فارسی مدان (1359-1333 امیدیه)

سخنی برای گفتن ندارم الا اینکه هر کس را فرصت دیدن این وصیت نامه باشد، اندکی نیز به اعمال خود در این دنیا بیندیشد (13) و برادران پاسدار و جوانان مسلمان را دعوت به استفامت و پایداری تا آخرین قطره ی خون و احرازکنندگان پست های مملکت را به وحدت کلمه [و] پیروی مطلق از امام می خوانم.

شهید سید مصطفی فاطمی حسن آبادی (1364-1344 جرقویه)

وحدت کلمه را حفظ کنید و نفاق و اختلاف و [از] کارهایی که باعث می شد این نهضت و انقلاب رو به ضعف برود، بپرهیزید؛ مواظب باشید که گروهک ها و منافقین در میان صفوفتان رخنه نکنند؛ تا می توانید از امام امت پشتیبانی کنید و مبادا او را لحظه ای تنها گذارید.

شهید بهنام فرهمندپور (1365-1347 اصفهان)

شما مردم پیروز! تلاشتان این باشد که در راه تقویت ایمان قدم بردارید... و با حفظ همه جانبه ی این ارکان ها [ی] اساسی اسلامی، انقلاب اسلامی را که تداوم بخش خون شهیدان است و نعمت رهبری الهی و انسانی دلسوز و نعمت برادری و وحدت؛ بر شماست که قدر این نعمت ها را بدانید.

شهید نادر قائمی (1367-1345 تهران)

به امام و سخنانش فکر کنید، دقت نمایید [و] عمل کنید. با تمام توانتان سعی کنید بیشتر با متون قرآن آشنایی پیدا کنید که یک واژه و یا یک کلمه از قران در این چند سال برای امت مسلمان تقریباً معلوم شده است و آن واژه و کلمه ی شهید و شهادت است. و سعی کنید که حافظ خون شهدا باشید، نگذارید خون آن ها پای مال شود و همیشه در کارهایتان وحدت داشته باشید تا جوّ معنوی بسیج، حفظ و بیشتر گردد و برادران [ی] که به مسجد و بسیج، تازه راه پیدا می کنند، عاشق و شیفته ی این راه شوند.

شهید حسن قیصری حسن آبادی (1365-1347 جرقویه)

برادران و خواهران عضو انجمن اسلامی و روستایی و مخصوصاً برادران و خواهران جهاد سازندگی در سراسر کشور وظیفه دارند که در ایام ماه های محرم و صفر برنامه های عزاداری را با شکوه هرچه تمام تر در روستاها برگزار کنند، برای مردم سخنرانی کنند و زینب وار پیام شهیدان را به گوش همه برسانند تا ان شاء الله همه ی ملت ما شهادت طلب و شهید دوست شوند و ما بتوانیم در این ماه عزیز، ماه محرم و ماه صفر، ان شاء الله هرچه بیشتر وحدت و انسجام پیدا کنیم و برای مقابله با دشمنان اسلام، بیشتر آماده شویم و سربازان ما و پاسداران ما در جبهه ان شاء الله در این ماه که ماه پیروزی است، به پیروزی نهایی چشمگیری نائل شوند و سربازان کفر صدامی را از سرزمین اسلام بیرون برانند.

شهید عباس علی کاویانی (1366-1345 نجف آباد)

و ما اکنون بایستی بیدار و هوشیار باشیم و یک لحظه غفلت نکنیم که اگر غفلت کردیم و گوش به فرمان امام عزیزمان ندادیم، جمهوری اسلامی از دستمان می رود و ما زیر دست استعمار شرق و غرب، مثل سابق، بلکه بدتر از سابق می رویم و آن وقت روزی می رسد که دیگر نمی توانیم آزاد و مستقل زندگی کنیم. از خداوند بزرگ می خواهیم که آن روز را نیاورد. پس بنابراین جبهه ها را خالی نباید بگذاریم و اگر در پشت جبهه هستیم، مجال به ضد انقلاب را ندهیم و با وحدت، با هم توی دهن آن ها بزنیم.

