زنگان-کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

ارسال مطلب
مهرزنجان
حرف تو

بسیج و بصیرت

سیب

----- شما در زنگان هستید zanghan.ir -----

زنگان جایی برای نخبگان وبلاگ نویسان "زنجانی"

تیتر بزنید جایزه بگیرید
 تیتر بزنید جایزه بگیرید
آخرین نظرات
معرفی کتاب
 معرفی کتاب
پیوندهای روزانه
پیوندها
 مصاحبه با وبلاگ نویسان

سبد کالا یا گدا پروری ...!!؟؟

کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان | سه شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۴، ۰۴:۲۷ ب.ظ

وبلاگ طلبه جوان نوشت

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دولت های زیادی روی کار آمده و رفته اند و هر کدام به طور جداگانه سیاست ها و خط مشی هایی برای خود و مجموعه تحت مدیریت شان بر اساس تفکرات خود طرح ریزی کرده اند که برای همه آنها جای نقد و بررسی بسیاری در عملکردها وجود دارد ؛

چرا که هر کدام در ایام تبلیغاتی انتخابات حرف هایی را بر زبان جاری می کنند که هر انسان عاقلی که دو دوتا آموخته باشد به راحتی به کذب بودن آن وعده ها پی خواهد برد و حتما خواهد دانست که یک وعده تبلیغاتی برای کسب رأی است و استفاده ای بیش از آن ندارد و لذا در وقت عمل حتما در تنگنا یا به قول معروف در «منگنه» خواهد ماند که چگونه به این گفته خود جامه عمل بپوشاند تا پیش مردم بد حساب نباشد.

یکی از دولت هایی که بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی روی کار آمد دولت یازدهم یا همان دولت جناب روحانی است که ایشان هم مانند بقیه نامزدهای ریاست جمهوری وعده هایی به مردم دادند که به طور طبیعی برخی از آنها عملی نبود و صرفا جنبه تبلیغاتی داشت که از جمله آن وعده و وعیدهای برنامه « اصلاح ساختار اقتصادی در 100 روز» ایشان بود که قصد داشتند در صد روز اول دولت یازدهم سر و سامانی به وضعیت نامطلوب معیشتی مردم بدهند و لذا چون مردم از لحاظ معیشتی در فشار بودند ایشان با این شعارها بیشترین تعداد آرا را کسب کرده و رئیس جمهور قانونی کشور شدند و پس از روی کار آمدن، برنامه های مدیریتی خود را طرح ریزی کردند که بنابر اعلام آمارها ، ایشان تاکنون که شش ماه بیشتر از عمر دولت شان نمی گذرد نزدیک به 2600 مدیر !!!!! را از کار برکنار کرده و فردی را همسو با تفکرات خود بر سر کار آورده اند که این یک نوع حق طبیعی برای هر مدیری است که با افراد هم فکر با خود فعالیت کند ولی این تعداد جابجایی قطعا به ضرر کشور خواهد بود چرا که هر مدیر به طور میانگین دو هفته الی یک ماه زمان نیاز دارد تا با محیط کاری و همکاران و برنامه های کاری خود آشنا شود و سپس شروع به فعالیت های جدی نماید ؛ حال حساب کنید این 2600 نفر چه اندازه وقت نیاز دارد !!!!!؟؟؟

اما یکی از طرح های دولت یازدهم که به خاطر عدم موفقیت در طرح معیشت 100 روزه به آن دست زدند تا جبران مافات نمایند ، طرح سبد کالا بود که از ماه قبل از سوی دولت مردان بر سر زبان ها افتاد که همه با نوعی عطش از آن یاد می کردند که خوب شد به فکر مردم هستند اما وقتی زمان اجرای طرح سبد کالا رسید همه چیز رنگ باخت ! واقعیت ها خود را نشان داد !! و هیچ کس از ساز و کار و عدالتی که در این طرح به کار برده شده و اینکه دسته بندی مردم بر اساس چه مبنایی است خبر ندارد !! چون بنابر اعلام خودشان کسانی که زیر 518 هزار تومان حقوق دریافت می کنند جزء افرادی هستند که باید سبد کالا دریافت کنند اما در هنگام اجرا روستاییان و قشر کارگر که آسیب پذیرترین افراد جامعه هستند از گرفتن آن محروم شده و افرادی که شاید حداقل حقوقشان کمتر از 1 میلیون یا کمی پایین و بالاتر باشد برای گرفتن سبد کالا اقدام کردند !!! در هنگام توزیع هم که دیگر نیازی به گفتن نیست و همگان شاهد بودند که چه افتضاحی به بار آمد و به قول برخی از دوستان انسان یاد ایام جنگ می افتد ، همان زمانی که مردم در صف های طویل برای گرفتن کالای کوپنی می ایستادند !! حال اگر آن طرف آبی ها این تصاویر را نشان دهند مردم دنیا فکر می کنند که تصاویر مردم هند یا اتیوپی در حال دریافت غذا است !! اما جناب دکتر احمدی نژاد با همه نقدهایی که به دولت ایشان وارد است حداقل حرمت این مردم را حفظ کردند و اینگونه مانند گداها برای دریافت کالا در صف منتظرشان نگذاشتند و در صف های طولانی در دمای زیر صفر به مردم و پیرمرد و پیرزن ها توهین نکردند !! این مسأله به قدری افتضاح به بار آورده است که نمایندگان مجلس امروز در مجلس گفتند که طریقه توزیع و افرادی که این سبد کالا را دریافت می کنند هر چه سریع تر باید تغییر کند ! هر چند دوستان دولت و سایت های حامی ایشان امثال بنده و نمایندگان مجلس را افراطی می دانند !!! اما آیا این بود همان شعار « حفظ حرمت مردم » که جناب روحانی سر می دادند و سنگ آن را به سینه می زدند ... ؟؟


خودم نوشت :

تمامی نیمکت های پارک دو نفره اند ؛ خیالی نیست روی چمن می نشینم ...!!!!

  

                  سال 92                                                   سال 64

  • کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
صفحه اصلی
درباره ما
تماس با ما
ثبت وبلاگ
گلدون وبلاگی
ارسال مطلب
فا تولز ، ابزار رایگان وبمستر