زنگان-کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

ارسال مطلب
مهرزنجان
حرف تو

بسیج و بصیرت

سیب

----- شما در زنگان هستید zanghan.ir -----

زنگان جایی برای نخبگان وبلاگ نویسان "زنجانی"

تیتر بزنید جایزه بگیرید
 تیتر بزنید جایزه بگیرید
آخرین نظرات
معرفی کتاب
 معرفی کتاب
پیوندهای روزانه
پیوندها
 مصاحبه با وبلاگ نویسان

حجاب اسلامی یا حجاب ترکیه ای ...!؟

کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان | سه شنبه, ۴ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۲۴ ب.ظ

وبلاگ "طلبه جوان" نوشت

حتما همه شما دوستان می دانید که از اسلام برداشت ها و تعریف های مختلفی شده است و هر کسی براساس پیشینه و شناختش یک برداشت دارد؛ مثلا اسلام ناب محمدی ؛ اسلامی است که در برگیرنده تمام شئونات دین مبین و البته فرامین اصیل اسلام است، اسلام آمریکائی؛ کلمه ای که بارها شاید آن را شنیده باشید و آن یعنی اسلام تساهل و تسامح ، اسلام گوشه گیری و منزوی بودن ؛ یعنی به هیچکس و هیچ چیز کاری نداشته باش و در گوشه دنج خود مشغول عبادت شو و تو را اصلا به جامعه چه کار...! و تعاریف مختلف دیگری که  مانند همین مصادیق برگرفته از نوعی برداشت سطحی از است !!

 

اما حجاب نیز به خاطر همین برداشت ها شکل ها و صورت های  مختلفی گرفته است که هر کدام بیان کننده نوعی از این اسلام است! در کشور اسلامی ما که قوانینش بر گرفته از اسلام ناب است ( هر چند بعضی مواقع به صورت ضعیف انجام می شود ) حجاب جایگاه ویژه و خاصی برای خود دارد و بهترین نوع آن چادر محسوب می شود؛ هر چند بنا بر گفته مورخان حجاب در ایران باستان نیز وجود داشته و قبل از ظهور اسلام در ایران تعداد زیادی از زنان حجاب داشته اند . اما بعد از ظهور اسلام در ایران حجاب شکل دیگری یافت و به قول معروف استاندارد شد !! چون در ایران باستان بیشتر زن ها را برای دور نگاه داشتن از چشم بیگانگان و نامحرمان در خفا و در حرمسراها نگاه می داشتند و این نیز خود نوعی از حجاب محسوب می شود ( البته هنگام ورود به اجتماع هم حجاب داشتند !!! ) اما بعد از ظهور اسلام عزیز حدود آن مشخص شد و هر کدام از زنان و مردان حدود و ثغور خود را شناختند ! به زنان گفته شد در نماز دست ها تا مچ و گردی صورت و پاها تا گوزک پا حفظ شود و همین حد هم در اجتماع لازم است ( هر چند بهتر است کمی هم از این حد بیشتر حفظ شود از باب مقدمه واجب ) اما حجاب نباید طوری باشد که جذابیت های بدن مشخص باشد ...!

اما متاسفانه در سالهای اخیر و با ورود فیلم های سوریه ای و ترکیه ای مانند کلید اسرار و نهنگ و ... شاهد گسترش حجاب ترکیه ای در ایران هستیم؛ حجابی موسوم به تیام که امروزه شال و روسری آن همه جا مد شده و پیدا می شود ! حجابی که بیشتر سر را می پوشاند و دیگر به از سر به پایین اهمیتی برای پوشش قائل نمی شود و فقط حدود آن را در حفظ موهای سر می بیند ! هر چند بسیاری همین مقدار کم را هم رعایت نمی کنند !! ولی مسئولان صدا و سیما باید به هوش باشند که از طریق همین فیلم ها تساهل و تسامح در فرموده های اسلام در بین مردم تزریق می شود و کم کم شاهد گسترش این نوع برداشت ها و گفتگوها هستیم، گفتگوهائی مانند ( حالا زیاد سخت نگیر یه ذره مو بیرون باشه که مشکلی نداره و ... ) که بعدها و در جامعه نسل بعد تاثیر بسزایی خواهد داشت ! پس از همین امروز باید برای تربیت نسل بعد جامعه برنامه ریزی کرد !!!

    ما تا آخر ایستاده ایم ...!

خودم نوشت :
 
گفت: چادر چه چرت و پرتیه ؟دختر بدبخت رو می پیچن تو یه کیسه سیاه و نمی ذارن زیبایی هاش معلوم بشه!!؟

گفتم : تو بذار زیبایی هات معلوم بشه ! کجا دیدی رو یه پیکان 48 چادر بکشن که خراب نشه ! تو راحت باش!!

چه جمعه ها که یک به یک غروب شد نیامدی  ***  چه بــغـض ها که در گلو رســــوب شد نیامدی 
تـــمام طول هـــفته را به انتـــــظار جـــمعه ام   *** دوبـاره صــبح ظهر عصرنه غروب شد نیــــامــدی

ولادت منجی عالم بشریت ؛ امام عصر ـ ارواحنا لتراب مقدمه الفدا ـ بر همه عاشقان و منتظرا مبارک ...

  • کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
صفحه اصلی
درباره ما
تماس با ما
ثبت وبلاگ
گلدون وبلاگی
ارسال مطلب
فا تولز ، ابزار رایگان وبمستر