زنگان-کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

ارسال مطلب
مهرزنجان
حرف تو

بسیج و بصیرت

سیب

----- شما در زنگان هستید zanghan.ir -----

زنگان جایی برای نخبگان وبلاگ نویسان "زنجانی"

تیتر بزنید جایزه بگیرید
 تیتر بزنید جایزه بگیرید
آخرین نظرات
معرفی کتاب
 معرفی کتاب
پیوندهای روزانه
پیوندها
 مصاحبه با وبلاگ نویسان

چرا اصلاح طلبان از شورای نگهبان می ترسند ...!؟!

کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان | شنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۰۱:۲۶ ب.ظ

وبلاگ طلبه جوان نوشت

بعد از شکل گیری انقلاب اسلامی و پیروزی مردم ستمدیده بر سلسله پادشاهی 2500 سالهبه کمک امام خمینی (ره) و مهیا شدن زیر ساخت های کشور برای برپایی کشوری با نام و قوانین اسلامی، همه مردم و مسئولین در تلاش بودند تا این قوانین به نحو مطلوبی انجام شود.

یکی از مظاهر دموکراسی در دنیای کنونی انتخابات است ؛ به این صورت که چندین نفر به صورت داوطلبانه نامزد کسب کرسی ریاست جمهوری یا کرسی های مجلس نمایندگان می شوند و مردم هم بعد از تطبیق آرمان ها و برنامه های اعلام شده از سوی آن نامزد ها با واقعیت دنیای روز، به وی  رأی می دهند تا نماینده آنها در فلان منصب یا کرسی نمایندگی باشد ؛ اما قبل از اینکه کار به اینجا برسد و مردم بخواهند رأی بدهند یک مرجع قانونی در تمام کشورهای دنیا وجود دارد تا صلاحیت نامزدها برای تصاحب کرسی های ریاست را بررسی کند [ ... «دادگاه قانون اساسی» در ترکیه، «شورای قانون اساسی»، «دیوان عالی عدالت» در فرانسه، «دادگاه قانون اساسی» در آلمان، «مجلس نمایندگان» و «سنا» در آمریکا، «مجلس عوام» در انگلستان و «دادگاه قانون اساسی» در روسیه ... ] و بعد از اینکه صلاحیت آنها احراز شد به آنها اجازه داده می شود تا نامزدی خود را به صورت علنی اعلام کنند و از طرفداران خود بخواهند تا برای او تبلیغ نمایند.

در ایران اسلامی عزیز نیز از همان بدو تشکیل جمهوری اسلامی از سوی امام خمینی (ره) مرجعی برای تشخیص صلاحیت نامزدها به نام «شورای نگهبان» تشکیل شد که البته در اولین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از پیروزی انقلاب این تشکیلات وجود نداشت و آیت الله سید محمد موسوی خوئینی ها ( پیرمرد سایه نشین اصلاحات ) با فرمان امام (ره) مسئول تشخیص صلاحیت نامزدها شد که متأسفانه بر خلاف روند امروزی اصلاح طلبان که به هر چیزی و هر موردی در شورای نگهبان اعتراض می کنند، این جناب نظارتی فوق استصوابی (فراتر از اختیارات قانونی) انجام داد و بیش از اختیاراتی که قانون در اختیار او قرار داده بود برای تحقیق استفاده کرد و حتی با نمایندگان با زبان تهدید هم صحبت می کرد اما همیشه این سوال در ذهن ها باقی ماند که چرا با وجود نظارت فوق استصوابی، بنی صدر را رد صلاحیت نکرد ؟!!!

