زنگان-کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

ارسال مطلب
مهرزنجان
حرف تو

بسیج و بصیرت

سیب

----- شما در زنگان هستید zanghan.ir -----

زنگان جایی برای نخبگان وبلاگ نویسان "زنجانی"

تیتر بزنید جایزه بگیرید
 تیتر بزنید جایزه بگیرید
آخرین نظرات
معرفی کتاب
 معرفی کتاب
پیوندهای روزانه
پیوندها
 مصاحبه با وبلاگ نویسان

ما برای انقلاب چه کرده ایم

کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان | سه شنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۳، ۰۷:۵۵ ق.ظ

وبلاگ علمای زنجان ،شهدای راست قامت زنجانی نوشت

ما برای انقلاب چه کرده ایم

یادی از سردار شهید اسلام پاسدار شهید حاج حسین رمضانی

در خرداد ماه 93  استان زنجان شاهد عروج ملکوتی جانبازی والا مقام بود که پس از تحمل 32 سال رنج ناشی از جانبازی  در روز آخرین روزهای خرداد 93 از شهر غواصان خط شکن پر کشید و به همرزمان شهیدش پیوست . شهید حاج حسین رمضانی از رزمندگان پیشکسوت سپاه استان زنجان و از جمله جانبازان بالای 70 درصد بود که بر دستان مردمان زنجان با حرمت و کرامت تشییع و پیکر پاکش در مزار شهدا و در جوار ملکوتی همرزمان شهیدش آرام گرفت .یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

 

 

این شهید سرفراز در عملیات محرم  به مرتبه جانبازی نائل گردیده و همواره در عرصه های مختلف پیشاپیش صفوف ملت شهید پرور ایران از آرمان های انقلاب دفاع می نمود و از  همان ابتدا که سلامت جسمی اش را در دفاع مقدس ایثار کرد معمولا در همه صحنه های حضور مردمی و  بهمراه مردم همیشه در صحنه حاضر می شد و مردم زنجان بیاد دارند که بخشی از فرمایش حضرت امام (ره) در صندلی چرخدار خود نوشته بود که فرهنگ ایثار و شهادت را  تداعی می نمود ، او در پشت صندلی خود نوشته بود"ما برای انقلاب چه کرده ایم" که هر بیننده وقتی این همه اخلاص و از خود گذشتگی را می دید حقا شرمنده ایثار این جانباز فداکار می شد.

 

 

 

روز جمعه 9 اسفند 92 در تصویر ماندگار زیر می بینید که به مناسبتی ،حاج حسین در گلزار شهدای سلطانیه حضور یافته و  این عکس  درست مربوط به زمانی است که او به کنار مزار همرزمش رسیده است و چگونه بر یار شهیدش می گرید و این چنین بود که او فقط حدود یکصد  روز با همرزمش فاصله داشت واقعا میشد دید که او دیگر از فراق شهیدان همرزمش به تنگ آمده بود و چه زود بریاران پیوست و صد البته یاران را بی یارو همراه گذاشت.

گویی از صحبت ما نیک به تنگ آمده بود

 سردار شهید حاج حسین رمضانی جانباز سرفرازی که از سال 61 در عملیات محرم ، جانبازی کرد و پس از تحمل 32 سال رنج و سختی و البته حضور مقتدرانه در همه صحنه هایی که حضورش لازم بود بالاخره در تابستان 93 در پی یک مدت کوتاه بیماری آسمانی شد.
پاسدار سرفراز وشهید حاج حسین رمضانی  شب نیمه شعبان ، بدنبال یک حادثه کوچک دچار خونریزی داخلی شد وبه دلیل وخامت حال، این جانباز دفاع مقدس به تهران اعزام شد و 24 خردادماه 1393، در بیمارستان خاتم‌الانبیاء تهران به درجه رفیع شهادت نائل و به خیل همرزمان شهید خود پیوست.

حاج حسن در سن 22 سالگی به صورت داوطلبانه از طریق بسیج وارد میادین نبرد حق علیه باطل شد و بارها در جبهه های جنگ حضور یافت  و بالاخره در سن 23 سالگی در عملیات محرم منطقه عین‌خوش از ناحیه نخاع دچار جراحت شده و به درجه جانبازی رسید.

جانباز شهید حسین رمضانی  در طول 32 سال گذشته، رنج‌های فراوانی را به دلیل جراحت نخاعی 70 درصدی خود متحمل شد، اما در عین حال از روحیه بالایی برخوردار بود.

   شهید حسین رمضانی، در سال 1382، منزل شخصی خود را خریداری کرده و در نخستین حضور خود در آن، دو رکعت نماز شکر به‌جا آورده است، و خرید منزل خود را حاصل عنایت امام زمان(عج) می‌دانست .که در ادامه ایثارگری های خود منزل مسکونی اش را نیز وقف حوزه علمیه کرده بود و در آخرین روزهای حیات به دنبال تهیه مسکنی کوچک برای خود بود تا آنچه را که وقف حوزه علمیه کرده بود تحویل دهد که خدایش این گونه خواست و او به حضرت رب اعلی پیوست.

 

 یادش گرامی باد

  

  • کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
صفحه اصلی
درباره ما
تماس با ما
ثبت وبلاگ
گلدون وبلاگی
ارسال مطلب
فا تولز ، ابزار رایگان وبمستر