زنگان-کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

ارسال مطلب
مهرزنجان
حرف تو

بسیج و بصیرت

سیب

----- شما در زنگان هستید zanghan.ir -----

زنگان جایی برای نخبگان وبلاگ نویسان "زنجانی"

تیتر بزنید جایزه بگیرید
 تیتر بزنید جایزه بگیرید
آخرین نظرات
معرفی کتاب
 معرفی کتاب
پیوندهای روزانه
پیوندها
 مصاحبه با وبلاگ نویسان

نقش ما در ازدواج موفق چیست؟

کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان | دوشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۳، ۰۸:۱۱ ق.ظ

وبلاگ یافا نوشت

اینکه ازدواج خوبه و ازدواج کردن نصف دین است؛ و با ازدواج جامعه پرنشاط تر خواهد بود؛ و فواید و محاسنی که در ازدواج کردن است؛ هیچ شکی نیست. ولی ما باید به یک سری نکات در هنگام انتخاب همسر آینده خود دقت کنیم، که بعد از ازدواج دچار مشکل نشویم.
اگر هم بعد از ازدواج مشکلی برای ما پیش می آید به دلیل توجه نکردن به این نکات است، پس خود قضیه ازدواج کردن هیچ بدی ندارد، این ما هستیم که بدون دقت در ازدواج کردن به مشکل می خوریم.

حال یک سری از این نکات که باید قبل از ازدواج ما باید به آنها توجه کنیم را در زیر بیان میکنیم:

1-هم کفو بودن: یعنی از همه جهات چه مادی و چه اعتقادی دو طرف به این نکته دقت کنند که باید یا با هم همسان یا نزدیک به هم باشند. مثلا اگر دو طرف هم یکدیگر را دوست داشته باشند ولی از لحاظ مادی با هم فاصله داشته باشند بعد از ازدواج با هم به مشکل خواهند خورد؛ چون یک طرف در فضای مالی بهتری نسبت به دیگری بزرگتر شده پس طبیعتا توقعات مادی بالاتری از دیگری خواهد داشت. همچنین از لحاظ اعتقادی، اگر کسی که مقید باشد هرگز نمی تواند با کسی که مقید نیست ازدواج کند. یک نکته مهم هم را باید گفت که بعضی ها می گویند بعد از ازدواج طرف مقابل را عقایدش را عوض می کنم، که این حرف از ریشه اشتباه است. چون شخصی که حدود بیست سال از زندگی خود را با عقیده خاصی بزرگ و تربیت شده  تغییر آن در پنج سال اول زندگی که سالهای مهم زندگی است بعید است پس این نوع زوجین در پنج سال اول باید به جای زندگی باید به دنبال تغییر دیگری باشند که دیگر زندگی از یاد میرود.

2-صداقت: آری صداقت یکی از نکات خیلی مهم است که گاهی بعضی از جوانها توجه ای به این نکته ندارند. مثلا در یک ازدواج یک طرف قضیه ای را باید به همسر خود بگوید که از ترس از دست ندادن طرف مقابل، بعد از ازدواج قضیه را به او می گوید، که با این کار مشکلات بعد از ازدواج شروع میشود و حتی به جدایی ختم میشود در صورتی که اگر قبل از ازدواج با صداقت حرف خود را میگفت شاید دیگر این طوری نمیشد.

3-عقل نه دل: جوانها باید قبل از ازدواج با خود و در درون خود ببینند آیا میتوانند برای طرف مقابل از همه چیز خود بگذرند یا نه و با عقل خود طرف مقابل را ببینند نه دل. چون قبل از ازدواج اگر به قول قدیمی ها با چشم باز همسر آینده خود را انتخاب کردی ضرر نمیکنی. چون احساسات چشم را روی معایب و نقاط ضعف طرف مقابل می پوشاند در صورتی که با عقل اگر انتخاب کنیم عقل هم محاسن و نقاط ضعف طرف مقابل را به ما نشان میدهد.

4-خانواده: در ازدواج طرفین باید به خانواده هم دقت زیادی کنند و این جمله که ما با خود طرف میخواهیم زندگی کنیم کاملا غلط است چون که بیشتری تاثیر روی فرد را خانواده او دارند. از یک طرف دیگر بعضی از خانواده ها در تصمیم گیری های خود اشتباه میکنند.

5-معیارهای ظاهری:یکی دیگر از نکاتی که باید به آن دقت شود ملاک زببایی ظاهر می باشد. ما باید به این نکته توجه کنیم که این زیبایی باطن است که زندگی را زیبا میکند. در ضمن اگر معیار زیبایی ظاهری باشد حتما زیبا تر از طرف مقابل نیز در جامعه هست.

البته نکات دیگری نیز هم هست که در زمان خود ما با تحلیل بیشتر به آن می پردازیم.

  • کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
صفحه اصلی
درباره ما
تماس با ما
ثبت وبلاگ
گلدون وبلاگی
ارسال مطلب
فا تولز ، ابزار رایگان وبمستر