زنگان-کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

ارسال مطلب
مهرزنجان
حرف تو

بسیج و بصیرت

سیب

----- شما در زنگان هستید zanghan.ir -----

زنگان جایی برای نخبگان وبلاگ نویسان "زنجانی"

تیتر بزنید جایزه بگیرید
 تیتر بزنید جایزه بگیرید
آخرین نظرات
معرفی کتاب
 معرفی کتاب
پیوندهای روزانه
پیوندها
 مصاحبه با وبلاگ نویسان

دانشگاهی که همنام فرهنگ است اما ضد فرهنگ عمل می کند

کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان | پنجشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۳، ۰۸:۰۴ ق.ظ

وبلاگ  "باید گفت" نوشت:

دانشگاه فرهنگیان چند وقتی است که نه تنها کار فرهنگی مناسبی انجام نمی دهد بلکه متاسفانه گاهی شاهد فعالیت های ضد فرهنگی این دانشگاه هستیم که همچون گذشته امور ضد فرهنگی خویش را با جدیت دنبال می کند و از شروع سال تحصیلی جدید در بهمن ماه امسال با برگزاری مراسمی که مخالف با شئونات اسلامی بود کار ضد فرهنگی خود را افتتاح کرد .

http://facenama.com/i/tmp/1425122299961826_large.jpg

مراسمی که در آن دختران چادری نما به عفت خود توجهی نداشته و با کمال بی حیایی رفتار می کردند و صدای خنده هایشان در میان پسران جوان دانشجو می چرخید . یا چادری نماهای دیگری که در حضور پسران مشغول به خواندن سرود شدند و با صدای خود دل پسران را به لرزه انداختند و..... و مهم تر از همه این است که مسئولین اجرایی خود و دانشجویان حاضر را ادامه دهنده راه شهدا معرفی کردند

همین مسئولین از نام شهدا و ارزش چادر استفاده می کنند تا به منافعشان دست یابند و در باطن هیچ بویی از فرهنگ شهادت و قداست لباس حضرت زهرا (س) نبرده اند .

به راستی آیا مسئولین مربوطه کار فرهنگی را در جشن و چند عدد بنر و در نهایت قرائت قرآن در همایش های خود می بینند و به باطن امور توجهی ندارند باطنی که بسیار مهم تر از ظاهر کار است مثلا اگر نکته ای از همان آیات قرائت شده استخراج و بازگو شود چقدر می تواند بر روی افکار حاضرین تاثیر بگذارد . آیا ظاهر سازی در کار فرهنگی موجب زده شدن افراد از فرهنگ نمی شود . واقعا مسئولین چه تعریفی از فرهنگ در ذهن خود دارند .

امام خامنه ای (مدظله العالی ) فرهنگ را در تعابیر مختلفی بیان کرده اند از جمله :

بخش عمده فرهنگ همان عقاید و اخلاقیات یک فرد یا جامعه است .رفتار های جامعه هم که جزو فرهنگ عمومی و فرهنگ یک ملت است برخاسته از همان عقاید است .

مراد ما از فرهنگ همان ذهنیت هاست . هرجاکه تعبیر فرهنگ را به کار می برم مرادم آن معنای عام فرهنگ است یعنی آن ذهنیت های حاکم بر وجود انسان که رفتار های اور را به سمتی هدایت می کند .

فرهنگ مفهومی است که در حقیقت با دل انسان سر وکار دارد .

فرهنگ چیزی است که من حاضرم جانم را به خاطرش بدهم .

و..........

حضرت امام خامنه ای پس از پیروزی انقلاب اسلامی زنگ خطر تهاجم فرهنگی را به صدا در آوردند و در جلسات متعدد تاکید می کردند که در مورد فرهنگ دغدغه دارند و می فرمودند :

دغدغه فرهنگی شبیه دغدغه در میدان جنگ است و به معنای رها کردن سنگر و عقب نشینی نیست . مسائل فرهنگی باید با سعه صدر و اهتمام و دل سوزی عمیق و همراه با خبرگی و کارشناسی رسیدگی شود .واقعا امروز مسائل فرهنگی کشور زمین افتاده است .همه خودشان را فرهنگی می دانند همه نسبت به مسائل فرهنگی اظهار شوق و علاقه نسبت می کنند و آن را در بیانات و اظهاراتشان مهم نشان می دهند اما حقیقت کار فرهنگی در کشور متانسب با پیشرفت انقلاب در جامعه نیست .حتی اگر با نام کار فرهنگی هم حضور دارند باطن کار سیاسی است .

اما مسئولین هیچ توجهی به توصیه های رهبری نداشته و ندارند و کم کم به صورت علنی و نیمه علنی در جشن ها و سمینارها و بخش نامه های مختلف علیه فرهنگ اقدام می کنند .

و این در حالی است که اکثرا دم از انقلاب و ولایت و شهدا می زنند و از آنان به عنوان الگوی خود یاد می کنند الگویی که فقط در زبانشان جاریست تا جایگاه خویش را ثابت کنند .

حال دانشگاه و وزارت خانه ای که نام فرهنگ را بر سینه دارند دست به دست هم داده اند تا با بودجه های کلان قبر فرهنگ ایرانی اسلامی را هرچه زود تر آماده کنند .

دانشگاه فرهنگیان هیچ گاه دقت و کنترل درستی بر کارمندان خود نداشته و ندارد و این عدم وجود نظارت صحیح موجب گشته است که عده ای از معلمان به آسودگی در دبیرستان های ارومیه همچون تیزهوشان و شاهد..... بر علیه دین و انقلاب و ولایت فقیه تبلیغ و سخنرانی کنند .