از چندین سال پیش نیز اعتراض های اصلاح طلبان به شورای نگهبان که از سوی قانون اساسی وظیفه نظارت بر نمایندگان و انتخابات را دارد، آغاز شد و حدودا زمان آن را می توان از مجلس ششم با ریاست جناب کروبی [ همان مجلسی که نامه جام زهر را به رهبری نوشتند ] دانست چرا که در آن سال بیش از 90  نفر از نمایندگان مجلس در اعتراض به رد صلاحیت نامزدهای اصلاح طلب در مجلس تحصن کردند و بسیاری از مدیران کشور را هم دعوت به استعفا از سمت خود نمودند که بسیاری از آنها نیز از این دعوت استقبال کردند!! و تمام حرف آنها در این تحصن که با سد محکمی به نام شورای نگهبان در مقابل زیاده خواهی های خود مواجه شده بودند این بود که باید نمایندگان رد صلاحیت شده اصلاح طلب ، تأیید صلاحیت شوند که البته پس از اندکی مقام معظم رهبری با قدرت به این امر وارد شده و فرمودند که هر کس می خواهد استعفا دهد مشکلی نیست ، برود ؛ شخصی را جایگزین او می کنیم !!!

رهبر انقلاب در جایی در جواب این اعتراض های بی مورد گفته است: یک دسته به دلیل مخالفت با نظر شورای نگهبان در مورد صلاحیت افراد در مراحل مختلف انتخابات با این نهاد مخالفند، همچنان که هر محکومی نسبت به حکم قاضی در مورد خود، مخالف است، این دسته نیز با استفاده از روشهای گوناگون تبلیغاتی سیاسی و گاهی با اهانت، شورای نگهبان را زیر سؤال می برند، که البته اگر این اقدامات با اهانت همراه شود، مسؤولان مختلف نظام و قوای سه گانه، موظف به جلوگیری از آن هستند.

به قول دوستان الغرض ؛ خلاصه اینکه این اعتراض ها ادامه داشته و تا امروز هم ادامه دارد و همین دیروز بود [ 9/11/93 ] که در گردهمایی سالانه حزب مردم سالاری سخنرانان باز هم به نظارت شورای نگهبان اعتراض می کردند [ با توجه به اینکه در آستانه انتخابات سال آینده قرار داریم ] البته یکی از آنها هم گفت که « روحانی ایده آل ما اصلاح طلبان نیست » !!!!!!! اما سوالی که در این بین پیش می آید این است که چرا اصلاح طلبان، از فیلتر شورای نگهبان که به گفته امام خمینی (ره) پس از رأی و انفاذ شورای نگهبان، هیچ مقامی حق رد آن را ندارد ؛ تا این حد احساس ترس می کنند ؟؟ که در اینجا دو احتمال پیش می آید؛ اول اینکه [ دور از جان اصلاح طلبان ] یا باید ریگی در کفش باشد تا از حسابرسی ترسید و یا اینکه هدف آنها از این سر و صدا راه انداختن، تحت تأثیر قرار دادن شورای نگهبان است تا آنها را راضی نماید که البته این نیز شدنی نیست!

در این مورد نمونه ای نیز در قرآن وجود دارد و آن هم جایی است خداوند به پیامبر (ص) که با یهود مدارا می کند ولی آنها همیشه حیله و نیرنگ به کار می گیرند می فرماید : ای پیامبر! تا وقتی که به دین آنها در نیایی آنها از تو راضی نمی شوند ... البته منظورم اصلاح طلبان نیستند بلکه مقصود ذکر این مطلب بود که این زیاده خواهی ها در زمان پیامبر (ص) نیز وجود داشت...


خودم نوشت:

اینجانب مراتب تشکر و قدردانی خود را از دولت اعتدال برای مجوز دادن به اولین آلبوم خواننده زن، خانم نوشین طافی، اعلام می کنم !! جناب وزیر ارشاد ! از اینکه به آرزوی دیرینه خود در مجوز دادن به خوانندگان زن رسیدید ؛ خداوند متعال را بسیار سپاسگزاریم!!

  • کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
صفحه اصلی
درباره ما
تماس با ما
ثبت وبلاگ
گلدون وبلاگی
ارسال مطلب
فا تولز ، ابزار رایگان وبمستر