زنگان-کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

ارسال مطلب
مهرزنجان
حرف تو

بسیج و بصیرت

سیب

----- شما در زنگان هستید zanghan.ir -----

زنگان جایی برای نخبگان وبلاگ نویسان "زنجانی"

تیتر بزنید جایزه بگیرید
 تیتر بزنید جایزه بگیرید
آخرین نظرات
معرفی کتاب
 معرفی کتاب
پیوندهای روزانه
پیوندها
 مصاحبه با وبلاگ نویسان

چرا دولت از ارائه « برجام » به مجلس واهمه دارد !!؟

کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان | دوشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰۱:۵۱ ب.ظ

وبلاگ طلبه جوان نوشت

چند وقت پیش وقتی با یکی از دوستان که کارشناس ارشد علوم سیاسی است در مورد مسائل سیاسی داخلی و منطقه ای صحبت می کردیم به نکته جالب و توأم با خنده ای اشاره کرد و گفت که این روزها دیگر صرف نمی کند در رشته علوم سیاسی ادامه تحصیل دهی !! من هم بی خبر از همه جا و با فکر اینکه شاید به دلیل عدم وجود بازار شغل کافی برای این رشته دانشگاهی، چنین سخنی بر زبان جاری کرد گفتم چرا ؟؟! در پاسخ گفت آخر در این روزها هر جا بروی حتی در صف نانوائی هم که بایستی آن پیر زن ها هم برای تو مثل بلبل « تحلیل سیاسی » مسائل روز را ارائه می کنند و مردم هم کاری به درست و غلط بودن آن ندارند و فقط تحلیل های همدیگر را تأیید می کنند !!!

از جمله مسائلی که این روزها مورد تحلیل محافل سیاسی و حتی خانوادگی است « سند پیش نویس برجام » است که بحث ها و جنجال های فراوانی را در داخل و خارج کشور به راه انداخته و حسابی تنور تحلیل ها را با نزدیک شدن به زمان بندی اجرای آن داغ کرده است. چیزی که پر واضح است قطعا مذاکره کنندگان ایرانی برای خیانت به کشور در این مذاکرات حاضر نشده بودند و همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز اشاره کردند همه، آنها را [ فرزندان انقلاب ] می دانند اما باز هم همانطور که امام خامنه ای اشاره کردند آنها باید مراقب دشمن مکار و حیله گر و منافق می بودند که متأسفانه چیزی که از متن « برجام » بر می آید خلاف این فرضیه را اثبات کرده و حیله گر بودن دشمن و فریب خوردن فرزندان این ملت را بر همگان آشکار می کند که البته فرضیه های دیگری نیز در ذهن شکل می گیرد که به طور قطع آنها را از ذهن دور می کنیم چرا که چنین فرضیه هایی در مورد این بزرگواران خلاف اخلاق است.

اما چیزی که این روزها و با نزدیک شدن به فرصت نهایی تصویب و اجرای برجام از سوی طرف های مذاکره کننده،  در ایران اسلامی به وضوح به چشم می خورد و بر هر بیننده آگاهی پوشیده نیست؛ واهمه دولت تدبیر و امید (!) از ارائه متن پیش نویس برجام به مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان قانونی یک ملت 80 میلیونی است؛ همان ملتی که با رأی خود جناب روحانی را به عنوان رییس جمهور قانونی این کشور انتخاب کردند. اما با یک تحلیل ساده به راحتی می توان به دلایل این آشفتگی خاطر دولت راستگویان (!) در ارائه برجام به مجلس پی برد در حالی که در متن قانون اساسی به کلمه « تعهد آور » بودن یک سند خارجی تصریح شده است که در این صورت باید به تصویب مجلس شورای اسلامی [ که به فرموده خمینی کبیر در رأس امور است ] برسد و در غیر این صورت غیر قانونی است.

