زنگان-کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

ارسال مطلب
مهرزنجان
حرف تو

بسیج و بصیرت

سیب

----- شما در زنگان هستید zanghan.ir -----

زنگان جایی برای نخبگان وبلاگ نویسان "زنجانی"

تیتر بزنید جایزه بگیرید
 تیتر بزنید جایزه بگیرید
آخرین نظرات
معرفی کتاب
 معرفی کتاب
پیوندهای روزانه
پیوندها
 مصاحبه با وبلاگ نویسان

داوطلبان تحصیل در جامعه الزهرا (س) بخوانند

کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان | دوشنبه, ۱ دی ۱۳۹۳، ۰۷:۴۷ ق.ظ

وبلاگ نامه های حوزوی نوشت

بسیاری از دختران پس از اتمام دیپلم یا حتی بعد از تحصیلات دانشگاهی دوست دارند در جامعه الزهرا (س) تحصیل کنند، جامعه الزهرا (س) از موفق ترین مدارس علمیه خواهران بوده است که توانسته است صدها طلبه خواهر را تربیت کند سعی کرده ام در این مطلب بصورت کوتاه به گونه ها و شرایط تحصیل در جامعه الزهرا (س) اشاره کنم در پایان همین مطلب، لینک دفترچه ثبت نام را قرار داده ام برای اطلاع بیشتر باید علاقمندان آن را بدقت مطالعه کنند.

 

دوره عمومی حضوری

دوره عمومی حضوری، همان سطح دو است(معادل لیسانس) که در حال حاضر، در قالب سه برنامه متناسب با مدرک تحصیلی و محل سکونت خواهران، ارائه می گردد.

دارندگان مدرک دیپلم یا پیش‌دانشگاهی می‌توانند در آزمون دوره عمومی شرکت نمایند. این برنامه دارای ۱۹۰ واحد درسی است که مشتمل بر واحدهای عمومی و اختصاصی می باشد. واحدهای اختصاصی هر گرایش در نیمسال های آخر تحصیلی ارائه خواهد شد و محصلان می توانند بر اساس استعداد و علاقه خود، گرایش مورد نظر را انتخاب و در آن گرایش فارغ التحصیل شوند. به فارغ التحصیلان دانشنامه سطح۲ (کارشناسی) ارائه می‌شود که از تمامی مزایای فارغ‌التحصیلان دوره کارشناسی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برخوردارند.

برنامه های دوره عمومی به شیوه های زیر اجرا می گردد:

 

۱.برنامه تمام وقت: این برنامه در یک دوره چهارساله به صورت تمام وقت (صبح و عصر) اجرا می گردد؛ متقاضیان شرکت در این دوره باید معدل دیپلم یا پیش‌دانشگاهی آنان حداقل ۱۴ باشد. این برنامه شرط سنی دارد و از سراسر کشور عضو می پذیرد. به پذیرفته شدگان شهرستانی، خوابگاه نیز تعلق می گیرد. فارغ التحصیلان تمام وقت پس از اتمام این دوره، در صورت داشتن شرایط می‌توانند به صورت پیوسته در دوره تحصیلات تکمیلی ادامه تحصیل دهند. شهرستانی‌ها طبق شرایط خاص و بر اساس ضوابط مربوطه، می توانند به مدت ۲ سال دیگر از خوابگاه استفاده نمایند.

 

۲.برنامه نیمه‌وقت‌: این برنامه در یک دوره شش ساله صبح ها اجرا می گردد و مخصوص خواهرانی است که با همسر یا والدین در قم ساکن هستند. این برنامه شرط سنی ندارد.

 

دوره عمومی غیر حضوری

این برنامه در مدت هفت سال از طریق ارسال لوح فشرده و کتابهای درسی اجرا می گردد و امتحانات مربوطه در پایان هر نیمسال تحصیلی به صورت حضوری در قم برگزار می شود. این برنامه شرط سنی ندارد ولی شرط معدل دیپلم یا پیش دانشگاهی حداقل ۱۴را دارد. دارندگان مدرک دیپلم و بالاتر می‌توانند در آزمون دوره عمومی شرکت نمایند. دوره عمومی غیر حضوری، مانند دوره عمومی حضوری، ۱۹۰ واحد درسی است که ۱۶۰ واحد از آن به عنوان دروس عمومی، و ۳۰ واحد باقی‌مانده به‌صورت گرایشی ارائه می‌گردد. که از این مقدار دو واحد آن مربوط به تحقیق می باشد. واحدهای اختصاصی هر گرایش در نیمسال های آخر تحصیلی ارائه خواهد شد و طلاب می‌توانند بر اساس استعداد و علاقه خود، گرایش مورد نظر را ( فقه و اصول ، تفسیر، فلسفه.......) انتخاب و در آن گرایش فارغ التحصیل شوند. به فارغ التحصیلان دانشنامه سطح۲ (کارشناسی) ارائه می‌شود که از تمامی مزایای فارغ‌التحصیلان دوره کارشناسی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برخوردارند.

 

دوره تکمیلی حضوری

دوره تکمیلی حضوری، همان سطح سه است که در حال حاضر در رشته های «تاریخ اسلام»، «تعلیم و تربیت اسلامی»، «تفسیر و علوم قرآن»، «فقه و اصول»، «فلسفه اسلامی»، «کلام اسلامی»، «مطالعات اسلامی زنان» و «کلام با گرایش مهدویت»  ارائه و در دو بخش صبح یا عصر به صورت مجزا برگزار می شود.

مدت دوره تحصیلات‌تکمیلی در برنامه‌ حضوری حداقل۶ و حداکثر۱۱ نیمسال است. البته طلاب خوابگاهی موظف‌ اند برنامه آموزشی خود را در ۴ نیمسال به اتمام برسانند.

