زنگان-کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

ارسال مطلب
مهرزنجان
حرف تو

بسیج و بصیرت

سیب

----- شما در زنگان هستید zanghan.ir -----

زنگان جایی برای نخبگان وبلاگ نویسان "زنجانی"

تیتر بزنید جایزه بگیرید
 تیتر بزنید جایزه بگیرید
آخرین نظرات
معرفی کتاب
 معرفی کتاب
پیوندهای روزانه
پیوندها
 مصاحبه با وبلاگ نویسان

حرف مجلس در برجام یعنی کشک ...!!

کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان | چهارشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۱۵ ق.ظ

وبلاگ طلبه جوان نوشت

آورده اند که روزی سه لاک پشت تصمیم می گیرند به گردش و تفریح رفته و لحظاتی را به شادی با همدیگر سپری کنند؛ همه چیز را آماده کرده و حرکت می کنند، 10 سال طول می کشد تا به محل مورد خود برسند. هنگام پهن کردن بساط سور خود، متوجه می شوند که برای روشن کردن آتش کبریت یادشان رفته و به همراه خود نیاورده اند؛

به قید قرعه یکی از آنها مأمور برگشتن به خانه و آوردن کبریت می شود به شرط اینکه آن دو لاک پشت دیگر نامردی نکرده و غذاها را تا برگشتن او نخورند. دو لاک پشت دو سال، پنج سال و نهایتا 10 سال صبر می کنند تا دوستشان که برای آوردن کبریت رفته است برگردد اما وقتی می بینند که خبری از او نشد تصمیم می گیرند که غذاها را بخورند. در همین حین ناگهان دوستشان از پشت درخت بیرون می پرد و می گوید: دیدید گفتم نمی توان به شما اعتماد کرد؛ من تمام این 10 سال را مراقب شما بودم تا مبادا غذاها را بخورید ...!!


خودم نوشت:
پاییز است و هوا بد جور دو نفره ؛ اما حیف که تو کنارم نیستی ...!

آورده اند که روزی سه لاک پشت تصمیم می گیرند به گردش و تفریح رفته و لحظاتی را به شادی با همدیگر سپری کنند؛ همه چیز را آماده کرده و حرکت می کنند، 10 سال طول می کشد تا به محل مورد خود برسند. هنگام پهن کردن بساط سور خود، متوجه می شوند که برای روشن کردن آتش کبریت یادشان رفته و به همراه خود نیاورده اند؛ به قید قرعه یکی از آنها مأمور برگشتن به خانه و آوردن کبریت می شود به شرط اینکه آن دو لاک پشت دیگر نامردی نکرده و غذاها را تا برگشتن او نخورند. دو لاک پشت دو سال، پنج سال و نهایتا 10 سال صبر می کنند تا دوستشان که برای آوردن کبریت رفته است برگردد اما وقتی می بینند که خبری از او نشد تصمیم می گیرند که غذاها را بخورند. در همین حین ناگهان دوستشان از پشت درخت بیرون می پرد و می گوید: دیدید گفتم نمی توان به شما اعتماد کرد؛ من تمام این 10 سال را مراقب شما بودم تا مبادا غذاها را بخورید ...!!

 تا چند سال پیش نقل محافل خبری و حتی محافل خانوادگی، بحث داغ مذاکرات هسته ای ایران اسلامی با 1+5 بود و همه می پرسیدند که نهایت امر چه خواهد شد؛ اما امسال جریان به کل تغییر کرده و پرسش مردم نیز عوض شده است، آیا برجام تصویب و عملیاتی می شود !!؟ این سؤال ذهن غالب مردم را به خود متوجه کرده و همه نیز به فرا خور تفکر سیاسی خود بدان پاسخی در ذهن خود می یافتند. اما همه این حرف و حدیث ها تا یک ماه پیش ادامه داشت تا اینکه کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی با رأی نمایندگان مجلس به 15 نفر، تشکیل و کار بررسی آن آغاز شد . بنا به گفته دکتر زاکانی [ رییس کمیسیون ویژه بررسی برجام ] بیش از 150 ساعت کار کارشناسی روی پیش نویس برجام در این کمیسیون انجام گرفت که بیش از 50 ساعت آن با حضور دکتر ظریف و معاونان وی بود و حتی یو کی آمانو [ رییس آزانس بین المللی هسته ای ] نیز در این کمیسیون حضور یافته و به سؤالات و شبهات این تیم 15 نفره پاسخ داد.