اگر در خاطر شریف شما دوستان باشد نه تنها جناب روحانی بلکه تمام اصلاح طلبان در تبلیغات انتخاباتی خود «رابطه با آمریکا» را bold (درشت) کرده و آن را غایت هدف خود بعد از ریاست جمهوری اعلام می کردند تا جایی که آقای کواکبیان ( رییس حزب مردم سالاری ) گفت بعد از ریاست جمهوری به شش ماه نکشیده با آمریکا رابطه برقرار می کنم!! از طرفی هم جناب روحانی افزون بر تبلیغ رابطه با آمریکا و رفع حصر سران فتنه تمام مشکلات کشور را از وجود تحریم ها می دانست و می گفت که پس از رابطه با آمریکا تمام تحریم ها برداشته شده و تمام مشکلات ما حل خواهد شد [ همچنان که امروز هم حتی آب خوردن مردم را به تحریم ها گره زده است ] و تمام همّ و غمّ آنها در مذاکرات هم رسیدن به یک نقطه مشترک با اروپایی ها و آمریکا برای فیصله دادن به جریان هسته ای کشور و آغاز برداشتن تحریم ها بود که حتی در خبرهای محرمانه هم قطعا این سخن را شنیدید که جناب ظریف به آنها گفته بود که اگر مذاکرات به نتیجه نرسد دور بعد این دولت نمی تواند روی کار باشد [ یعنی نوعی التماس محترمانه و دیپلماتیک برای گرفتن امتیاز !! ]

دولت محترم از آن جایی که همه امید خود را به برداشتن تحریم ها گره زده بود و در این دو سال نیز کار خاصی انجام نداده و منتظر نتیجه مذاکرات بود می خواست پایان مذاکرات و برداشتن تحریم ها را به عنوان نقطه اتکای خود در سال های بعد قرار داده و در آن سوی میدان نیز برای تمام کردن جریان هسته ای جناب ظریف و تیم مذاکره کننده از دادن هر امتیازی دریغ نکرده و فقط خواهان پایان مذاکرات بودند و این مهم با یک مرور ساده به « داده ها و ستانده ها » در این معامله دو سویه کاملا مشهود است؛ جایی که غنی سازی 20 درصد با 3/5 درصد، 20 هزار سانتریفیوژ با 5060 سانتریفیوژ و حق غنی سازی با نام امتیاز ! غنی سازی تعویض شد و چندین امتیاز دیگر که واگویه آن از حوصله این مطلب خارج است در مقابل نیز به گفته خود اوباما هنوز دیوار تحریم ها پا برجا است و تحریم ها هم در صورت شروع اجرای برجام تعلیق خواهد شد و نه حذف !!

با یک حساب سرانگشتی و مرور مطالب بالا به سادگی می توان دریافت که دولت محترم می داند در صورتی که برجام به مجلس ارائه شود؛ با توجه به کلاه بزرگی که در این معامله بر سر ملت رفته، تصویب نخواهد شد از این رو در مقابل آن ایستادگی کرده و سنگ اندازی می کند که البته سخنان رهبری فصل الخطاب این قضایا بود که فرمود: مصلحت نیست مجلس از بررسی برجام کنار گذاشته شود.

هر چند بعد از این سخنان نیز هم خود رییس جمهور و هم جناب عراقچی گفتند که مصلحت نیست برجام به مجلس برود یعنی قیقا نقطه مقابل فرموده رهبر معظم انقلاب ؛ و اگر برجام نیز در مجلس تصویب و اجرا نشود این دولت چیزی برای ارائه در منظر عموم ملت ندارد.


خودم نوشت:

گاهی آنقدر تنها می شوی که دوست داری فقط یک نفر باشد ... مهم نیست چه کسی؛ همین که یک نفر باشد کافی است ...!

 

  • کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
صفحه اصلی
درباره ما
تماس با ما
ثبت وبلاگ
گلدون وبلاگی
ارسال مطلب
فا تولز ، ابزار رایگان وبمستر