 

تعداد واحدهای درسی هر یک از رشته عبارتند از:

ـ رشته فقه و اصول: ۱۱۷ واحد؛

ـ رشته تفسیر و علوم قرآن: ۱۰۵ واحد؛

ـ رشته کلام اسلامی ۱۰۲ واحد؛

ـ رشته تاریخ اسلام: ۱۰۲ واحد؛

ـ رشته فلسفه اسلامی: ۱۰۲ واحد؛

ـ رشته‌ مطالعات اسلامی زنان: ۱۰۲ واحد؛

ـ رشته تعلیم ‌و تربیت‌اسلامی: ۹۵ واحد؛

 -رشته کلام با گرایش مهدویت: ۱۰۲ واحد.

پذیرفته‌شدگان با مدرک دانشگاهی، به منظور هماهنگی با خواهران طلبه، لازم است تعداد ۲۴ واحد از دروس دوره عمومی (سطح۲) را به عنوان پیش‌نیاز قبل از شروع دروس مقطع تکمیلی، به صورت غیرحضوری بگذرانند.

 

دوره تکمیلی غیر حضوری

دوره تکمیلی غیر حضوری، همان سطح سه است که در حال حاضر در رشته های «تاریخ اسلام»، «تعلیم و تربیت اسلامی»، «تفسیر و علوم قرآن»، «فقه و اصول»، «فلسفه اسلامی»، «کلام اسلامی» و «مطالعات اسلامی زنان» ارائه و در دو بخش صبح یا عصر به صورت مجزا برگزار می شود.

مدت دوره تحصیلات‌تکمیلی در برنامه‌ غیر حضوری حداقل۶ و حداکثر۱۱ نیمسال است.

 

تعداد واحدهای درسی هر یک از رشته عبارتند از:

ـ رشته فقه و اصول: ۱۱۷ واحد؛

ـ رشته تفسیر و علوم قرآن: ۱۰۵ واحد؛

ـ رشته فلسفه اسلامی: ۱۰۲ واحد؛

پذیرفته‌شدگان با مدرک دانشگاهی، به منظور هماهنگی با خواهران طلبه، لازم است تعداد ۲۴ واحد از دروس دوره عمومی (سطح۲) را به عنوان پیش‌نیاز قبل از شروع دروس مقطع تکمیلی، بگذرانند.

 

دوره معارف اسلامی غیر حضوری

برنامه معارف اسلامی غیرحضوری، یک دوره آموزش معارف اسلامی غیرحضوری، برای خواهرانی است که قصد ‏آشنایی و ارتقا بخشیدن به سطح علمی خود، درزمینه معارف اسلامی را دارند . این برنامه زمینه ای فراهم نموده، تا بانوان مسلمان در هر نقطه ای از کشور، بدون نیاز به حضور در کلاس درس ، معارف اسلامی مورد نیاز خود را فرا گیرند . از این رو، تمام امور و مراحل تحصیلی و اجرایی برنامه به صورت غیر حضوری انجام می گردد. دانش پژوهان در این برنامه با مطالعه کتابهای مفید ، استفاده از CD وفایلهای صوتی و انجام تمرینها و آزمونها و نیز پرسش و پاسخ تلفنی، دوره تحصیلی را سپری می کنند.

مواد درسی این برنامه عبارتند از: قرآن کریم و تفسیر، حدیث، عقاید، اخلاق، احکام، خانواده وتربیت، تاریخ اسلام و بینش سیاسی.

 

ویژگیها و شرایط برنامه:‏

۱. عضویت دراین برنامه باداشتن حداقل معلومات درحد سوم راهنمایی وبدون محدودیت سنی ‏می باشد و متقاضیان پس ازثبت نام ، بدون آزمون ورودی وارد برنامه خواهند شد.‏ لکن پذیرش قطعی در این برنامه مشروط به قبولی در نیمسال اول با معدل ۱۴ به بالا می باشد.

۲. ‏ ثبت نام برای متقاضیان درطول سال ممکن بوده ، لکن مهلت ثبت نام برای شروع برنامه از ‏نیمسال اول ، ۲۵ مرداد و برای شروع برنامه از نیمسال دوم ، ۱۵ بهمن می باشد.‏

۳. طول دوره تحصیلی بطور متوسط ۳ سال درنظر گرفته شده است که شامل ۶ نیمسال و حدود۶۰ ‏ واحد درسی (هرنیمسال۱۰واحد) می باشد.‏

۴. ‏ انتخاب واحد هرنیمسال به عهده دانش پژوه نهاده شده است تا با توجه به ‏علاقه و سلیقه خود در سها را انتخاب کند.‏

۵. ‏ با توجه به این که دروس این برنامه دروس حوزوی نیست، دانش‌پژوهان این برنامه، طلبه جامعه الزهراء (علیهاالسلام) محسوب نمی‌شوند و به فارغ التحصیلانش، مدرک رسمی حوزوی داده نمی‌شود ،البته به فارغ التحصیلانی که برنامه را با موفقیت به پایان رسانده، درامتحان حضوری پایان دوره شرکت نموده و نمره قبولی کسب کنند ، گواهی پایان دوره اعطاء می گردد.

برای اطلاع بیشتر دفترچه ثبت نام را دانلود کنید.

  • کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

تحصل در حوزه خواهران

جامعه الزهرا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
صفحه اصلی
درباره ما
تماس با ما
ثبت وبلاگ
گلدون وبلاگی
ارسال مطلب
فا تولز ، ابزار رایگان وبمستر