زنگان-کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

ارسال مطلب
مهرزنجان
حرف تو

بسیج و بصیرت

سیب

----- شما در زنگان هستید zanghan.ir -----

زنگان جایی برای نخبگان وبلاگ نویسان "زنجانی"

تیتر بزنید جایزه بگیرید
 تیتر بزنید جایزه بگیرید
آخرین نظرات
معرفی کتاب
 معرفی کتاب
پیوندهای روزانه
پیوندها
 مصاحبه با وبلاگ نویسان

نکته هایی در رابطه باانتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا

کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان | سه شنبه, ۴ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۳۳ ق.ظ

وبلاگ "بنده نامه "نوشت

الحمدلله انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا به خوبی و خوشی گذشت! در رابطه با انتخابات شورای شهر چند نکته را عرض میکنم:

1 -  از آنجایی که حدّوحدود اختیارات شورای شهربرای مردم معلوم نیست،بازهم عده ای با برشمردن اختیارات رئیس جمهور ! در صدد کسب رای برای شورای شهر بودند!نمی دانم علت چیست به طور شفاف، اختیارات و وظایف شورای شهر برای مردم تبیین نمیشود!

2 - برخی از کاندیدها با خرج مبالغ میلیونی به دنبال پیروزی بودند! اگر کلّ حقوقی که در این چندسال به یک شورای شهر داده می شود را جمع کنیم مطمئنا نصف مبلغی که این عزیزان برای تبلیغات خرج کرده اند نمی شود ! جدّاچه نیازی دارند که حتما در سمت شورای شهر قرار بگیرند ؟!

3 - عنصر تحمیق و اهانت به شعور ملّت هم همچنان از سوی برخی کاندیداها دنبال می شد ! - به نظرتان خانم هایی که عکس رنگی و آرایش کرده خود را به طور گسترده و به صورت بنر و پوستر پخش می کنند آیا فقط در سوابق خود ،زیبایی چهره را دارند ؟! - همینطور آیا جلب نظر و رای مردم از طریق شام و ناهار دادن ! کار صحیح و مشروعی ست !؟!

4 - هر چند مستقل شرکت کردن و وامدار گروه و جریانی نبودن امر پسندیده ای است ولی آیا به نظرتان صلاح نیست نامزدهای انتخاباتی به صورت ائتلاف و با برنامه ای از قبل هماهنگ شده شرکت کنند؟ در این صورت هم انتخاب افراد توسط مردم راحت تر صورت می گیرد و هم دیگر در شورا شاهد جنگ و نزاعی که حاکی از عدم باور همدیگر و اختلاف فکری شدیداست، نخواهیم بود.( البته این موضوع به این معنا نیست که شب انتخابات و فقط جهت جمع آوری رای ، ائتلاف صورت بگیرد ! )

5 - عنصر پول و سرمایه و قدرت ، همچنان در انتخاب برخی افراد کارساز بوده و هست ! اشخاصی که فقط با قدرت مادی اقوام نزدیک خود انتخاب می شوند! ...بگذریم...

6 - در بین برخی از مردم هم متاسفانه رای دادن به اقوام و طائفه ی خود بدون در نظر گرفتن صلاحیت اشخاص ، همچنان ادامه دارد ! به این هم اضافه کنید ، شرکت در رای گیری برخی افراد از روی تفنّن و سرگرمی و رای به صورتی زیبا!!! و یا رای دادن بعضی ها به یک نامزد انتخاباتی فقط و فقط به خاطر حسن شهرت اقوام نزدیک آن نامزد ، بدون لحاظ تعهّد و تخصص خود شخص !

  • کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
صفحه اصلی
درباره ما
تماس با ما
ثبت وبلاگ
گلدون وبلاگی
ارسال مطلب
فا تولز ، ابزار رایگان وبمستر