در این بین مدارس مقاطع ابتدایی و دبیرستان از اهمیت بیش تری برخوردارند . چرا که در دوره ابتدایی ذهن کودکان آماده نقش بستن تعلیمات معلم خود می باشد و در دوره دبیرستان دانش آموز آمادگی عملی کردن ذهنیات خود در زندگی فردی را کسب می کند .

امروزه در مدارس ابتدایی کودکان فعلا رقصیدن وآواز خواندن در سبک و دستگاه های مختلف را بهتر از روخوانی ساده یک سوره کوچک قرآن یاد گرفته اند و نام خوانندگان وبازیگران برنامه های مختلف ماهواره ای را به جای نام پیامبران اولوالعزم و ائمه اطهار حفظ کرده اند .

و معلمان به راحتی در حضور پسران ودختران 6 -7 ساله از نحوه و مدل های آرایش یکدیگر سخن گفته و حتی اقدام به آرایش های جزئی می کنند .

حال با وجود این گونه آموزش و رفتار ها برای کودکان دیگر نباید انتظار ورود شخصی سالم و صالح را به جامعه داشته باشیم .

اگر مسئولین واقعا نظارت صحیحی بر رفتار وپوشش همکاران و دانش آموخگان و معلمان و مطالبی که در کلاس ها ارائه میشود داشتند . الان وضع فرهنگ و حجاب جامعه قطعا بهتر از وضع فعلی بود . و دیگر در بند 2 قطع نامه نهمین دوره انجمن اسلامی معلمان از رئیس جمهور درخواست رفع حصر غیر قانونی سران فتنه را نمی کردند. حصری که از نظر آنان غیر قانونی بوده و تصمیم رهبر کبیر انقلاب در این مورد اشتباه بوده است.

درواقع با اعلام این درخواست رضایت خود مبنی بر همکاری سران فته با دشمن در براندازی نظام اسلامی را آشکار کردند .

اگر بعضی از معلمان خانم با حجاب کامل که عبارت است از پوشاندن تمامی اعضا به جز گردی صورت و دست ها تا مچ در هر دو فضای جامعه و مدرسه ظاهر می شدند آن موقع شاکردانشان از همان دوران کودکی با حجاب کامل آشنا می شدند. ولی متاسفانه در این زمینه یا افراط داشه ایم یا تفریط

یا بعضی از معلمان حجاب کاملی نداشته و موهای پیشانی و پاهایشان و ساعد دستشان را نمی پوشانند و از جوراب نازک استفاده می کردند .

یا بعضی از معلمان که حجاب نسبتا کاملی داشتند توجهی به دستورات اسلام نکردند که هنگام حضور در کلاسی که همگی کودک یا دختران نوجوان هستن نباید از لباس های تیره استفاده کنند و دقت نکرده بودند که لباس تیره مخصوص خیابان و در جمع نامحرمان است . و بایستی در کلاس از لباس های روشن استفاده کنند . و این افراط تفریط ها موجب ضربه زدن به اسلام و انحراف از موضوع اصلی حجاب شد .

اگر معلمان در دوران دبیرستان مخصوصا در دبیرستان شاهد علیه نظام سخنرانی نکرده و از شاه ملعون اسطوره سازی نمی کردند دیگر در فتنه 88 جوانان به راحتی فریب دشمن را نخورده و در دامشان گرفتار نمی شدند .

و دیگر هتک حرمت ها به عاشورا و سید الشهد (ع) و امام خمینی (ره) و رهبری صورت نمی گرفت .

امام خمینی (ره) : اگر دانشگاه اصلاح شود مملکت اصلاح می شود .

سازمان هرساله این جمله را بر سربرگ صفحه اول سوالات کنکور می افزاید اما هیچ فعالیتی در این به عمل رساندن این جمله ندارد .

معنای این جمله علی رغم ظاهرش پنهان است . بابیستی برای اصلاح دانشگاه و دانشجو از همان لحضه ورود دانش آموز به مقطع اول ابتدایی اقدام به اصلاح نحوه تربیت دانش آموزان و معلمان نمود .

کودکان در طول 12 سال تحصیل روزانه بین 4 تا 8 ساعت از وقت خود را در مدرسه می گذرانند . زمانی که به خاطر وجود مشغله های زیاد کمتر کسی می تواند همان مقدار زمان را با فرزند خود داشته باشد. در نتیجه مدارس نقش مهمی در تربیت فرزندان و تشکیل آینده این کشور برعهده دارند .

 

ودراین برهنه زمانی که دشمنان قسم خورده انقلاب هر روز به هجمه تهاجمات فرهنگی خود می افزایند و در صدد ایجاد مشکلات اقتصادی برای دلزدگی مردم از نظام اسلامی هستند. دانشگاه فرهنگیان می تواند با اصلاحی در روند فعالیت های خود گامی مهم در این عرصه برداشته و جبهه مستحکمی برای مقابله با جنگ نرم تشکیل دهد . اما تا زمانی که برای رفع مشکلات سازمان فقط به تغییر وزیر و مدیرکل استان ها اکتفا کرده و تغییری در بدنه سازمان ایجاد نکنیم هیچ گاه نمی توانیم بر دشمنان خود فارغ گشته و جامع عمل به دستورات امام خمینی (ره) و امام خامنه ای (مدظله العالی) بپوشانیم . من الله توفیق 

 

انتهای پیام 

  • کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
صفحه اصلی
درباره ما
تماس با ما
ثبت وبلاگ
گلدون وبلاگی
ارسال مطلب
فا تولز ، ابزار رایگان وبمستر