نهایتا روز یکشنبه 12 مهر ماه گزارش این کمیسیون که بسیار مفصل روی برجام [ برنامه جامع اقدام مشترک ] کار کارشناسی کرده بودند و این مهم از متن گزارش کاملا هویدا بود؛ منتشر شد ! اما چیزی که از قبل نیز انسان می توانست آن را  پیش بینی کند، اتفاق افتاد و اکثریت مسؤولان دولتی شروع به موضع گیری علیه این گزارش مفصل کرده و آن را یک موضع گیری سیاسی دانستند [ چرا که در این گزارشِ بیش از 50 صفحه ای، تمامی جوانب امر سنجیده شده و به اطلاع همگان رسیده بود که تا چه میزان؛ برجام خساراتی را برای کشور به ارمغان خواهد آورد، پس نمی توان آن را تصویب کرد؛ هر چند ناگفته نماند که به چند وجه مثبت آن نیز اشاره شده بود ] ؛ چیزی که از قبل نیز برای بنده مانند روز مشخص بود . [ که در صورت عدم تصویب برجام در این کمیسیون، همه آن را سیاسی خواهند خواند. ]

اما ماجرا وقتی جذاب تر شد که شورای عالی امنیت ملی آن را به تصویب رساند و آقای بروجردی که خود نیز در کمیسیون مجلس حضور داشت، از این تصویب خبر داد !! و پس از آن نیز به همراه 4 نماینده دیگر بیانیه ای را بر علیه گزارش کمیسیون منتشر کرده و آن را یک موضع گیری سیاسی و نه کارشناسی فنی عنوان کرد. اما اینکه این توافقنامه تا میزان به ضرر ملت بوده و خسارت آور خواهد بود و صد البته آمریکایی ها را نیز جری تر و وحشی تر خواهد کرد، بماند؛ اما سؤال بنده اینجا است که آقایان مسؤول، چرا موازی کاری !؟؟ اگر قرار بود گزارش کمیسیون ویژه، مبنای تصویب یا رد برجام باشد، پس چرا شورای عالی امنیت ملی، در حالی که کمیسیون ویژه برجام را رد کرده بود، تصویب کرده و سخن غیر کارشناسی خود را بر زبان جاری نمود!!؟؟ و اما اگر قرار نبود سخنان این شورا مبنا قرار گیرد چرا آقایان مسؤول، بیهوده بیش از 150 ساعت از وقت و هزینه بیت المال را صرف کرده و کار گروه ویژه تشکیل دادند!!؟؟ بالاخره سیاست یک بام و دو هوا که نمی شود ! یا اینکه آقایان پشت درخت پنهان شده بودند و این همه مدت منتظر بودند تا واکنش دوستان شان را نظاره گر باشند !!!

این ها سؤالاتی است که ذهن ما را به خود مشغول کرده و باید پاسخ هایی صریح به آنها داده شود؛ هر چند برخلاف گفته رهبر معظم انقلاب، مجلس از این قضیه کنار گذاشته شد. چرا که معظم له فرموده بودند مصلحت نیست مجلس در این جریان کنار گذاشته شود؛ و همگان مشاهده کردند که حرف کمیسیون ویژه که همان حرف مجلس بود یعنی ... کشک ...!!



 

  • کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
صفحه اصلی
درباره ما
تماس با ما
ثبت وبلاگ
گلدون وبلاگی
ارسال مطلب
فا تولز ، ابزار رایگان وبمستر