شهید نعمت الله کلول (1361-1342 دزفول)

پیام من به عنوان یک برادر کوچک این است که برادران جلسات قرآن، نماز جماعت، نماز جمعه و دعای کمیل را فراموش نکنند و هرچه با شکوه تر آن ها را برگزار کنند؛ چون سلاح هر مؤمن دعا است و برای لرزندان دشمن، نماز جماعت و نماز جمعه را به پا دارید. مسجد، این سنگر عبادی و سیاسی را به هیچ وجه خالی نکنید و وحدت همیشگی خود را حفظ کرده و یک دفعه نکند مسئله ای پیش آید و با هم اختلاف [پیدا] کنید.

شهید حسین کریمی محمدآبادی (1366-1346 تهران)

سخنی هم دارم برای برادران بسیج،... بیاییم شهدا را الگوی خود قرار دهیم و با وحدت خود، مشت محکمی بر دهان یاوه گویان بزنیم. همیشه این آیه ی قرآن را یادتان باشد که « به ریسمان الهی چنگ زنید و گروه گروه نشوید ». (14) همه ی اعمال ما در نزد خداست؛ پس سعی کنیم تا آنجا که می توانیم اعمالمان خالص و پاک باشد، به قول امام عزیز: « عالم محضر خداست و در محضر خدا معصیت نکنید ».

شهید سید حسین علی کیا (1363-1338 سمنان)

برادران عزیز! من مسیری برای رسیدن به معشوق خود، غیر از اطاعت از دستورات خداوند و نائب امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و شرکت در جهاد فی سبیل الله نیافتم. مطلبی را که لازم می دانم جهت تذکر عرض نمایم، این است که تنها مسئله ای که انقلاب اسلامی را تهدید می نماید، اختلافات داخلی است و امام می فرماید: تمام اختلافات از نفس است. بیایید برای رضای خداوند، وحدت داشته [باشیم] که [نتیجه] این است: خداوند با جماعت است.

شهید عبدالحسین گندم چین (1361-1341 دزفول)

و اما شما برادران و همرزمانی که در مسجد خیلی چیزها به من یاد دادید! ناراحت نباشید که من رفتم؛ رجب رفت؛ خورشیدی رفت؛ مهم نیست؛ مهم این است که شما وحدت داشته باشید تا بتوانید برای امام امت، فرزندانی پاک باشید.

شهید سید محمدرضا متفکران (1361-1343 نجف آباد)

اول چند کلمه ای با خواهران و برادران ایثارگر! از شما تنها خواهشی که دارم این است که راه شهیدان را تا آخرین نفس ادامه دهید و پیرو خط امام باشید که خط امام، خط انبیا است و نگذارید که منافقین کوردل در بین مردم رخنه کنند و این انقلاب را خدای ناکرده واژگون کنند (که هیچ وقت نمی توانند با آن وحدتی که مردم دارند) و [نگذارید] خون شهیدان زیر چکمه های دول شرق و غرب پای مال شود.

شهید عباس محمدی عزیزآبادی (1365-1344 یزد)

برادران پاسدار و جوانان مسلمان! من شما را به استقامت و پایداری تا آخرین قطره ی خون دعوت می کنم و ای احراز کنندگان (15) پست های مملکتی! من شما را به وحدت کلمه و پیروی مطلق از امام امت می خوانم.

شهید نجف علی مفید (1366-1335 لارستان)

پیامم به آینده سازان بسیج این است: این گروه را حفظ کنید و وحدت و انسجام خود را از دست ندهید و خود را به احکام اسلام آشنا سازید و راه شهدا را ادامه دهید و در خدمت جنگ باشید.

شهید موسی رضا ملک (1365-1335 نهاوند)

سلام بر تمامی مردمان با ایمان روستایمان و سلام بر شما برادران عزیز پایگاه های مقاومت و انجمن اسلامی و شورای اسلامی. ای عزیزان! امیدوارم که در کارتان موفق باشید. امیدوارم که هرچه بیشتر وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کنید.

شهید شعبان علی نژاد فلاح (1365-1337 کرج)

تنها چیزی که برای من [و] شما باقی خواهد ماند، عمل خالص در جهت خداست و اگر همیشه در رنج باشی و اعمالت برای خدا و با اخلاص (16) نباشد، بدان که همه ی رنج هایت به فنا رفته. گروه گرایی و تفرقه را از میان خود دور بریزید. وحدت کلمه داشته باشید. اخلاق اسلامی داشته و در برابر مشکلات ایستادگی نمایید.

