زنگان-کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

ارسال مطلب
مهرزنجان
حرف تو

بسیج و بصیرت

سیب

----- شما در زنگان هستید zanghan.ir -----

زنگان جایی برای نخبگان وبلاگ نویسان "زنجانی"

تیتر بزنید جایزه بگیرید
 تیتر بزنید جایزه بگیرید
آخرین نظرات
معرفی کتاب
 معرفی کتاب
پیوندهای روزانه
پیوندها
 مصاحبه با وبلاگ نویسان

گریه تا امروز برای عاشورا؛ از امروز بر تحریفات عاشورا

کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان | سه شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۷ ق.ظ

وبلاگ طلبه جوان نوشت

وقتی دست به قلم می شوم و می خواهم این سطور را به رشته تحریر در آورم، دستم می لرزد، قلبم انگار می خواهد از سینه کنده شود، قلم به غلیان آمده و قصد یک جا ایستادن برای نوشتن را ندارد!! وای خدای بزرگ چه مصیبت عظیمی!!!

چرا که چند ساعت از ظهر عاشورا گذشته است؛ همه همهمه ها پایان یافته، بدن بی جان ارباب در قتلگاه افتاده، لباس ها و انگشتر به غارت رفته، چند ساعت از ندای « هل من ناصر ینصرنی » گذشته است، عباس گوشه ای کنار نهر علقمه آرام خفته است، علی اکبر و قاسم و حبیب بن مظاهر و عون و بقیه اصحاب در خون خود غلتیده و به دیدار خدای خویش شتافته اند، خیمه ها غارت شده و بچه های یتیم به بیابان ها فرار کرده اند، چه صحنه غم انگیزی است غروب عاشورا همراه با تداعی خیمه های نیم سوخته و مادران داغدار؛ و از این جاست که غم ها و مهنت های زینب بنت علی ع آغاز شده و مأموریت یافته تا به جای عباس، پاسدار و محافظ بچه ها و اهل خیمه ها باشد ... 


خودم نوشت :
به قول شهید مطهری (ره) باید به جای گریه بر مصائب امام حسین (ع) ؛ بر تحریفات عاشورا گریه کرد.



دیگر همه چیز به پایان رسیده و اهل بیت پیامبر خدا (ص)؛ همان ها که ایشان در مورد شان فرموده بود « مزد رسالت من محبت و مهربانی با اهل بیت من است »؛ در حال آغاز دوران اسارت و گردانده شدن از کوفه به شام هستند و عبید الله بن زیاد و عمر بن سعد و در رأس همه آنها یزید بن معاویه ( لعنت الله علیهم اجمعین ) با فکر پیروزی بر حسین (ع) و پایان دادن به غائله او، پیک سرور سر می کشند و جشن ها و میهمانی ها به راه انداخته اند! اما ... ؛ اما نمی دانند که از این جا مأموریت زینب س آغاز شده و عباس این بار در قد و قامت او ظاهر شده تا از حیثیت اهل بیت امام حسین (ع) و خون ریخته شدن ایشان دفاع کند؛ تا جایی که سید بن طاووس در لهوف نقل می کند وقتی زینب دختر امام علی (ع) در کوفه سخنرانی کوتاه خود را به پایان رساند ـ مردان سینه ها را چاک کرده و سر و صورت های خود را از شدت ناراحتی می خراشیدند و زنان گیسوها پریشان می کردند ـ و این بود مأموریت [ افسر جنگ نرم ] حسین ع تا از حیثیت او در فضای غبارآلود کوفه و فتنه ای که بنی امیه به راه انداخته بودند، دفاع کند.

پس از قضایای عاشورا همان طور که شهید مطهری ذکر می کند دو عامل سبب تحریف در داستان کربلا شد ـ اولین عامل تحریف از سوی محبین و شیعیان و با قصد بزرگ نمایی و مظلوم نمایی هر چه بیشتر و در نتیجه کثرت گریه برای امام حسین (ع) اتفاق افتاد و دومین عامل نیز از سوی خود بنی امیه [ که عاملان این قتل عام فجیع تاریخی بودند ] اتفاق افتاد که هدف از آن تحریف در واقعیات کربلا و کم کردن بار روانی جامعه نسبت به آنها بود که پس از سخنرانی امام سجاد ع و حضرت زینب س در کوفه و شام شدت فراوانی یافته بود ـ این دو عامل در ابتدا و بسیاری از عوامل دیگر در ادامه راه دست به دست هم دادند تا تحریفات فراوان اعتقادی و تاریخی بر حادثه دلخراش کربلا سایه افکند؛ تحریفاتی مانند عروسی حضرت قاسم بن الحسن ع در کربلا، آب خواستن امام حسین ع در مقتل از شمر، رؤیت نزول رسول اکرم (ص) و اهل بیت ع از سوی کسی که انگشتر و پیراهن حسین ع را به غارت برد و چندین تحریف دیگر که برای اطلاع بیشتر از آن می توانید به کتاب «حماسه حسینی» و «شبهات عاشورا» مراجعه نمایید.

اما این همه ماجرا نبود و در ادامه این سیر تاریخی تاکنون؛ افزون بر تحریفات تاریخی و اعتقادی، تحریف در عزاداری ها نیز به این مقوله اضافه شد که البته دست های پشت پرده سود جویان و انگلیس خبیث را نباید در رواج این عامل نادیده گرفت و البته ساده لوحی برخی شیعیان !! تحریفاتی که جریاناتی مانند « فرقه سید صادق شیرازی » هر روز بیشتر از دیروز بر آن دامن زده و سبب تصور تصویری وحشیانه از شیعیان نزد اذهان عموم مردم دنیا شده و البته ایجاد شکافی عمیق بین گروه های مختلف شیعی !! از جمله این تحریف در عزاداری ها می توان به [ قمه زنی ] ، [ تیغ زنی ] ، [ راه رفتن روی خار ] و [ راه رفتن روی ذغال ] اشاره کرد که البته به برکت وجود مراجع عظام تقلید برخی از این تحریفات هنوز در کشور ما جا نگرفته و باید تلاش کرد تا در ادامه نیز نتواند پا بگیرد.

اما در میان این تحریفات صورت گرفته در عزاداری ها، قمه زنی امروز در کشور ما به خوبی کنترل شده و علی رغم خواسته گروه های افراطی و متحجری مانند ـ فرقه سید صادق شیرازی ـ دیگر آن رونق و رواج قبلی خود را نداشته و این نقشه روباه پیر یعنی انگلیس خبیث در عزاداری امام حسین (ع) در حال شکست خوردن است که البته هر عقل سلیمی به تحریفی بودن آن اذعان دارد چرا که نه پشتوانه روایی دارد و نه پشتوانه تاریخی !! اما فرقه شیرازی ها با تغذیه مالی خوبی که از سوی دولت انگلیس از آنها صورت می گیرد، شروع به رواج این تحریف کرده و به قطع می توان گفت که [ امروز ترویج قمه زنی از سوی فرقه شیرازی ها تبدیل به یک جریان سیاسی شده است ] و متأسفانه این جوانان ساده لوح با اعتقادات پاک حسینی هستند که طمعه این گروه سیاسی در پوست مذهب قرار گرفته اند. 

جوانان به هوش و به گوش باشید ... هنوز صدای « هل من نارصر ینصرنی » حسین ع از دل تاریخ به گوش می رسد ...!!



 

  • کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
صفحه اصلی
درباره ما
تماس با ما
ثبت وبلاگ
گلدون وبلاگی
ارسال مطلب
فا تولز ، ابزار رایگان وبمستر