زنگان-کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

ارسال مطلب
مهرزنجان
حرف تو

بسیج و بصیرت

سیب

----- شما در زنگان هستید zanghan.ir -----

زنگان جایی برای نخبگان وبلاگ نویسان "زنجانی"

تیتر بزنید جایزه بگیرید
 تیتر بزنید جایزه بگیرید
آخرین نظرات
معرفی کتاب
 معرفی کتاب
پیوندهای روزانه
پیوندها
 مصاحبه با وبلاگ نویسان

مانور فیلترینگ بر سر شبکه اطلاع رسانی دانا به جرم اطلاع رسانی شفاف

کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان | چهارشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۳، ۰۷:۳۸ ق.ظ

وبلاگ کلبه طلبگی نوشت

گزارش های خبری و تحلیلی پیاپی و نو، خبرهای داغ و دسته اول، جریان سازی های خوب و به موقع، وحدت آفرینی میان اقوام و مذاهب و از همه مهم تر اطلاع رسانی شفاف از جمله شاخصه هایی است که به مزاج برخی ها خوش نمی آید و در پی فیلتر شبکه اطلاع رسانی دانا بر می آیند.
 http://www.axgig.com/images/13582276598757113256.jpg

 در فضای رسانه ای کشور مخصوصا در دنیای مجازی شبکه های اطلاع رسانی و تحلیلی معدودی هستند که با اتکا به قدرت مانور بالا و به کارگیری قلم های محلل در حوزه های مختلف می توانند در میان صدها سامانه خبری تحلیلی دیگر نمود پیدا کنند. 
 
یکی از این شبکه های اطلاع رسانی که با سرعتی چشمگیر جای خود را درمیان غول های رسانه ای کشور باز کرد وب سایت "دانا" بود. 
 

اما در تاریخ 15 اردیبهشت سال جاری روزنامه قانون از سوی دادستانی توقیف شد که متاسفانه در کمال تعجب همکاران این روزنامه با یک بزرگنمایی مدعی شدند که دلیل توقیف روزنامه انتشار خبر آزادی رویانیان به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا بوده است در نتیجه هفدهم اردیبهشت، پایگاه اطلاع رسانی «دانا» بدون هیچ اطلاع قبلی توسط دستگاه قضایی، فیلتر شد.

 http://axgig.com/images/08813034412684586404.jpg

در پی فیلتر شبکه اطلاع رسانی دانا؛ بی بی سی در این باره نوشت: "مسئولان همان روزنامه همچنین می گویند که منبع خبر "آزادی رویانیان" که بر روی صفحه نخست شماره روز گذشته این روزنامه منتشر شد، شبکه اطلاع رسانی دانا بود؛ اما به گفته این روزنامه، اینکه این روزنامه به این دلیل توقیف می‌شود و به سایت منتشر کننده خبر کوچکترین تذکری داده نمی‌شود "جای تعجب دارد .

گفتنی است مدیر مسئول شبکه اطلاع رسانی دانا در گفت و گوی خود آورده بود: البته امروز مشاهده کردم که انجمنی که عنوان دفاع از آزادی مطبوعت را یدک می‌کشد  ‌خواسته تا از دانا حمایت کند، لازم است در این رابطه به این نکته اشاره کنم که "دانا" هیچ نیازی به حمایت و دلسوزی انجمن ها و گروه‌هایی که برخلاف منافع کشور اقدام می کنند ندارد .

در هر حال به فاصله چند ساعت پس از توقیف روزنامه یاد شده، شبکه اطلاع رسانی دانا نیز با دستور مقام محترم قضایی در روز چهارشنبه 17 اردیبهشت ماه سال جاری مسدود شد.

سر انجام پس از 20 روز از مسدود شدن شبکه اطلاع رسانی دانا و با پیگیری های قانونی مسئولان این سایت، بالاخره این سایت رفع توقیف شد و دوباره فعالیت خود در مسیر قبلی که همان خط انقلاب اسلامی است را آغاز کرد.

  تلاشهای بی بهانه برای فیلتر شبکه اطلاع رسانی دانا ادمه داشت تا اینکه در تاریخ 12 شهریور ماه سالجاری دوباره و بدون اطلاع قبلی سایت از دسترس خارج شد.

با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسئولان نزدیک به شبکه اطلاع‌رسانی و همچنین معاون نگهداری زیرساخت (مخابرات) معلوم شد که این فیلتر از سوی قوه قضائیه صورت نگرفته است!!!

ذکی زاده مدیر مسئول شبکه اطلاع رسانی دانا در این باره گفت: از کسانی که اقدام به فیلتر ۱۲ ساعته «دانا» کردند شکایت می‌کنیم.

گفتنی است شبکه اطلاعه رسانی دانا برای این بار به بهانه مجوز از دسترس خاج شده است.

 نوشته صفحه اول شبکه اطلاع رسانی دانا توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ بر اساس ماده واحده مصوب آبان 1388 مجلس شورای اسلامی (شمول قانون مطبوعات بر خبر گزاری ها و سایت های خبری) و بر اساس بند الف ماده 7 قانون مطبوعات و تبصره ذیل این ماده ، دسترسی به این سایت خبری تا دریافت مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات امکان پذیر نمی باشد.

 http://www.axgig.com/images/54982257271362621938.jpg

حال سوال این است که اگر فیلتر شبکه اطلاع رسانی دانا از سوی قوه قضائیه صورت نگرفته است چه کسی در این فیلتر دست دارد و پشت پرده فیلتر ناگهانی و مکرر دانا چه کسی و چیزی لنگر انداخته است؟

مسوول صدور مجوز برای فعالیت های رسانه ای کدام وزارت و یا سازمان است که مدیر مسوولان برای دریافت مجوز صرفا به آن سازمان مربوطه مراجعه کنند؟

به نظر شما نقش دولت ،برخی دولتی ها و از همه مهم تر نقش کسانی که شبکه اطلاع  رسانی دانا را مانع برای انجام فعالیت های غیر قانونی خود می دانند در این فیلتر چه قدر است؟

انتهای پیام/ 

  • کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

مانور فیلترینگ بر سر شبکه اطلاع رسانی دانا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
صفحه اصلی
درباره ما
تماس با ما
ثبت وبلاگ
گلدون وبلاگی
ارسال مطلب
فا تولز ، ابزار رایگان وبمستر