زنگان-کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

ارسال مطلب
مهرزنجان
حرف تو

بسیج و بصیرت

سیب

----- شما در زنگان هستید zanghan.ir -----

زنگان جایی برای نخبگان وبلاگ نویسان "زنجانی"

تیتر بزنید جایزه بگیرید
 تیتر بزنید جایزه بگیرید
آخرین نظرات
معرفی کتاب
 معرفی کتاب
پیوندهای روزانه
پیوندها
 مصاحبه با وبلاگ نویسان

داستانی واقعی اما تلخ

کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان | شنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۲۴ ق.ظ

وبلاگ یافا نوشت 

همین چند شب پیش ساعت 12 شب، یه خانواده 4 نفری رو دیدم که کنار خیابون نشسته بودن.

بیشتر مردم هم، بی تفاوت از کنارشون رد می شدن.خیلی تعجب کردم.

داشتم با خودم کلنجار می رفتم، برم ازشون بپرسم اینجا چکار میکنن یا نه، که یکدفعه یه ماشین کنارشون ایستاد و از مرد خانواده خواست بره پیشش، که مرد اون خانواده هم رفت پیش راننده اون ماشین و بعد متوجه شدم اون راننده داره بهش کمک مالی میکنه.

بعد از اینکه اون ماشین رفت منم سریع خودم رو به مرد اون خانواده رسوندم و ازش پرسیدم چرا با خانوادت این وقت شب توی خیابون نشستین که تو جواب به من گفت: ما یه خانواده ضعیفیم، که از شهرستان برای درمون پسرم که تشنج میکنه اومدیم تهران، امروز هم هر چی پول داشتیم دادیم برای دوا و درمون این بچه، الانم دیگه پولی نداریم که بریم مسافر خونه و یا برگردیم و یا حتی شام بخوریم.

خیلی ناراحت شدم و بعد سریع با یکی از دوستان مسجدی خودم تماس گرفتم و داستان رو بهش گفتم؛ که اونم اومد و تا جایی که می تونستیم بهشون کمک کردیم.

قصد من از روایت این ماجرا این بود که، چرا بعضی از ما نسبت به دیگران بی تفاوت شدیم و از کنار هم به راحتی رد میشیم.

چرا بعضی از اونایی که از لحاظ مالی، در سطح خوبی زندگی میکنن؛ به فکر فقرا و نیازمندان نیستن.

چرا ما مردمی که مسلمونیم و توی دینمون سفارش زیادی برای کمک به نیازمندان شده؛ باید بذاریم یه خانواده شب توی خیابون باشه.

در آخر حرف دلم رو میخوام بنویسم اونم اینکه، اگر یه دختر بد حجاب کنار خیابون ایستاده بود؛ آیا اونایی که بی تفاوت از کنار خانواده نیازمند داستان بالا رد شدن از کنار این دختر بد حجاب هم بی تفاوت رد می شدن؟؟؟

 

در روایتی از امیرالمومنین علیه السلام است، که فرمودند: " فقیر فرستاده خدا به سمت

شماست. اگر او را کمک کنید و حاجتش را برآورید، با خدا معامله کرده‌اید و مال خود را

در راه خدا خرج کرده‌اید و اگر از کمک کردن به او خودداری کنید، از کمک و یاری به

خدا ممانعت نموده‌اید.(1)

 

همچنین امام حسین(ع) در روایتی بسیار زیبا و درس آموز می‌فرمایند: " نیازمند، با

درخواست کردن حرمت و آبروی خود را ریخته است، پس تو با نومید نکردن او آبرو و

حرمتت را نگه‌دار.(2)

 

امام علی(ع) نیز فرمودند: "سائل را دست خالی بر مگردان، بلکه حتّی اگر شده

نیم‌دانه‏‌ای از انگور یا خرما به او بده.(3)

 

1-نهج البلاغة، الإمام علی بن أبی طالب علیه السلام، دار الهجرة للنشر- قم، ص 529.

2-کشف الغمّه: 2 / 244 منتخب میزان الحکمة: 264

3-تحف العقول: 172 منتخب میزان الحکمة: 264

  • کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

داستانی واقعی اما تلخ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
صفحه اصلی
درباره ما
تماس با ما
ثبت وبلاگ
گلدون وبلاگی
ارسال مطلب
فا تولز ، ابزار رایگان وبمستر