زنگان-کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

ارسال مطلب
مهرزنجان
حرف تو

بسیج و بصیرت

سیب

----- شما در زنگان هستید zanghan.ir -----

زنگان جایی برای نخبگان وبلاگ نویسان "زنجانی"

تیتر بزنید جایزه بگیرید
 تیتر بزنید جایزه بگیرید
آخرین نظرات
معرفی کتاب
 معرفی کتاب
پیوندهای روزانه
پیوندها
 مصاحبه با وبلاگ نویسان

ازدواج و ابتکار ! (2)

کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان | يكشنبه, ۹ فروردين ۱۳۹۴، ۰۸:۰۶ ق.ظ

وبلاگ دمنوش اندیشه نوشت

در نوشتار پیشین ، بیان شد که دو  دیوار بزرگ بر سر راه ازدواج جوانان وجود دارد که حداقل به صورت توصیفی ( و نه الزاماً بجایی و به حقی ) مانع ازدواج جوانان شده است . آن دو عامل عبارتند از : 

1- مشکلات ساختار اقتصادی - معیشتی کشور و ناپایدار بودن شاخص های اقتصادی خُرد و کلان . ( مثل نرخ مسکن و اجاره بها ، بیکاری ، تورم  و ...) 


2- مشکلات فرهنگی و روانی جامعه از قبیل بالا بودن توقعات ، چشم و هم چشمی ها ، تجمّلات و آداب و رسوم غلط و دست و پا گیر . 


حال در این نوشتار به طور اختصار به یکی از ابتکاراتی که اخیراً در تهران در حال انجام است ، می پردازیم . 
یکی از پدیده های نوظهور در این زمان ، پدیده ی پیدا کردن زوج از طریق شبکه های اینترنتی است . در حقیقت، شبکه های اینترنتی ،اگر با ساز و کار درست طراحی شوند و قصدشان ، خیر و نه کسب پول و تجارت باشد ، بسیار می توانند در این زمینه موفق ظاهر شوند و دستاوردهای خوبی را عرضه کنند. 
شاید تنها طرحی که فعلاً دارای میزان اطمینان بالا ، سازو کار کارشناسی شده ، با پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان است ، طرح پیدا کردن زوج دلخواه از طریق سایت تبیان است .

فارغ از هر گونه دیدگاه پیشینی به این سایت از لحاظ تفکرات اجتماعی یا سیاسی ، طرح خوبی در این سایت شروع شده است ( البته فعلاً در استان تهران ) . دوستان می توانند برای آشنایی بیشتر و حتی خواندن مقالات مناسب جهت ازدواج و آمادگی برای تشکیل زندگی سالم ، آگاهانه ، انسان وار و اخلاق مدار به پیوند زیر مراجعه کنند. 

 طرح همسان گزینی ( برای مجردها) 
طرح ثبت نام واسطه ها برای کار خیر در زمینه معرفی زوجین 
مقالات و نوشته ها در مورد ازدواج 

همسان گزینی + سایت همسریابی + همسر یابی + همسر + ازدواج

پی نوشت : 

+متأسفانه یا خوشبختانه ، ازدواج در دوران امروز ، مانند هر امر دیگری ، در عین سادگی و بی پیرایگی اش ، دارای پیچیدگی هایی است که اگر به آن دقت نشود ، نتیجه ای جز طلاق و جدایی نخواهد داشت . خواندن کتاب های مناسب و کارشناسانه در باب ازدواج و روحیات خانم ها و آقایان ، آگاهی های پزشکی و اطلاع از آزمایشات قبل از ازدواج و اصولاً دانستن روش زندگی ، روش معاشرت و هم صحبتی با همسر و خانواده ی همسر ، بسیار مفید خواهد بود. 

در حقیقت مشاوره ی قبل از ازدواج و مطالعات قبل از ازدواج در دوران کنونی ما ، اگر نگوییم لازم است ، اما قطعاً مفید خواهد بود ؛ طوری که جوانانی که دارای آگاهی های قبل از ازدواج هستند ، بسیار در زندگی مشترک ، دچار مشکلات کمتری خواهند شد تا زوج هایی که بودن اطلاع از این آموزه ها ، وارد این امر مهم و آسمانی شده اند. یکی از منابع تقریباً موثق و کارشناسی شده ، افرادی هستند که در باب ازدواج ، کارشناس اند. به عنوان نمونه جناب آقای شهاب مرادی ، جناب حسین دهنوی ، جناب حسن عباسی ، جناب انوشه و دیگران ... . 
اما اکنون در پی معرفی یک منبع تقریباً جامع ( با همه ی ضعف ها و انتقاداتی که به آن شده است ) هستم : 

آرشیو برنامه گلبرگ پخش شده از شبکه سه سیما 

دوستانی که در تهران نیستند بدین معنا نیست که نتوانند در این طرح شزکت کنند اما قطعاً زوج مورد نظر باید خود را آماده ی شرایط خواهانی که در تهران نیست یا در آینده به تهران خواهد آمد ، بنماید. البته دوستانی که با توجه به شرایط جغرافیایی ، نمی خواهند که در این طرح شرکت کنند خوب است به خیرین و آشنایانی که در اطراف شان هست مراجعه کنند . نیز از افراد با تجربه و خیرخواه هم می توان این انتظار مهم را داشت که برای ازدواج جوانان قدم بردارند و آنها را به همراه خانواده شان ، با هم آشنا کنند. 

+ اگر شما هم در این زمینه تجربه ای دارید یا راه حلی برای تسریع در امر ازدواج پایدار و برداشتن موانع هستید ، محبت اندیشه های خود را از دیگران دریغ نفرمایید . همچنین می توانید در صورت تمایل ، مقالات و نوشته های خود را برایمان بفرستید تا با نام خودتان منتشر شود.                                                            سپاس

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
صفحه اصلی
درباره ما
تماس با ما
ثبت وبلاگ
گلدون وبلاگی
ارسال مطلب
فا تولز ، ابزار رایگان وبمستر