زنگان-کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

ارسال مطلب
مهرزنجان
حرف تو

بسیج و بصیرت

سیب

----- شما در زنگان هستید zanghan.ir -----

زنگان جایی برای نخبگان وبلاگ نویسان "زنجانی"

تیتر بزنید جایزه بگیرید
 تیتر بزنید جایزه بگیرید
آخرین نظرات
معرفی کتاب
 معرفی کتاب
پیوندهای روزانه
پیوندها
 مصاحبه با وبلاگ نویسان

نکاتی در مورد بعضی از هیئات مذهبی ( 2 )

کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان | يكشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۲، ۰۹:۲۰ ق.ظ

 وبلاگ"بنده نامه "نوشت
 آسیب شناسی مذهبی مقولۀ سختی است.خصوصا در جایی مثل عزاداری و هیئات مذهبی که با احساسات عمیق شیعیان گره خورده است.از یک طرف باید مواظب باشی ، تیشه به ریشه عزاداری ها نزنی و به جای آفت زدایی ، کلّ درخت را ازجا نکنی ! بایستی آرام و با احتیاط پا گذاری تا با تندی و وقت نشناسی ات ، منّاع الخیر نشوی.چرا که اشتباهها در این موارد و بی جا و بی دلیل سخن گفتن ، راه را بر مصلحان و آسیب شناسان دیگر هم می بندد !

ازیک طرف هم باید به نحوی ، گره های کور را نشان دهی که دست آویزی به دست بعضی از روشنفکرانی که دین و مذهب را فقط در ذهن و فکر می بینند ندهی و با آنان در این مورد همراه نشوی ! روشنفکرانی که به اشتباه جایی را برای احساسات و هیجانات مذهبی در دینداری قرار نداده اند و آن را بیهوده می دانند.!

ودر اخر اینکه از ملامت و طعنه و بدزبانی متعصّبانی که از دین ، چهره ای کاریکاتوری ارائه می دهند و با نام دین و مذهب و امام حسین و عزاداری هر حرکتی راانجام داده و هر فکری را تزریق می کنند ، نهراسی ! و صحنه نقد درون دینی را ترک نکنی !

و همینطور نباید با منتقدان ، برخوردی به مانند تخریب گران کرد.و نباید به بهانه اینکه ( در مجالس اهل بیت فقط ائمه می دانند چطور رفتار کنند !!! و خودشان حافظ عزاداری ها هستند ! ) زبان خیرخواهان را بست ! چرا اگر ناصحان ناقد از گردونه خارج شوند کار به دست افرادی می افتد که از دین فقط بعضی قسمت هایش را باور دارند و می فهمند ! و فکر و عقاید خود را مصون از هراشتباه و خطا می دانند!

البته طبیعتا شخصی می تواند نقدی صحیح داشته باشد که با هیئات مذهبی حشر و نشر داشته و  نقاط غیر صحیح را به عینه میبیند و لمس می کند و نباید با گفته های دیگران دست به آسیب شناسی زد .


 * از دوستانی هم که نظری در این موضوع دارند خواهشمندم نظرات خود را بیان نمایند تا با تضارب آرا ، بهتر و بیشتر، این بحث ، موشکافی شود

* از شماره بعدی بحث آسیبها و انحرافها خواهد بود .

 

  • کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
صفحه اصلی
درباره ما
تماس با ما
ثبت وبلاگ
گلدون وبلاگی
ارسال مطلب
فا تولز ، ابزار رایگان وبمستر