زنگان-کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

ارسال مطلب
مهرزنجان
حرف تو

بسیج و بصیرت

سیب

----- شما در زنگان هستید zanghan.ir -----

زنگان جایی برای نخبگان وبلاگ نویسان "زنجانی"

تیتر بزنید جایزه بگیرید
 تیتر بزنید جایزه بگیرید
آخرین نظرات
معرفی کتاب
 معرفی کتاب
پیوندهای روزانه
پیوندها
 مصاحبه با وبلاگ نویسان

اربعین سرآغاز مرحله ای جدید در تحقق ظهور

کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان | سه شنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۰۲ ب.ظ

وبلاگ طلبه بصیر نوشت

چندان هم فرقی ندارد؛ مانند تمام مسافرت ها اینجا نیز مردمان بسیاری کیف و چمدان و کوله به دست راهی نقطه ای مشخص در آن سوی این سرزمین هستند. مانند تمام مسافرت ها اینجا نیز مردمان از یک مبدأ مشخص به یک مقصد مشخص در حال حرکت هستند. اما تنها تفاوت اساسی بین همه مسافرت ها با این مسافرت اینکه، اینجا « عشق » حرف اول و آخر را می زند و به غیر از آن با هیچ معیار زمینی و دنیایی نمی توان چیزهایی را که در قالب این سفر به چشم می بینی باور کنی !! اربعین را می گویم ...! همان سفری که تا پا در جاده نگذاشته و راهی آن نشوی و با چشم زمینی همه آن همه زیبایی های آسمانی را نبینی نمی توانی به عمق مطالبی که دیگران درباره اربعین تعریف می کنند، پی ببری ...


خودم نوشت :

حتما شما هم اگر جای من بودید از این همه لطف و عنایت حضرت ارباب (ع) قطعا به وجد آمده و یک عمر مدیون او می شدید!! باور کنید من گناهکار لیاقت این همه عنایت را ندارم؛ اما کار حضرت ارباب است دیگر ؛ گناهکار و پاک را درهم قبول می کند !! برای سومین سال پیاپی لطف خداوند و عنایت امام حسین (ع) شامل حال بنده شد، و ان شاء الله تا سه روز دیگر همراه با کاروان های پیاده روی اربعین، عازم سرزمین عشق و حرم امام حسین (ع) هستم!
قطعا اگر توفیقی باشد؛ برای همه شما دوستان مجازی دعا خواهم کرد ... در صورت بازگشت از این سفر هم، مانند سال های گذشته سفرنامه تصویری اربعین امسال را نیز در وبلاگ قرار می دهم.
اما دعا کنید که حداقل امسال برنگردیم ... زندگی پس از کسانی که با سن کم شان شهید شدند؛ کمی سخت و ننگ آور است!! شهید جهاد مغنیه دقیقا با من هم سن و سال بود !! ... 
همگی حلال کنید !

  

       

بی شک یکی از موضوعاتی که سبب نزدیکی زمان ظهور و تحقق این امر الهی است، آشنایی آحاد جامعه با مباحث مهدویت و مقولات آخر الزمانی است که در صورت ایجاد اعتقاد راسخ نسبت به این امر، موجب اصلاح فردی و اجتماعی در ساختار عمومی جامعه خواهد شد. اما این آشنایی در سطح جهانی با تفکرات تشیع، نیازمند یک اتفاق و تلنگر اساسی بود تا اذهان مردم جهان را به این سمت و سوی سوق داده و آغازگر یک تحول شگرف در عرصه شیعه شناسی سطح کلان باشد که حرکت میلیونی «اربعین حسینی» بهترین تلنگر برای جهانیان محسوب می شود چرا که هر عقل سلیمی به دنبال علت حضور میلیون ها انسان در این سرزمین خشک و بیابانی و با پای پیاده خواهد گشت. یکی از موضوعاتی که در سفر اربعین به بهترین شکل به چشم می خورد اتحاد موجود بین زوار حسینی است که همه آنها با شعار « لبیک یا حسین » این مسیر را طی کرده و به سوی مقصد عشق در حرکت اند.

اتحاد بین شیعیان بزرگ ترین گمشده ای است که از زمان آغاز غیبت کبری تاکنون، جهان تشیع به آن دچار بوده و هیچ گاه این اتحاد واقعی در بین آنها در تمام سال های پس از غیبت شکل نگرفته و هر بار این اتحاد با اندک بهانه ای از بین رفته است؛ و همین امر می تواند یکی از موانع تحقق ظهور محسوب شود چرا که امام زمان (عج) در توقیع شریف خویش به شیخ مفید فرموده اند: اگر شیعیان ما با یکدیگر یکدل و متحد شوند ظهور محقق خواهد شد. حال با حضور در این پیاده روی و حتی با نگاه کوتاهی به عکس ها و فیلم های موجود از مراسم اربعین در سال های گذشته می توان به این مهم دست یافت که از جمله برکات پیاده روی اربعین حسینی همین اتــحــاد شکل گرفته بین شیعیان جهان است که از اکثریت کشورهای دنیا، شیعیان خود را به این مراسم می رسانند و همین امر می تواند فصل جدیدی را در عرصه تحقق و نزدیکی ظهور ایجاد کند، فصلی که تاکنون در تاریخ تشیع با این وسعت بی سابقه بوده است.

سفارشات مکرر و مؤکد بزرگان دین و مراجع عظام تقلید به حضور مردم در مراسم اربعین حسینی و روایت امام حسن عسکری (ع) در مورد ویژگی های مؤمنان که در آن از زیارت اربعین نیز سخن به میان آمده است، از دیگر مقولاتی است که می تواند به عنوان موضوعی بسیار مهم تلقی شده و انگیزه ای مضاعف را در راه پیمایان این مسیر منتهی به ظهور آخرین حجت الهی ایجاد کند؛ همانطور که مقام معظم رهبری نیز با اشاره به حضور امام حسین (ع) و یاران مخلص ایشان در سرزمین کربلا فرموده اند: این حضور، حامل پیام بزرگی است به تاریخ، که کربلا محل گذر نیست بلکه کربلا محل اجتماع است؛ محل اجتماع یاران آخر الزمانی مهدی فاطمه (عج).

پس؛ هر که دارد به سرش شور و نوا بسم الله           هر که دارد هوس کرببلا بسم الله ...

راه تو را می خواند ... برخیز !!



 

  • کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
صفحه اصلی
درباره ما
تماس با ما
ثبت وبلاگ
گلدون وبلاگی
ارسال مطلب
فا تولز ، ابزار رایگان وبمستر