شهید سید مهدی نقیبی راد (1365-1344 رشت)

ای برادران پایگاه! نظم و وحدت کلمه را به گفته ی امام امت حفظ کنید و آگاه باشید که منافقین از کوچک ترین حرکت خلاف، بیشترین سوء استفاده را می کنند.

شهید صدرالله نوری نژاد (1366-1340 گچساران)

تنها، سفارش به اطاعت مردم خوب (به تمام معنا امت نمونه) از ولی امر و حفظ وحدت اسلامی می کنم. از مسئولین تقاضامندم حال که تمام چشم های بی رمق مستضعفین دنیا به انقلاب و به خصوص ماهیت انقلابی آن دوخته شده، با رفتارها و حرکت هایی که در خور مسئولین این نظام نیست، به خصوص با اختلاف بر سر حوزه ی نفوذ و قدرت طلبی، باعث قطع امید مظلومین و ستمدیدگان دنیا نشوند و بدانند که به تمام معنا در قبال اسلام، رهبری، انقلاب و خون شهیدان آزاده ی این حرکت مسئول هستند؛ لازم به تذکر می باشد توصیه به وحدت به منزله ی بودن اختلاف بین مسئولین نیست، بلکه فقط از باب تذکر و دچار غفلت نشدن است.

شهیدسید قاسم هاشمی (1361-1344 کازرون)

وقتی از جبهه سخن به میان می آید، شوق ایمان پاسداران و جانبازان و ضعف روحیه ی دشمنان اسلام به یادمان می آید. وقتی از جبهه سخن به میان می آید، وحدت یکپارچه ی جانبازان اسلام از ارتشی و پاسدار و بسیج گرفته تا نیروهای رزمنده ی محلی و رزمندگان قهرمان کُرد، از یک طرف و تفرقه و جدایی آشکار نیروهای جیره خوار کفر، در نظر می آید. وقتی از جبهه سخن به میان می آید، فرماندهی کل قوای اسلام، مهدی موعود و شهیدانی که عاشقانه به وصال دوست رسیدند و معلولینی که جان در کف اخلاص گذاشته اند [و] به یورش بر قلب دشمن کافر عضوی از اعضای خویش را فدای اسلام و انقلاب کردند،‌ به یادمان می آید.

شهید حسن یارقلی (1364-1339 ابهر)

پیام من به برادران حزب الله این است: اول خودشان را بسازند و عملاً پیرو امام باشند و امیدوارم در پشت جبهه با منکرات و گران فروشان مبارزه کنند و وحدت را حفظ کنند، همه با هم باشند تا دشمن داخلی و خارجی را از بین ببرند.

شهید عادل یوسفی (1365-1345 تالش)

امروز افتخارمان این می باشد که در راه عقیده ای جهاد می کنیم که به حقانیت آن کاملاً آگاهیم و غیر از این راهی برایمان نمی ماند که ما پیروز شویم یا شهد شهادت را چون اسلحه ای مرگبار بر فرق دشمن فرود آوریم و لذا به اطلاع کلیه ی مردم مسلمان می رسانم که وحدت را حفظ نمایند و مساجد را پر کنند.

پی‌نوشت‌ها:

1. در اصل وصیت: خودمان
2. در اصل وصیت: می خواهند
3. در اصل وصیت: بتوانید
4. در اصل وصیت: شود
5. سوره آل عمران؛ آیه 103
6. در اصل وصیت: به داشتن
7. در اصل وصیت: بزنند
8. در اصل وصیت: باشند
9. در اصل وصیت: بردارند
10. در اصل وصیت: بزنید
11. در اصل وصیت: شود
12. در اصل وصیت: ناخوانا
13. در اصل وصیت: بیندیشید
14. اشاره به « وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا »؛ سوره آل عمران، آیه 103.
15. در اصل وصیت: احراض کنندگان
16. در اصل وصیت: اخلاصیت

منبع مقاله : 
اصغری آذر، سعیده؛ (1391)، گزیده موضوعی وصیت نامه شهدا (8) - وحدت «دفتر پنجم»، تهران: نشر شاهد، چاپ اول

  • کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
صفحه اصلی
درباره ما
تماس با ما
ثبت وبلاگ
گلدون وبلاگی
ارسال مطلب
فا تولز ، ابزار رایگان وبمستر