زنگان-کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

ارسال مطلب
مهرزنجان
حرف تو

بسیج و بصیرت

سیب

----- شما در زنگان هستید zanghan.ir -----

زنگان جایی برای نخبگان وبلاگ نویسان "زنجانی"

تیتر بزنید جایزه بگیرید
 تیتر بزنید جایزه بگیرید
آخرین نظرات
معرفی کتاب
 معرفی کتاب
پیوندهای روزانه
پیوندها
 مصاحبه با وبلاگ نویسان

چرا رسانه های ایران انگلیس را روباه پیر می دانند؟

کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان | دوشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۴، ۰۸:۱۰ ق.ظ

با این پرسش بی بی سی انگلیسی ماهم برآن شدیم ببینیم اصلا این حیوان بیچاره،- منظورم روباه است - چیست؟ کجاست؟ و چگونه زیست می کند؟

با یک مطالعه سرانگشتی فهمیدم که باید بوسید : دستانی را که قلم می زنند درباره استعمار پیر و مکاری که هنوز هم دارد شیره جان انسانها را می مکد و با بی حیایی ادعای بشردوستی و صلح دارد.

واما آنچه از مطالعات اندکم بدست آوردم برای دوستان عزیز باز نشر می کنم

روباه، این جانور تقریباً در همه جای دنیا مخصوصاً در نواحی قطبی در جلگه‌ های بی درخت شمال و دور نیز به سر می‌برد. در سراسر دنیا بنا به دلیل زیست محیطی و دمای هوا در فصل های مختلف روباها به رنگ‌های مختلف دیده می‌شوند، به طوری که این رنگ های در قهوه ای در تابستان و سفید در زمستان تغییر می کند. روباه سرخ در اروپا، آفریقا، ودر آسیا و آمریکای شمالی به سر می‌برند.

و اما لانه ی روباه کجاست؟

لانه روباه ممکن است در زیر زمین، غار، میان صخره ها یا حفره های درون کنده درختان قرار داشته باشد. بعضی از روباه های قرمز لانه های شان را خودشان درست می کنند ولی بیشتر آن ها سوراخ هایی را که حیوانات دیگر حفر کرده اند به عنوان مخفی گاه و لانه خود انتخاب می کنند.

داستانهایی از حیله گری روباه

از پیامبر (ص) روایت شده است که فرمودند : محیل ترین حیوانات همین روباه است . روباه درنده ای ترسو و در عین حال بسیار حیله گر و مکار است . یکی از حیله های روباه این است که خود را به مردن می زند ، شکمش را پرباد می کند و پاهایش را بالا می آورد به طوری که همه او را مرده تصور کنند اما همین که جانوری به او نزدیک می شود حمله می کند ولی این حیله در مورد سگ شکاری کاری نیست .
از روباه پرسیدند : چگونه است که از سگ هم تندتر می دوی ؟ گفت :‌من به خاطر خودم می دوم و سگ به خاطر دیگری . روباه جانوری بسیار چابک و زیرک است به بعضی افراد به دلیل هوشیاری و فتنه گری لقب روباه داده شده است ، مثل شیخ راشد بن سعید آل مکتوم حاکم پیشین دبی که به او لقب " ثعلب الخلیج " یعنی ( روباه خلیج فارس ) داده بودند و دیگری مارشال اروین رومل ( روباه صحرا) که یکی از مشاهیر سران ارتش آلمان نازی د رجنگ جهانی دوم در سال 1941 میلادی بود که بعد از چند عملیات در صحرای آفریقا لقب « روباه صحرا » به او داده شد .

نمونه های زیادی از مکر و فریب روباه هنگام شکار دیده شده است . بعضی از آنها برای شکار مرغابی خود را به داخل آب رودخانه می اندازند و با مخفی کردن پوزه به وسیله برگها ، به مرغابیهای وحشی نزدیک شده و آنها را شکار می کنند و برای شکار خرگوش و پرندگان دیگر ، روباه به وسیله بازی و حرکات جالب شکار را به طرف خود جلب کرده و با یک جست و خیز سریع ، نزدیکترین جانور را شکار کرده و طعمه خود می سازد . شکارها به خصوص خرگوش را از ناحیه گردن مورد حمله قرار می دهد همچنین در بعضی اوقات برای گرفتن جوجه و تخم ها به مرغ های خانگی حمله می کند و در تابستان به مزارع حمله کرده و گوجه و آلو می خورد. معمولا غذای زیادی را در محلی زیر خاک مخفی نموده و در موقع احتیاج به تنهایی یا با روباه های دیگر برای استفاده به آن مراجعه می کند .

با یک نگاه دقیق تر به این مطالب تازه می فهمم چرا حضرت آقا رهبر فرزانه ام به اسرائیل جنایتکار لقب سگ هار منطقه را داده است.

تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل

  • کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
صفحه اصلی
درباره ما
تماس با ما
ثبت وبلاگ
گلدون وبلاگی
ارسال مطلب
فا تولز ، ابزار رایگان وبمستر